Forum Klubu ROVERki.pl :: [r620] Kilka pytań
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r620] Kilka pytań
Autor Wiadomość
beer22 



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: jodłownik



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 17:32   [r620] Kilka pytań
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam
niedawno zakupiłem roverka 620 sdi z 95 roku , jak narazie śmiga bez zarzutów ale nie pokoi mnie dziwne skrzypienie dochodzące z układu kierowniczego przy wykonywaniu ruchów skręcania zarówno w lewo jak i w prawo, szczególnie jak skręcam stojąc w miejscu, zaraz po zakupie samochód przeszedł gruntowny przegląd który wykazał tylko lekki luz na gałce górnego lewego wachacza który od razu wymieniłem i od tamtej pory zaczeły się te dziwne skrzypienia luzu jako takiego na kierownicy nie ma , może orientuje się ktoś o co może w tym chodzic??? , po drugie wraz z samochodem dostałem pilot ale bez baterii w środku i potrzebuje informacji jaka baterie musze nabyć oraz ile ich ma się tam znależć ?, dodam że pilot jest radiowy valeo z symbolem w środku 09732447b , 0116 i jednym przyciskiem, mam również pytanie odnośnie czujnika prędkości (impulsatora) wiem że jest dużo takich tematów na tym forum zamieszczonych ale niestety nie znalazłem w nich odpowiedzi otóż w moim roverku zamontowany jest metalowy podłączony przewodami z wspomaganiem , a razem ze samochodem dostałem plastikowy od jakiegoś nowszego modelu tylko jak porównuje długości fragmentów wchodzących do skrzyni to wydaje mi się że są rózne stad pytanie czy moge użyc tego plastikowego dodam że juz się ktoś bawił przy impulsatorze bo ten metalowy znajdujący się w samochodzie nie jest przymocowany żadną śrubą tylko poprostu tak włożony troche oleju tamtedy wycieka przy okazji tego ?? ?

przepraszam jeśli moje pytania są zbyt oczywiste ale nie mam pomysłu jak to naprawić jestem świerzy jak chodzi o samochody jest to mój pierwszy samochód co prawda dzieki tematom na tym forum już kilka innych rzeczy naprawiłem sam za co dziękuje wszystkim którzy udzielają się tutaj i mam nadzieje ze ktoś pomoże
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 23, 2010 17:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:35   

Witam,
jestem tutaj nowy. Ja mam dokładnie tak samo jak kolega wyżej jeśli chodzi o skrzypienie. Podejrzewam tuleje wachacza.... maglownica nie ma tutaj raczej nic wspólnego
BTW też miałem luz na sworzniu wachacza górnego ile dałeś za sworzeń jeśli można oczywiście wiedzieć... :mrgreen:
 
 
beer22 



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: jodłownik



Wysłany: Wto Lis 23, 2010 18:58   

kupiłem cały lewy górny wahacz nowy co prawda zamiennik ale kosztował mnie 65 zł +18 zł koszty przesyłki zakupiłem go z hurtowni z Wrocławia która posiada części do rovera i hondy godne polecenia zamówienie złożyłem przez tel i na drugi dzień miałem przesyłke w domu trochę się obawiałem o rozstaw śrub tego wahacza gdyż hondy mają 19.5 a rovery 18 jak później już wyczytałem na forum ale przysłali mi odpowiedni z rozstawem 18cm mam gdzieś numer telefonu jak później znajdę to dołączę
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Sro Lis 24, 2010 00:50   

beer22 napisał/a:
co prawda zamiennik ale kosztował mnie 65 zł +18 zł koszty przesyłki

Nie chcę cię smucić ale długo na tym nie pojeździsz.
Co do skrzypienia podczas kręcenia kierownicą to mogą być sworznie dolne. Trzeba dokładnie sprawdzić bo istnieje ryzyko urwania koła.
 
 
 
maciej1 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 149
Skąd: Lipno



Wysłany: Sro Lis 24, 2010 13:48   

Witam
Potwierdzam to co mówi _papa. Miałem tak samo aż do momentu utraty koła. Na szczęście wszystko działo się na małej prędkości ale cóż. Do wymiany dolne sworznie: lewy i prawy. Na forum sporo jest o tej dolegliwości
 
 
beer22 



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 3
Skąd: jodłownik



Wysłany: Nie Lis 28, 2010 15:55   

a może mi ktoś poradzić jakie sworznie będą dobre bo zdecydowałem się je zakupić ( w sensie przez allegro) i teraz rodzi się pytanie które będą najodpowiedniejsze ?? ?
 
 
seyfer 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 735
Skąd: PCT

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 16:09   

w piwnicy mam jeszcze stary komplet sworzni, później podje zobaczyć co tam na nich jest napisane
_________________
była..600-tka ;)
 
 
 
_papa_ 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Nie Lis 28, 2010 19:20   

beer22 napisał/a:
a może mi ktoś poradzić jakie sworznie będą dobre bo zdecydowałem się je zakupić ( w sensie przez allegro) i teraz rodzi się pytanie które będą najodpowiedniejsze ?? ?

Wszyscy polecają firmy 555. Ja mam u siebie Delphi za tą samą cenę i na razie jest spokój. Dla spokoju kup 555.
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Lis 30, 2010 22:36   

beer22 napisał/a:
nie pokoi mnie dziwne skrzypienie dochodzące z układu kierowniczego przy wykonywaniu ruchów skręcania zarówno w lewo jak i w prawo, szczególnie jak skręcam stojąc w miejscu


Sprawdził bym dolne sworznie wahacza a nawet wymienił bym profilaktycznie.


beer22 napisał/a:
dostałem pilot ale bez baterii w środku i potrzebuje informacji jaka baterie musze nabyć oraz ile ich ma się tam znależć ?, dodam że pilot jest radiowy valeo

Dwie sztuki ale symbolu nie pamiętam. Mam w domu, jak znajdę to napiszę.

beer22 napisał/a:
w moim roverku zamontowany jest metalowy podłączony przewodami z wspomaganiem , a razem ze samochodem dostałem plastikowy

Metalowy, podłączony do wspomagania miał za zadanie dostosować siłę wspomagania do prędkości.
Plastikowy jest chyba nowszy ale coś mi się wydaje, że nie są ze sobą zamienne...
U mnie był plastikowy i też nie był niczym przykręcony-jedynie na wcisk.
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Sro Gru 01, 2010 01:10   

Co do wahaczy, to ja jak szukałem do swojego w sieci po numerach, to natrafiłem na wahacze marki Yamato J84006YMT i J84007YMT , są to wahacze o rozstawie śrub mocujących 18cm, o dziwo jest to wersja która pasuje tak do hondy Accord V CC7(Rover 600) jaki i do Accord IV CB3 czy Aerodeck, a więc jeśli ktoś ma RH600 z przed liftingu i górne wahacze 18cm to na 100% powinny pasować te z IV generacji Accorda CB3, dokładnie to kupiłem te wahacze na aukcji tego sprzedawcy http://allegro.pl/wahacz-...1328413679.html zdjęcia w opisie aukcji, przedstawiają dokładnie takie wahacze jakie są w opisie, więc można się przyjrzeć, pasują idealnie a i cena nie wygórowana :wink: .

Co do sworzni 555 to też niedawno wymieniałem i mogę szczerze polecić, bardzo dobre solidne wykonanie i rozsądna cena, 2 szt. nabyłem za 111zł z wysyłką, kupowałem dokładnie tutaj http://allegro.pl/sworzen...1331284711.html , jedynie koszty wysyłki troszkę wzrosły, ale i tak cena atrakcyjna :wink: .
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 01:28   

Co do dolnych sworzni to jeszcze dodam, że przy wymianie ściągnąłem ten dolny pierścień zabezpieczający gumę i napchałem trochę smaru bo nawet w nowych 555 mało go był.
Profilaktycznie zrobiłem to samo z górnymi sworzniami...

[ Dodano: Sro Gru 01, 2010 01:28 ]
beer22, co do baterii zobacz ten temat
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Z tym,że to pilot z dwoma przyciskami.
 
 
pencammm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 46



Wysłany: Sob Paź 19, 2013 20:11   

hej mam ten problem ze przy skrecaniu skrzypi. boje sie urwania kola. to sa na pewno dolne? polecicie jakies? mam rozumiec ze komplet to 2 sztuki?

[ Dodano: Sob Paź 19, 2013 21:11 ]
http://allegro.pl/sworzen...3641809963.html

2 sztuki zamowic?
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Paź 19, 2013 20:34   

pencammm napisał/a:
mam rozumiec ze komplet to 2 sztuki?

Tak-na lewą i prawą stronę
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
pencammm 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 46



Wysłany: Nie Paź 20, 2013 09:19   

gorne i dolne to razem 4 sztuki tak? nie ma podzialu na dolne i gorne?

[ Dodano: Nie Paź 20, 2013 10:19 ]
a co mi tam. wymienie cale przednie zawieszenie oprocz amortyzatorow. moze mi ktos napisac co mam kupic?
 
 
sawek112 



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 19:46   

Przestrzegam ! Wymieniajcie sworznie profilaktycznie ! Mi urwało na drodze do tego poszły pierścienie na krzyżaku na półośce przegub i laweta i cały interes kosztował ponad 600 zł !
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Pią Sty 17, 2014 20:44   

sawek112 napisał/a:
Wymieniajcie sworznie profilaktycznie ! Mi urwało na drodze

A miałeś wcześniej jakieś objawy ?
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
sawek112 



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 13



Wysłany: Sob Sty 18, 2014 18:00   

Żadnych ! Żadnych stuków, żadnych luzów, tego samego roku byłem dwa razy na przeglądzie i nic nie było widać, żadnych objaw to nie ruszałem nic. Aż do pewnego dnia jak na prostej drodze, na nowym asfalcie zarzuciło mnie na drugi pas, koło obróciło o 180 stopni i koniec. Mechanik pokazał mi stary sworzeń był tak wyrobiony, że to musiało się stać prędzej czy później. Całe szczęście, że nie na autostradzie.
Dodam, że zawieszenie było robione trzy lata wcześniej (przejechane jakieś może 10 tys. może nawet nie) a części nie były najtańsze. Mojemu znajomemu przydarzyło się to samo dwa tygdnie wcześniej na autostradzie w hondzie accord z tym samym zawieszeniem. Też laweta.

Także dobrze radze zmieniać co jakiś czas przynajmniej dolne sworznie, nie jest to aż tak drogi wydatek, a lepiej dmuchać na zimne !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kilka pytań
jarekft Rover serii 600, Honda Accord 4 Sro Paź 27, 2010 09:14
jarekft
Brak nowych postów [R620] Kilka pytań nowego właściciela
Andrzej_ Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Sie 27, 2007 20:13
Andrzej_
Brak nowych postów [R620] Skrzynia biegów - kilka pytań
wojtasbb Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Lut 10, 2008 20:23
ADAM1
Brak nowych postów [R620] Kilka pytań "świeżaka"
Nowo nabyty SDi, więc i nowo nabyte obawy
PcSlave Rover serii 600, Honda Accord 14 Sob Kwi 07, 2007 14:23
Liso
Brak nowych postów [620 SDI LUX] Kilka pytań odnośnie samochodu
oskar063 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sob Kwi 12, 2014 13:18
pencammm



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink