Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75] Elektryk roverowy :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75] Elektryk roverowy :)
Autor Wiadomość
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



  Wysłany: Sro Sty 08, 2014 20:46   [r75] Elektryk roverowy :)
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Cześć,
Już gdzieś tam postowałem i rozkładam ręce. Koledzy, czy możecie wskazać osobę która zna się na elektornice w R75, niekoniecznie z mazowieckiego - moze ktos z was wyciagnalby pomocna reke?

Rover zjada mi 0,48A

Po wyjęciu bezpiecznika przy silniku FL3 pobór prądu znika do 0,04A.
Sprawdzilem za co odpowiada bezpiecznik FL3 i wyjmowałem dalsze bezpieczniki tym razem pod schowkiem

Po wyjęciu F29 - instrument pack, pobór wynosi już 0,24A, wyjąłem więc zegary i pobór spada do 0,24A. Jak wloze inne zegary, to pobor znow rosnie do 0,48, więc to raczej nie wina modułu zegarów.

Takie obiawy,

Ewentualnie czy moglby mnie ktos prosze naprowadzic, jak szukac dalej jakim drutem połączone są zegary z F29 - nowa skrzynka?

Dzięki za pomoc,
TR
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 08, 2014 20:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pią Sty 10, 2014 18:55   

Masz tu bezpieczniki po lifcie.
Po wyjęciu FL3 pobór prądu jest prawidłowy, zatem pod schowkiem pasażera trzeba wyjmować po kolei bezpieczniki o numerach od 28 do 36, 38, 40, 42, 44, 47, 49, 51, i 53.
Musisz w końcu trafić, może to być tylko jeden bezpiecznik lub kilka, wcale nie muszą być przepalone! Napisz co z tego wyszło bo jest tu więcej zainteresowanych tym problemem.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sty 10, 2014 18:58   

A ile czekasz od zamknięcia auta do pomiarów?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pią Sty 10, 2014 21:41   

Cześć,
czekalem 5minut, ale skoro po 4 dniach siadal aku, to przypuszczam ze ciagle pobieral ok 0,5A.

ZLODZIEJ PRADU jednak ZNALEIONY, po odpieciu zmieniarki pobor po 3 minutach stabilizuje sie na 0,08A.

@Janio: odpinalem wlasnie kolejno te bezpieczniki (w sumie odpialem nawet pozostale) i zaden z nich nie powodowal zmniejszenia zjadania. Co wiecej na przebicie do masy raczej nie wygladalo, bo 0,5A to chyba za malo. Strasznie duzo pomogl mi Mariusz418, ktory wczesniej zdiagnozowal wszystkie moduly w 75 i wydal werdykt - z nimi jest ok.

Co do bezpiecznikow, to wielka ciekawostka bylo, ze jak odpialem bezpiecznik F29 odpowiedzialny za zagary to pobor spadal do 0,24 - za chiny nie rozumiem jaki to ma zwiazek. Jak wyjalem zegary, rowniez 0,24 myslalem ze zmieniarka to F33 - od radio. Dziwne jest rowniez to ze zaden z wyjetych bezpiecznikow nie zatrzymywal doplywu "V" do zmieniarki. Wiecie dlaczego? Jest to jakoś uzasadnione?

Wtyczka do zmieniarki wystajaca z samochodu jest przy niektórych stykach zaśniedziala. Zastanawiam sie czy problemem jest moja zmieniarka czy raczej lezy on po stronie samochodu, ze po zamknieciu na zmieniarke podaje dalej napiecie.

Zmieniarka jest podlaczona na 7 styków z 10stykowego konektora. Za co odpowiadaja poszczególne styki konektora? Moglby ktos podzielic sie wiedzą?

....a i jak jest popieta, to zaburza prace radio, ktore lapie tylko jedna stacje, sama natomiast dziala wysmienicie.

Pisalem na innym posicie, ze czasem po przekreceniu kluczka mam calkowity zanik pradu do momentu restartu. Wydaje mi sie ze po prostu mam luzno przypiety klemre od AKU i to z tego powodu.

Wielkie dzieki wszystkim, ktorzy dolozyli swoje % w mojej diagnozie.
Dziekuje, Tomek
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 11, 2014 09:05   

Czy tp jest oryginalna zmieniarka, czy może emulator zmieniarki (mp3) ? Jeśli to drugie to powiem Ci że miałem identyczną sytuację, z tym że łatwo ją było namierzyć bo po zamknięciu auta (przy otwartym bagazniku) nie gasła mi dioda od GPS'a w czytniku. Jak nie było zmieniarki to dioda gasła po kilku minutach. Koniec końców pomogło podpięcie zasilania (+) od "zmieniarki" bezpośrednio spod stacyjki.

[ Dodano: Sob Sty 11, 2014 09:05 ]
Czy tp jest oryginalna zmieniarka, czy może emulator zmieniarki (mp3) ? Jeśli to drugie to powiem Ci że miałem identyczną sytuację, z tym że łatwo ją było namierzyć bo po zamknięciu auta (przy otwartym bagazniku) nie gasła mi dioda od GPS'a w czytniku. Jak nie było zmieniarki to dioda gasła po kilku minutach. Koniec końców pomogło podpięcie zasilania (+) od "zmieniarki" bezpośrednio spod stacyjki.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Sob Sty 11, 2014 17:37   

czesc, jest to emulator zmieniarki (connect2).
Wlasnie chcialbym poprosic o opis pinow wystajacych z wtyczki w smochodzie, moze po prostu wezme power z jakiegos innego "kabla", na ktorym napiecie pojawia sie tylko po przekreceniu stacyjki. Kosta jest z tylu w bagazniku, a radio to symphony bez nawigacji.

Jezeli nie ma takiego, to chetnie przelozylbym zmieniarke do przodu autka przy kostce iso z radio, ale niechcialbym stracic sterowania z kierownicy.
Wiesz moze to pod ktore kable powinienem to podpiąć. Urzadzenie jest calkiem fajne i niechcialbym go wywalac, tym bardziej ze w tej ceinie nie ma alternatywy bez psucia konsoli.

gdzies tam mam cala wiazke od radia z tv i nav, tylko nie wiem czy dam to rade podlaczyc, tym bardziej, ze slyszalem ze oryginalna navigacja od rovera jest slaba i podobno potrzebny jest tuner TV ( Czy to prawda?), ktory juz z zalozenia nie dziala, bo jest analogowy.

Dzięki, Tomek.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 01:06   

Ja mam dużą navi (4:3) ale nie największą :) Nawigacja ma toporną rastrową grafikę (mapy) ale prawie ich nie używam, jeżdżę głównie na informacjach podawanych w postaci znaków kierunkowych i komendach głosowych. Wg mnie nawigacja daje rade nie jest to szczyt marzeń ale dobrze się spisuje. Do navi 4:3 był dołaczany moduł tv analog - obecnie nie działa, korzystam tylko z opcji kamery cofania (dołożony model "chinczyk" za 99pln).

Co do emu zmieniarki to ja mam coś takirgo

http://allegro.pl/zmienia...3857807048.html

tylko z wtyczką do R75, wsadziłem do w miejsce oryginalnej zmieniarki, a po kilku akcjach z ładowaniem aku, za radą sprzedającego podciągnąłem sobie plus od stacyjnki i jest spokój już 3 lata, Mi sprzedawca doradził aby przeciąć w kostce emulatora żółty kabelek i do niego dociągnąć "PLUS po stacyjce".

Emulator ma swoje wady potrafi sie zgubic jak za szybko naciska się przyciski (nastepny utwór), czasami sie nie inicjuje i trzeba zgasić silnik i ponownie odpalić żeby cd było widoczne, no i najbardziej denerwujące jest to że po zgaszeniu silnika na właczonym CD nie jest zapamietywany stan. Ponowne odpalenie auta = włączone radio zamiast CD, jest na to sposób, przed wyłączeniem silnika trzeba zgasić radio, po następnym włączeniu silnika a następnie radia, przełacza się automatycznie na CD na ostatnio odtwarzany mp3.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Nie Sty 12, 2014 11:15   

Ok, a czy bez wlozonego modulu TV nawigacja sie w ogole uruchomi?
Jak dopisze pogoda, to moze sobie podmienie, tylko co bede musial poza konsola zdemontowac byzalozyc "nowa" wiazke? Fotele z przodu zostaja bez ruszania?


Ok, czyli ze zmieniarki w bagazniku przecinam zolty kabel z +, (moglbys prosze dla potwierdzenia napisac na ktorym jest pinie)..i w ktory kabel od stacyjki mam sie wpiac by miec napiecie po przekreceniu kluczyka?

Wow i tu chyba skoncza sie problemy, zanim zaczna sie nowe :)

Dziekuje, T
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 12:36   

Punx napisał/a:
korzystam tylko z opcji kamery cofania (dołożony model "chinczyk" za 99pln).

co dokładnie założyłeś??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 12:49   

janio napisał/a:
Ok, a czy bez wlozonego modulu TV nawigacja sie w ogole uruchomi?


Moduł TV nie jest tylko modułem TV. Jest to tak naprawdę modułem Video z wbudowanym modułem TV, czyli modułem który jest konieczny aby wyświetlać grafikę na ekranie. Do niego jest podłączona nawigacja, następnie moduł wideo generuje obraz na monitor w konsoli. Moduł wideo również ma wejście AV, kamery cofania jak również wyjście AV.
Niestety wszystko w rozdzielczości VGA a nawet mniej.

Można łatwo zrobić upgrade do DVB-t, kupując tani dekoder http://allegro.pl/dekoder...3797243080.html ze złączem Scart. Piny od sygnału composite połączyć z modułem video i masz telewizję cyfrową na ekranie.
http://www.bmw-sport.pl/v...p?f=25&t=114726

Tutaj masz opsane złacza radia
http://www.tehnomagazin.c...g-Connector.htm
pin 5 to zasilanie po stacyjce
pin 9 zasilanie z akumulatora
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 13:14   

O ile dobrze pamietam mam taką:

http://mpx.pl/kamera-cofa...-cs39-p-54.html

Chciałem taką z diodami IR ale nie przełączała sie PAL/NTSC mimo że była dwusystemowa. Kupiłem diody mocy IR będę w wolnej chwili dokładał, bo w nocy kiepsko jest.
 
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Nie Sty 12, 2014 15:38   

Pieta, a czy jest gdzies zasilanie w bagazniku z tylu, na ktorym podawane jest napiecie po przekreceniu kluczyka. Niechcialbym ciagnac dodatkowego kabla od radio przez caly samochod, poniewaz emulator mam z tylu. Ewentualnie czy moglbys poratowac opisem 10pinowej wtyczki w ktora wpinam swoj emulator

Duzo roboty z przelozeniem symphony bez nav na highline. Mam co trzeba, tylko co oprocz konsoli trzeba zdemontowac, by poprowadzic wiazke. Fotele zostaja?

Pozdr,
TR
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 12, 2014 19:51   

geffi napisał/a:
Pieta, a czy jest gdzies zasilanie w bagazniku z tylu, na ktorym podawane jest napiecie po przekreceniu kluczyka


Zmieniarka na pin 10 ma zasilanie po kluczyku - przewód różowo-fioletowy
masa pin 8 - czarny
k-bus pin 5 - biało-żółto-czerwony

piny 1,2,6,7 to audio kanał lewy i prawy

Punx napisał/a:
Duzo roboty z przelozeniem symphony bez nav na highline. Mam co trzeba, tylko co oprocz konsoli trzeba zdemontowac, by poprowadzic wiazke. Fotele zostaja?


bardzo dużo roboty
radio przy wersji HIGH line jest w bagażniku, to wiele zmienia. Zmieniarka w schowku z przodu. Wszystkie kable chyba idą przy progu więc fotele zostają.
 
 
geffi 



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 68



Wysłany: Pon Sty 13, 2014 14:00   

Heh, ale sie czlowiek dowiaduje. Myslalem ze do zmieniary idzie tez kabel ze zmiana utworu, pauza, itp.

Ps. Skoro pin 10to zasilanie po stacyjce, czyli jak wyjmuje kluczyk to zasilania nie ma, wiec czemu zmieniarka pobiera prad?. bierze +z audio, wiec moze jakis przelacznik bym dodal i to obszedl.

Dzieki, Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Szukam warsztatu w Wielkopolsce ok. Turku - elektryk
Franki100 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lut 05, 2014 18:25
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink