Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216 Si] Nie odpala po zrobieniu HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216 Si] Nie odpala po zrobieniu HGF
Autor Wiadomość
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 22, 2013 22:01   [R216 Si] Nie odpala po zrobieniu HGF
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam,

w końcu zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą. Zaznaczyłem sobie pozycje na kołach od wałków i wszystko rozebrałem. Skręciłem wszystko z powrotem i nie mogę odpalić auta. Kręci ale nie zaskakuje ( po kilku próbach na chwile podniosły się obroty ale nie odpalił ). Iskra jest, paliwo też. Kable itd posprawdzałem. Resetowałem też ustawienia przepustnicy. Macie jakieś pomysły?

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 22, 2013 22:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Sie 22, 2013 22:47   

może za slabo dokreciles czapke i kompresji nie ma?
nie słyszysz swistow przy kręceniu rozrusznikiem?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
RadZiu7 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 76

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 22, 2013 23:14   

Nie wiem co masz na myśli mówiąc czape. Głowice dokręciłem w jakiś 7 etapach i kończyłem na ok. 55-60 Nm. Resztę też dość mocno dokręcałem, a żadnych świstów nie słyszałem. Przed rozebraniem silnika wszystko dobrze działało. Czasem tylko obrotów nie trzymał i gasł ale raczej nie ma to teraz wpływu.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pią Sie 23, 2013 06:28   

Sprawdź dobrze jeszcze raz rozrząd.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 23, 2013 20:54   

do sprawdzenia rozrząd, kable od swiec, układ paliwowy. Iskra musi byc "duza" tak ok 1 cm od przewodu do masy z głównego kabla cewka-kopulka
Ciekawy wniosek z ta "czapka" - trzeba by śruby palcami wkręcać żeby to była przyczyna braku zapłonu :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 24, 2013 10:32   

RadZiu7 napisał/a:
Głowice dokręciłem w jakiś 7 etapach i kończyłem na ok. 55-60 Nm

A kto ci kazał tak dokręcać głowice ??
mirwin napisał/a:
Sprawdź dobrze jeszcze raz rozrząd.

Tak jak kolega radzi. IN ma być po lewej a EUX po prawej.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sie 24, 2013 12:24   

leszczu napisał/a:
Głowice dokręciłem w jakiś 7 etapach i kończyłem na ok. 55-60 Nm
sa rozne szkoly - rave zaleca 20Nm + 2x180 stopni, ale nie uważam żeby któraś z metod była lepsza/gorsza, sprawdziłem obie i obie byly ok
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
mrowka1985 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 36



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 13:13   nie odpala po hgf jaka przyczyna?

witam po wymianie uszczelki, wyczyszczeniu całego układu chłodzenia rover 25 nie odpala jakie mogą być przyczyny? kontrolki ok, paliwo jest, aku podładowałem. Proszę o pomoc
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 15:02   

1) Przestawiony rozrząd
2) Nie podpięty jakiś kabel
3) Sprawdź czy jest iskra na świecach
4) Jak to starsza wersja to kopułka do sprawdzenia
5) Źle splanowana głowica i płyn zalewa cylindry.
 
 
mrowka1985 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 36



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 15:25   odp.

glowica splanowana w sprawdzonym warsztacie, kable wszystkie podpiete, swiece orginalne zalecane przez producenta, rozrzad ustawiony wedlog znakow teraz bym go z zamknietaymi oczami zrobil wydaje mi sie po dzwieku silnika ze brak kompresji jakos bez mocy wiec nie ma sily zaciagnac aby odpalil, szklanki w glowicy wyczyszczone nasmarowane w odpowiedniej kolejnosci, rozrzad wedlog instrukcji pozostaje jedna opcja pierscienie mogly sie zapiec bo 2,5 tyg stal na dworzu a aura nie dopisuje mysle aby zalac je nafta na poczatek i sprawdzic czy pomoze, wczesniej wykrecilem swiece przeczyscilem i dalem po 20ml oleju w otwory aby poszlo na cylindry choc przy skladaniu wyczyscilem je dokladnie i cienka warstwa przesmarowalem sa nie wiem co robic dalej
 
 
 
mrowka1985 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 36



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 20:47   [R25] nie odpala po hgf z majonezem pod korkiem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

witam miałem hgf wraz z majonezem pod korkiem po remoncie auto nie pali wygląda na brak kompresji, głowica splanowana-sprawdzony warsztat, nowe śruby głowicy, renomowane uszczelki, wszystko dokładnie rozebrane wyczyszczone, głowica skręcona według zaleceń rave, rozrząd ustawiany na znakach (sprawdzony przez przekręcenie bez świec i znaki pasują góra-poziom dół-pion), sporo wymienionych części dodatkowych, sprawdzone świece-zalecane przez producenta, szklanki wyczyszczone i ustawione w odpowiedniej kolejności, cylindry wyczyszczone i przesmarowane cienką warstwą oleju, kable podłączone, paliwo jest, aku naładowane w czym tkwi problem??? dodam jeszcze ze auto stało na dworze 2.5 tygodnia w trakcie remontu
Ratujcie
Ostatnio zmieniony przez Adrian Wto Sty 14, 2014 22:01, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 14, 2014 22:02   

Wałków rozrządu miejscami nie zamieniłeś?
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 22:08   

A co to za różnica skoro oba są takie same. Różnica jest tylko w kole rozrządu, które można założyć na dwa sposoby i od tego bym zaczął.
Szklanki wsadzone puste ?
 
 
 
mrowka1985 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 36



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 22:55   

walki miałem oznaczone który jest od kolektora ssącego a który od wydechowego białym markerem, a szklanki wyczyszczone i delikatnie przesmarowane olejem, koła od wałków też znaczyłem, może przez to że stał na dworze w niezbyt sprzyjających warunkach zapiekły się pierścienie? jutro spuszczę olej wykręcę świece i zaleje cylindry naftą zobaczę co się będzie działo bo pomysłów mi zaczyna brakować a mój ulubiony roverek musi stanąć na kołach i w końcu ruszyć
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 14, 2014 23:22   

jak nie ma kompresji, to albo źle zrobiony rozrząd, albo faktycznie pierścienie stanęły. Najlepiej sprawdź kompresję to będzie widać. jak to pierścienie, to po polaniu olejem przez świece będzie lepiej sprężać, a jak nie, to znaczy, ze trzeba było nie zamykać oczu przy składaniu ;)

Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy górne koła dobrze założyłeś
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 08:55   

ja obstawiam rozrząd jeśli brak kompresji. Sam z siebie od stania sie pierścień nie zapiecze. mrowka1985, rozbierałeś dol silnika czy tylko gore? Przed remontem auto odpalało normalnie?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
hudy23_1985 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 361



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 09:03   

Ja bym jednak odstawiał źle złożony rozrząd
Poczytaj kolego
http://www.roverki.pl/zro...-serii-k16.html
kiedyś tez źle złożyłem rozrząd, wszystko było niby ok a kompresji brak
powodem było źle założone koła na wałkach
 
 
mrowka1985 



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 36



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 14:04   

tak odpalało normalnie nie licząc bendiksu który również poszedł do wymiany bo przeskakiwał miał moc zrywny był rozbierana była głowica kompletna rozpołowiona szklanki ustawione w kolejności wyczyszczone przesmarowane olejem i ustawione również w kolejności, głowica planowana oraz wyczyszczona skręcona dodatkowo poszedł silikon wysokotemperaturowy, wałki poznaczone białym markerem który od kolektora ssącego a który od wydechowego, koła od nich również znaczyłem, komplet uszczelek reinz ta od głowicy warstwowa była, rozrząd ustawiałem z laptopem w ręku( na podstawie filmików pokazowych mechaników oraz opisów z forum) bardzo pilnowałem znaków góra poziom dół pion pionowa linia między dwoma punktami na małym kółku od wału, silnik wyczyszczony umyty, głowica skręcona według zalecen rave zacząłem od 20 skończyłem na 55 kluczem dynamometrycznym, układ chłodzenia całkowicie rozebrany przepłukany następnie użyłem środka do mycia który rozpuszcza mieszaninę oleju z płynem chłodzącym wszystko skręcone podłączone
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 15:21   

55Nm to chyba za malo, juz nie pamietam ile miało być na końcu, ale mniejsza o to.
Jeśli kompresji brak to napewno nie przez dol skoro wcześniej było ok. Czy właściwie nasadziłeś kola na walki - bolce w odpowiednich rowkach? Żeby to sprawdzić musisz odkręcić śruby trzymające kola w walkach rozrządu.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10932
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Sty 15, 2014 15:40   

mrowka1985, koła zaznaczyłeś które na którym wałku, a położenie fasolek względem "klina" wałka również. To sprawdź przede wszystkim, to jest 15 minut roboty.
Wałki znaczyłeś niepotrzebnie- są takie same ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25 1.4 '01 LPG] dymi na bialo po zrobieniu hgf
adamk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Sie 18, 2010 09:27
adamk
Brak nowych postów [R216] Dalej nie odpala
cabriolecik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lis 17, 2008 20:03
cabriolecik
Brak nowych postów [r216] brak iskry, nie odpala
marhew Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Sty 12, 2012 23:06
marhew
Brak nowych postów [R216,1.6 16V] Nie odpala, centralny nie chodzi
cabriolecik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Gru 30, 2008 18:21
margareta
Brak nowych postów [R25/Streetwise] Wyższe obroty i szarpanie po zrobieniu HGF
Dudek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Cze 04, 2015 22:50
Khonju



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink