Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Mam problem z czujnikami abs i niewiem co moze byc przyczyną. Otóż świeciła mi sie kontrolka abs. pojechałem na diagnostyke która wykazała błąd mianowicie tylne czujniki abs nie czytają prędkości kół. zakupiłem czujniki, wymieniłem. odpaliłem kontrolka zgasła. Jednak po przejechaniu jakichś 5 km znów sie zapaliła. Prosze o pomoc co to moze być gdyż wiadomo nie chce znów tracić kasy na niepotrzebna diagnostyke a zakładam że bład nie musi być skasowany aby kontrolka zgasła ponieważ juz po wymianie sama zgasła.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
obydwa naraz wysiadły?? jeśli tak to nie jest normalna usterka
Też mi się tak wydaje. Mi jak siadają to pojedynczo.
Może źle zamontowane i się odczepił, albo kupowałeś jakieś tańsze czujniki (ja kiedyś kupiłęm jakiś chiński za 100 i był do niczego).
Ewentualnie uszkodzony czujnik, ale to by go raczej wg. nie wyczytało i by Ci błąd nie zniknął ( ja teraz też się bujam z czujnikiem bo kupiłem z intercars (TRW) i się okazało po podłączeniu, że nie działa)
Jak masz dostęp do miernika elektrycznego to można sprawdzić.
-odczepiasz wtyczkę co jest za kanapą
-ustawiasz miernik (nie pamietam na ile)
-wkładasz te kabelki od miernika w czujnik
- i na odpalonym silniku powinno Ci ileś wyskakiwać (a jak uszkodzony to wg. go nie zatrybi)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czujniki były walniete już wcześniej jak kupiłem auto. Odlaczylem czujniki i podlaczylem na nowo i znów kontrolki przez parę minut nie widziałem a po paru minutach się zapaliła i tak za każdym razem jak odlaczam tylne czujniki.
Więc co radzicie panowie tak żeby było dobrze i nie drogo? od czego zacząć? I dlaczego po odłączeniu wtyczek system nie pokazuje błędów tylko po kilku minutach jazdy dopiero kontrolka sie zapala??
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 22, 2014 00:02
bo odłączasz je na postoju a sterownik widzi uszkodzenie dopiero podczas jazdy że tylne koła sie nie kręcą ale to dziwne ,że kontrolka gaśnie po ponownym podłączeniu czujników, może przejedź sie z tym do jakiegoś lepszego mechanika??
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 22, 2014 09:22
miecho1986 napisał/a:
dlaczego po odłączeniu wtyczek system nie pokazuje błędów tylko po kilku minutach jazdy dopiero kontrolka sie zapala??
bo układ ABS ETC i EBD jest sprawdzany w odstępach czasu i do tego nie kiedy potrzebne jest np. odpalenie silnika ,wytworzenie ciśnienia w układzie hamulcowym ,obrót kół, przekroczenie prędkości 7 km/h , także użycie hamulca i czasem większe obciążenie pasażerami auta. Jak jest uszkodzony tylko czujnik ABS, to układ od razu to sygnalizuje świeceniem lampki.Masz kontrolę trakcji ? , nic się więcej nie świeci z kontrolek ?
stawiam na uszkodzoną/ zabrudzona wtyczkę na pompie ABS pod akumulatorem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 22, 2014 14:02
miecho1986 napisał/a:
co radzicie panowie tak żeby było dobrze i nie drogo?
sprawdzić i spryskać kontaktem albo elektrosolem wtyczki czujników i pompy ABS. Sprawdzić stan łożysk i piast , może są zużyte lub było jakieś uderzenie kołami ? bo dlaczego
miecho1986 napisał/a:
świeci sie jeszcze kontrolka poduszek. tj czujnik zderzen bocznych
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Sty 22, 2014 17:46
miecho1986 napisał/a:
Pytales czy święci się jeszcze jakas kontrolka więc odpisalem że od poduszek
no to wiem , tylko zastanawiam się i pytam dlaczego świeci, bo piszesz , że czujnik zderzeń bocznych , czyli mogło być uderzenie w którym ucierpiała piasta a to już nie jest obojętne dla ABS (współdziałania czujnika z pierścieniem magnetycznym łożyska ).
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 22, 2014 22:24
miecho1986 napisał/a:
Więc założyć nowe piasty??
więc jedź do kompetentnego mechanika bo tak to powymieniasz pół auta i bedzie to samo,dobrze by było jakby ten mechanik nie patrzył tylko na monitor ale też czasem na auto spojrzał, równie dobrze możesz sam sobie kupić kabelek i sprawdzić inpą od BMW ten ABS jeśli zagada inpa z nim ale to musisz doczytać na forum
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sty 23, 2014 09:41
miecho1986 napisał/a:
Więc założyć nowe piasty??
miecho1986, my sugerujemy ewentualne przyczyny i dajemy kierunek poszukiwań i sprawdzeń , ja nie wiem czy np. auto nie uderzyło kołem w krawężnik albo czy nie były demontowane piasty i w jaki sposób później zakładane , Ty to wiesz albo nie i dlatego myślę o sprawdzeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum