Wysłany: Wto Sty 14, 2014 00:57 [R75] Leaving i Coming Home z halogenów.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich serdecznie.
Dzisiaj chciałbym pokazać wam mój mod odnośnie odprowadzania do domu przez halogeny.
Na początek opiszę w skrócie co zrobiłem a potem przedstawię wszystko ze zdjęciami i opisem.
Wymyśliłem sobie że chciałbym mieć coś takiego, że po zamknięciu/otwarciu samochodu z kluczyka/pilota zapalały(rozświetlały) mi się przednie światła przeciwmgłowe razem ze światłami w podsufitce i gasły też razem z nimi.
Do tego wystarczył jeden przekaźnik, ale po chwili stwierdziłem że to będzie bez sensu bo kiedy będę robił cokolwiek co spowoduje włączenie się świateł w podsufitce, przeciwmgłowe będą świecić się razem z nimi, czy to na postoju czy też podczas pracy silnika i wtedy wpadłem na pomysł żeby założyć drugi przekaźnik który po przekręceniu kluczyka od razu wyłączy pierwszy przekaźnik i w teraz kiedy mam przekręcony chociaż raz kluczyk w stacyjce to bawiąc się światłem w podsufitce przeciwmgłowe mi się nie włączą.
Do zrobienia tego potrzebne nam są 2 przekaźniki które mają 5 nóżek 12V 20A i troszkę przewodów:)
Parę zdjęć
na zdjęciu są 2 sklejone do siebie przekaźniki i wstępnie połączone, widać diodę zenera po to aby prąd szedł tylko w jedną stronę, dioda założona jest już na wyjściu przekaźnika i idzie kabelkiem do przekaźnika przednich przeciwmgłowych
tu widać puszkę z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską, nam będzie potrzebny ten czarny w rzędzie obok zielonego i żółtego bo to jest przekaźnik od załączania przeciwmgłowych.
po wyciągnięciu musimy zrobić miejsce na kabel, który zostanie przylutowany do nóżki na, którą przyjdzie impuls z przekaźnika i załączy przeciwmgłowe
po przylutowaniu u włożeniu, pasuje idealnie więc nie ma obaw że wypadnie czy wyskoczy.
po ułożeniu kabla
po owinięciu taśmą izolacyjną. Ten brązowy to + na klemę, będzie nam dawał + na przeciwmgłowe.
Ten z końcówką niebieską to - i jest połączony do obu przekaźników.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67555 - zachęcam do zgłębienia tematu.
Tam opisane przez HarryVip możliwość zmiany tego co zrobiłeś przy ingerencji w instalację fabryczną auta, przez zmianę jednego bajtu w EEPROMie. Dowolność ustawienia każdych świateł z osobna jak i wszystkich na raz
Jedyna opcja, której w LSMie nie ma, to Welcome Light - otwarcie z pilota i zapalnie świateł zewnętrznych.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, Litości jakoś kompletnie się nie znam na programowaniu i jest to dla mnie czarna magia dlatego zrobiłem coś takiego, chociaż przyznam szczerze, że nawet nie myślałem żeby tego poszukać ...
MaReK, Litości jakoś kompletnie się nie znam na programowaniu i jest to dla mnie czarna magia dlatego zrobiłem coś takiego, chociaż przyznam szczerze, że nawet nie myślałem żeby tego poszukać ...
E tam się nie znasz. Robisz to co już zostało zrobione, albo robią to Tobie inni, za pośrednictwem forum Taka rzeźba w instalacji jest fajna, dopóki nie sprzedasz auta Ty wiesz co i jak, a następny użytkownik będzie się bujał w razie jakiś problemów. Z resztą czy Twój mod można wyłączyć, gdyby się okazało że akumulator dogorywa i chcesz go max. oszczędzić?
W sumie o welcome lights myślałem i chyba da się to zrobić w najnowszym poliftowym module od BMW E46. Muszę poczytać w wolnej chwili...
Pamiętaj, że przy elektronice w R75 należy być ostrożnym
Jak coś się zewrze w skrajnych wypadkach możesz uwalić moduł w aucie - np. BCU, albo EWS.
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek ale tu masz taki bajer ze w tym momencie halogeny działają jako Living i Coming Home z kluczyka/ pilota.
Marcinjutro jestem u ciebie pproszę o przygotowanie przekaźników
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Marek ale tu masz taki bajer ze w tym momencie halogeny działają jako Living i Coming Home z kluczyka/ pilota.
Tak jak napisałem - WL - powitanie światłami po otwarciu auta, to fajna opcja, ale dostępna w wyższych modułach LSM, chociaż nie wykluczone, że po przestawieniu kilku bitów zrobi się i u nas. Opcja odprowadzania do domu po naciśnięciu zamknięcia - zbędna - skoro jest fabryczny follow, który możesz kontrolować.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pamiętaj, że przy elektronice w R75 należy być ostrożnym
wiem kiedyś też coś kombinowałem z kierunkami parę razy zrobiło szybkie zwarcie, odpaliłem auto, zaczęło cykać jak by panewkę obróciło, spalanie chwilowe pokazywało 48l, okazało się, że na szczęście spaliły się tylko 3 bezpieczniki od silnika, po ich wymianie nawet centralka zaczęła działać
wyłącznika tego jeszcze nie mam ale to 5 min roboty, założę jeszcze bezpiecznik i będzie git. R75 będę jeszcze długo miał więc coś czuje że kabelków będzie w nim więcej niż seryjnie ma ale komputerem wole się nie bawić bo przy moim szczęściu zawsze wychodzi tak, że jestem stratny
MaReK, uprzedzam Cię, że po głowie chodzi mi jeszcze:
1. doświetlanie zakrętów z halogenów,(mają się powoli rozjaśniać i przyciemniać), po wbiciu kierunku. Do tego musi działać poniżej 50km/h, jak jest powyżej to przestaje działać i podczas włączenia awaryjnych halogeny mają się nie świecić.
2. podczas wbicia jeden raz kierunku ma mi sam migać jeszcze 3 razy
Na razie kompletuje układy, schematy i pewnie w tym roku będę z tym działał, o ile wcześniej tego nie rozgryziesz
1. doświetlanie zakrętów z halogenów,(mają się powoli rozjaśniać i przyciemniać), po wbiciu kierunku. Do tego musi działać poniżej 50km/h, jak jest powyżej to przestaje działać i podczas włączenia awaryjnych halogeny mają się nie świecić.
Do zrobienia jeśli wepniesz się w szynę i odczytasz sobie aktualną prędkość (chociażby z zegarów). Jednak tutaj możesz już wpłynąć niechcący na cała instalację Tego LSM nie zrobi, nie wiem czy BMW polfitowy też to ogarnie. Niektóre auta mają czujnik na maglu i wystarczy obrót kierownicy o ileś stopni żeby załączyć daną lampę.
Cytat:
2. podczas wbicia jeden raz kierunku ma mi sam migać jeszcze 3 razy
Poliftowy moduł z BMW ma to chyba w standardzie... tak mi się coś przypomina.
Działaj, działaj To będzie z pewnością unikat
[ Dodano: Wto Sty 14, 2014 01:50 ]
rafalmis1 napisał/a:
MaReK, a jaki dokładnie jest potrzebny program i jaki kabel. Bardzo proszę o link z allegro
Myślę, że prostszy będzie BMWScanner 1.4.0.
Chociaż można zmian dokonać tym od INPA.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
taaa a potem znowu będzie "o Boże'' i z*eba na dzień dobry, że już to jest
Oczywiście Ale teraz już wiadomo, że Twój R75 to królik doświadczalny
Gorzej, jak ktoś naśladując Ciebie, będzie chciał zrobić to samo i popali sobie moduły w aucie
Ja nie będę takich wodotrysków robił nawet programowo. Prędzej przesiądę się na auto, które już takie rzeczy ma w standardzie. Jedyne czego teraz oczekuje od LSM'a po updacie na ten od BMW:
- cały klosz z tyłu (DIMMUNIGN)
- pulsowanie światła STOP przy awaryjnym hamowaniu
- (jeśli jest ) to Welcome Light
- (jeśli jest) 3x mrugnięcie po dotknięciu manetki kierunkowskazów
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Gorzej, jak ktoś naśladując Ciebie, będzie chciał zrobić to samo i popali sobie moduły w aucie
wszystko co robię i dokumentuję w jakiś sposób, staram się tłumaczyć tak prosto, żeby każdy sobie z tym poradził. Ciężko jest mi brać odpowiedzialność za kogokolwiek kto nie umyślnie dotknie plusa i minusa, ale wydaje mi się, że skoro ja to sam zrobiłem i wszystko jest ok to kto inny też sobie z tym poradzi
Kolega wysłał mi coś takiego
gotowe, pewne i ma w większości to co ja chce
scareface, pełen szacunek za pomysłowość i wprowadzenie w życie. Każda modyfikacja wnosi według mnie coś ciekawego co tylko upiększa nasze R
dziękuję za miłe słowo dzisiaj w układ wepnę jeszcze bezpiecznik i fotorezystor, żeby przekaźniki działały tylko jak zacznie się robić ciemno i będzie full wypas wtedy
Myślę, że można by to zrobić za pomocą nowoczesnej technologii.
Całość mógłby ogarniać jakiś scalak i byłaby też opcja programowania tego.
Jest jeden człowiek na naszym forum - ADIMistrzu - który mógłby się takiego zadania podjąć. Mimo wszystko, nadal trzeba byłoby się wpinać w instalację samochodową. Chyba, żeby zrobić to na zasadzie przejścia wtyczki/gniazda od LSMu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum