Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 12, 2014 15:57 [R200] Czy to uszkodzony czujnik temperatury?
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam. Mam szybkie pytanie. Czy jeśli po przekręceniu na zapłon wskaźnik temperatury leci od razu na max poza skalę i zostaje tam po odpaleniu silnika i podczas jazdy ani drgnie tylko jest cały czas powyżej MAX to przyczyną będzie uszkodzony czujnik temperatury?
Wymieniałem wczoraj chłodnicę i zalewałem świeżym płynem, odpowietrzyłem wg instrukcji, wentylator się włączył, potem wyłączył, zgasiłem silnik i po kilku godzinach poszedłem do auta, dolałem płynu do MAX bo był już zimny, chce go zapalić a tu padnięta bateria i nawet nie zagada. Podładowałem przez noc, rano założyłem i pali od strzała tylko pojawiło się to przekłamanie wskaźnika. Czy mogłem przypadkiem uszkodzić ten czujnik i czy mogło to spowodować jakieś zwarcie i rozładowanie akumulatora?
Dodam, że jak silnik się zagrzeje to powietrze leci ciepłe czyli termostat będzie chyba OK. Z góry dzięki za odpowiedź.
P.S. Czy są jakieś konsekwencje jazdy z takim czymś do puki nie kupie nowego czujnika jeśli to on oczywiście jest winien?
Czujnik o którym piszesz wykorzystywany jest tylko do wskazań temperatury na zegary i nigdzie indziej.
Komputer pobiera informacje o temperaturze z innego czujnika (który znajduje się na tym samym kolanku)
Tak więc sam widzisz że żadne konsekwencje nie grożą oprócz tego że nie będziesz wiedział jaką temperaturę aktualnie ma płyn chłodzący.
Sprawdź czy przypadkiem nie urwałeś lub nie uszkodziłeś przewodu prowadzącego do tego czujnika, może wtyczka nie łączy. Sprawdź też połączenie masy od akumulatora do nadwozia ale gdyby ono było słabe to wskazówka by skakała albo wcale byś nie odpalił.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Sty 12, 2014 20:17
Sprawdziłem wtyczki, po wypięciu tej brązowej załącza się wentylator chłodnicy, czyli zachowanie chyba prawidłowe, jednak wskazówka ani drgnie, cały czas jest powyżej skali ponad MAX. Natomiast przyjrzałem się temu czujnikowi od dołu z jednym kablem, po wypięciu jego wtyczki wskaźnik natychmiast opada poniżej zera. Po wpięciu wtyczki znowu wskazówka wędruje na sam szczyt. Czyli to by była przyczyna? Uszkodzony ten dolny czujnik?
Próbowałem popsikać kontaktem do styków do środka obu wtyczek ale nic to nie zmieniło.
[ Dodano: Nie Sty 12, 2014 20:17 ]
Jeszcze jedno pytanie czy mogę wypiąć ten czujnik, żeby mnie nie straszył za każdym razem jak patrzę na zegary? Na pewno nie jest on powiązany z tym dwu-pinowym i komputer nie zwariuje?
Na pewno nie jest on powiązany z tym dwu-pinowym i komputer nie zwariuje?
Na pewno. Przecież już nie działa. Komputer wariuje ? Chyba nie.
Potrzebujesz Czujnik na zegary (czarny) YCB100370 lub nowy typ (niebieski) YCB100420 zamienników brak.
Szukaj na e-bay jak masz stówkę albo używki dużo taniej.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
pistolet, Możesz połączyć przewodem minus od akumulatora z metalowym elementem w który wkręcony jest czujnik, tylko połączenie to musi być mocne, stabilne a nie tylko zakręcone na okrętkę i wtedy sprawdzisz czy czujnik zadziała.
Nic nie piszesz na temat połączenia masy od aku. do nadwozia. To ważne. Sprawdziłeś, przeczyściłeś to ?
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Gdyby nie było masy to nic by nie pokazał. To jest termistor o ujemnym współczynniku temperatury więc rezystancja spada. Jeżeli pokazuje max to stracił rezystancję.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sty 13, 2014 22:34
Masa na karoserie jest nowa zrobiona bo stary przewód się urwał i kiedyś dorabiałem nowy. Próbowałem z czujnikiem tak jak piszesz, ale cały czas pokazuje max. Tak jakby przestał posiadać jakąkolwiek rezystancje.
Znalazłem ten czujnik na ebay'u:
Gdyby nie było masy to nic by nie pokazał. To jest termistor o ujemnym współczynniku temperatury więc rezystancja spada. Jeżeli pokazuje max to stracił rezystancję.
U mnie też kiedyś ten czujnik tak pokazywał i winna była masa. Pociągnąłem dodatkowy kabelek od tego trójnika do masy i problem ustal.
To co pisze zdzichu brzmi logicznie ale u mnie tak jak u leszczu problemem była masa.
A tak zachowywał się czujnik. Oglądajcie do końca. Czasem bywał przez dłuższą chwilę na samej górze.
http://www.youtube.com/watch?v=WL93XlxBwxU
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum