Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 14, 2014 21:05 [R25] Układ hamulcowy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
Jak już co niektórzy dowiedzieli się z SB walczę z hamulcami od jakiegoś czasu.
Mianowicie po wymianie klocków, cylinderków oraz gumek z przodu, a także szczęk, sprężyn oraz cylinderków po zerwaniu gwintu odpowietrznika z tyłu, nie mogę wrócić do normalności z pedałem hamulca.
Pedał cały czas jest miękki po pod pompowaniu twardnieje jednak po odpuszczeniu i odczekaniu jakichś 15-20 sekund znowu ląduje w podłodze. Hamulców brak.
Jeżeli chodzi o odpowietrzanie robione na wszystkie możliwe sposoby po przynajmniej 5 razy kombinacji od najdalszego koła, najbliższego, po przekątnej i 5-7 razy na koło. Z odpowietrzników leci czysty płyn bez żadnych bąbelków.
Dzisiaj po wizycie u znajomego mechanika, który niestety ma nawał roboty na tę chwile, zostałem nakierowany na samoregulatory szczęk i kazał mi je ustawić tak żeby ledwo co można było założyć bęben w celu wykluczenie ewentualnego zbyt dużego skoku tłoczków. Tak też zrobiłem jednak jeszcze nie zaliczyłem żadnego odpowietrzenie po tej operacji.
Przy podpompowaniu i hamowaniu na mokrej nawierzchni ABS załącza się normalnie, kontrolka też po przekręceniu zapłonu gaśnie.
Teraz pytania, czy to normalne, że przy naciśnięciu pedału spada poziom płynu o jakieś 5 mm w szyjce zbiorniczka i po odpuszczeniu płyn zaraz wraca?
Płynu po całonocnym postoju nie ubywa.
Zauważyłem też, że przy pompie vacum pojawił się jakiś delikatny brzęk/pisk, wcześniej tego nie było. Po pod pompowaniu i trzymaniu hamulca na zgaszonym silniku i zapaleniu pedał nie opada więc to ma związek z pompą vacum czy raczej z samym serwem ? Wężyk od vacum do serwa wydaj się w porządku, wycieków przy pompie też nie stwierdziłem.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Sty 14, 2014 22:24, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 14, 2014 21:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 14, 2014 21:37
Czyli mam rozumieć że pompa vacum, czy coś przy zaworze wchodzącym do serwa? Ponoć walka z samą pompą serwo nie należy do najłatwiejszych i całość jest praktycznie nierozbieralna więc jak wykluczyć pompę vacum, bądź potwierdzić, że to ona, przed ewentualną wymianą serwa ?
Sprawdź czy jest tam w ogolę podciśnienie, wyjmij wężyk od wspomagania siły hamowania, odpal auto i zobacz jak się palca przystawi czy zacznie skore wciągać do wężyka Możesz w tedy wkluczyć pompę podciśnienia
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 14, 2014 22:28
OK, to pójdzie na pierwszy ogień jutro + odpowietrzenie po tej regulacji szczęk. Z tego samego wężyka, który leci do serwo od vacum, jest też wężyk do elektromagnesu EGR, zawór EGR mam zaślepiony tylko przy kolektorze dolotowym, natomiast nie wyjmowałem z niego wtyczki ma to jakikolwiek związek? Z tego elektromagnesu EGR leci drugi wężyk na gruszkę zaworu, który cały czas mi spada.
Na zdjęciu ten cieniutki biegnący pod wtyczką do MAP sensora.
http://imageshack.us/a/img62/1281/52ty.jpg
RAKU_44, Sprawdź albo na tym trójniku czy jest podciśnienie odepnij wężyk który do EGR idzie i tam przystaw ale zobacz tez czy do tego wspomagania dochodzi w ogolę coś może coś tam pękło
Ten wężyk do wspomagania wyjdzie razem z tym dzyndzlem na który jest nałożony bo jest to zgrzewane na ciepło
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 14, 2014 23:48
Sprawdzę jutro, z tego co patrzę pompa hamulcowa jest taka sama nie zależnie od silnika, jedynie musi być od wersji z ABS? Bo 12 km ode mnie mają 25 do rozbiórki to w razie czego miałbym gdzie w miarę szybko ją dostać.
Jest to raczej obojętnie od wersji Ja pamiętam swoja z 220 SD sprzedałem komuś z K-seria i ja dobrze pamiętam miał podobne problemy, tylko ze u niego to ciekło przy pedale
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 235 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Sty 15, 2014 21:56
Podciśnienie na wężyku jest zarówno na trójniku jak i przy serwie czyli można chyba wykluczyć pompę podciśnienia.
Zostaje serwo, lub pompa jakichś wycieków przy pedale hamulca nie stwierdziłem aczkolwiek wiązka kabli ,która tam przebiega i pedał jest jakby delikatnie wilgotny, ale jak pompuję to nie widzę żeby coś ciekło.
[ Dodano: Sro Sty 15, 2014 11:51 ]
Zauważyłem jeszcze, że jak już hamulce pod pompowane złapią to przy hamowaniu ściąga mnie na lewą stronę przy jedzie na wprost, natomiast na wstecznym przy hamowaniu w prawą to tak jakby jedna sekcja działała dobrze LP i PT natomiast druga miała jakieś problemy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum