Wysłany: Czw Sty 09, 2014 23:30 [Freelander 2.0TD] nierówna praca i brak mocy
Typ: TD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam
Problem dotyczy Freelnadera 2,0TD (silnik nie BMW). Nie dawno padła pompa, po wymianie pompy silnik na biegu jałowym nie równo pracuje (obrotomierz stoi ale słychać że obroty się zmieniają - falują) i podczas jazdy brakuje mu mocy (brakowało wcześniej), kręci się tylko do 3000obr/min podczas jazdy, a na postoju do oporu się kręci. po podłączeniu kompa był błąd czujnika temp paliwa, więc wymieniłem czujniczek, wziąłem go z nastawnika od audi a3 1,9TDI
- dawka sprawdzona komputerem 3mg/suw
- kąt pokazuje 2st
Jak zwiększyłem dawkę na 7mg/suw to gorzej kręcił się, na 4 biegu tylko do 2500obr/min, ale na biegu jałowym obroty były równiutkie.
Jak zjechałem z dawką na 2mg/suw to na 5 biegu dokręca się do 3000obr/min i obroty falują.
- turbo pompuje do 196kPa
- podczas jazdy jak gaz jest w podłogę dawka ma wartość 25mg/suw
- przepływka pokazuje 133kg/h
Nie wiem jak poprawnie ustawić kąt???
Czy jest możliwość wstawienia zamiast jakiegoś czujnika jakiegoś rezystora czy coś żeby coś sprawdzić lub coś wyeliminować. Może można pomierzyć nastawnik?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 09, 2014 23:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zacytuję Tobie mój ulubiony wierszyk który czasem mówię klientowi na serwisie:
Było tanio będzie drogo używki się zemszczą srogo.
Używkę to sobie można kupić listwę błotnik ale nie coś takiego.
Wariant 1 jak jest kasa www.britcar.co.uk zamawiamy nową.
Wariant 2 jak nie ma kasy obie wysyłamy do pompiarza by zobaczył i zregenerował tą która jest w lepszym stanie.
win32 [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 11, 2014 10:29
Cytat:
- turbo pompuje do 196kPa
196kPa = 28.4 PSI = 1.95 BAR
Wchodzi w Overboost'a jak cholera. Nic dziwnego że przy 3000 faluje i nie idzie dalej bo ECM odcina dopływ paliwa żeby bardziej nie wzrosło ciśnienie.
Standardowe ciśnienie to max ~117 kPa/~17 PSI/~1.2 BAR , wtedy powinien się otworzyć Wastegate.
Faktycznie masz rację przeoczyłem to.
Czyli następuje przeładowanie i odcina jemu Paliwo, pompa może być zatem dobra - W sumie to może być dobra wiadomość bo może wystarczy rozruszać albo wyregulować cięgno na turbo.
Silnik faluje, nie równo pracuje na biegu jałowym a nie przy 3000 obr/ min. On kreci sie tylko do 3000 obr/min podczas jazdy. Normalnie jak nie jade to kreci się do oporu a rura która idzie do ssącego twardnieje
Witam kolegów, gdyż jestem nowy na forum. Mam problem z zakupionym kilka dni temu freelanderem td4 z roku 2004. Generalnie samochód ciężko pali jak jest zimny i po odpaleniu przez jakiś czas bardzo nierówno pracuje. Kiedy zaczynam jazdę słabo reaguje na pedał przyśpieszenia(muł). Po przejechaniu około kilometra obroty się wyrównują jednak wydaje mi się, że autko generalnie słabo przyśpiesza.
Nagrałem film który prezentuje nierówną pracę silnika: http://youtu.be/iTapTKLQ73Y
Rozgrzany motor odpala idealnie. Zastanawia mnie stosunkowo wysokie spalanie jak na td4 gdyż zatankowałem pod korek po 190km i wyszło mi 10L/100km, a słyszałem, że ze średnią można zejść poniżej 8L. Nadmieniam, że jeżdżę jak emeryt i nie przekraczam na żadnym biegu 2000rpm.
Dzisiaj zostawiłem auto w warsztacie gdzie mają wymienić filtr powietrza, paliwa i przeczyścić EGR i elektrozawory, jeśli powyższe nic nie da nakazałem założyć nowe świece żarowe NGK 32. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem bo zależy mi na szybkiej diagnozie w razie ewentualnych roszczeń wobec sprzedającego?
Pozdrawiam
Właśnie mam w garażu landka z identycznymi objawami.
Wymieniłem świece - kontrolka grzania jak się nie zapalała tak się nie zapala.
Podpiąłem diagnostykę i wyszło za niskie ciśnienie na pompie wstępnej.
Wniosek - syf w baku albo zapchany filtr/uszkodzona pompa paliwa wstępna.
Witam.mechanik stwierdzil przetarcie przewodu podcisnienia Egr, swiece ładnie grzeją i stwierdzono brak koniecznosci wymiany. Dopiero jutro odbieram auto i dam zac co i jak. Pytalem o wymiane ,, zwisajacego " filterka i uslyszalem ze nie mam czegos takiego polaczonego z turbina ?
[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 20:13 ]
Odebalem auto, pali na dotyk i jedzie normalnie. Obroty delikatnie faluja ale jest duzo lepiej niz było. Ten zwisajacy filterek wymienilem sam.
[ Dodano: Pon Mar 03, 2014 22:41 ]
Niestety problem powrócił, samochod po nocy jak 3 razy podgrzeje świece pali w miarę dobrze, jednak po krótkiej jeździe jak postoi 30min-2h zanim całkowicie wystygnie pali bardzo cieżko(długo kręcę i chwilami załapuje i gaśnie).Nie ma problemu kiedy motor jest goracy wtedy rownież pali dobrze. Problem wystepuje na lekko cieplym silniku kiedy nie działają świece żarowe, a motor nie jest rozgrzany. Mechanicy rozkładają ręce. Na komputerze pokazuje, iż podczas pracy silnika ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej ze wzrostem obrotów ma tendencję spadkową, a powinno rosnąć, samochod jedzie normalnie pali ok 8L po mieście. Po problematycznym odpaleniu zauwazam duzą ilość białego śmierdzącego dymu. Syntax ratuj bo już 13 pensje na nie wydałem i dalej je lubię jakieś pomysły ?
Biały dym czyli więcej paliwa w stosunku do powietrza.
Obawiam się kolego że leje któryś wtrysk.
Potwierdzał by to spadek ciśnienia na listwie wraz ze wzrostem obrotów.
Trzeba jechać na kompa i zobaczyć wtryski, a jeszcze lepiej wykręcić i dać na test przelewowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum