Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Nie odpala, gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214] Nie odpala, gaśnie
Autor Wiadomość
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Sty 23, 2014 15:53   [R214] Nie odpala, gaśnie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Cześć! Wiele tu tematów które mogłyby mi pomóc, ale nie każdy ma takie objawy jak ja, więc napiszę swój temat... Nie gniewajcie się.

Kupiłem kilka dni temu Roverka :) Zadowolony wróciłem do domu, lecz w podróży przy zmianie biegów, obroty czasem się zawieszały na 2tys obrotów, olałem temat. Rano chcąc odpalić auto zaczęły się schody. Bardzo ładnie kręcił, ale nie odpalał :( Kręciłem tak kilka minut, aż do rozładowania akumulatora, a że musiałem jechać do pracy, sąsiad pomógł odpalić mi auto z pychu (odpalił od razu bez jakiegokolwiek zająknięcia). W trakcie podrózy do pracy i dojeżdżaniu do skrzyżowania, czy świateł, za każdym razem wyrzucając auto na luz, gasło :( ale już bez problemu odpalało z kluczyka. Autko jest żwawe tylko na wysokich obrotach, jak chce przyspieszyć na niższym biegu i małych obrotach, to czuję się tak jakbym przyczepę ciągnął..... Ale może tylko tak mi się wydaję, bo poprzednie auto to 3.0v6 211km :P

W tej chwili auto stoi na warsztacie, ale zanim usłyszę co może być w nim nie tak, chciałem zaczerpnąć waszej rady, bo wiadomo jak jest na warsztatach :D

W skrócie:
Po nocy z kluczyka nie odpala, kręci, ale nie odpala... tylko z pychu
Gdy stoi trzyma równo obroty, nie faluje. Gaśnie tylko wtedy kiedy samochód jest w ruchu, wyrzucając na luz (nie zawsze, ale bardzo często)


A i jeszcze jedno! Patrząc od strony akumulatora:
wyciągam pierwszą fajkę, gaśnie
wyciągam drugą fajkę, chodzi prawie tak samo
wyciągam trzecią fajkę, chodzi prawie tak samo
wyciągam czwartą fajkę, gaśnie
Na obroty się wkręca normalnie, bardzo ładnie, na każdej świecy jest iskra
Widać że ktoś przed chwilą wymieniał cewkę bo się błyszczy jak lusterko i są nowe kable

Pozdrówki :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 23, 2014 15:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 23, 2014 16:02   

Silnik krokowy i przepustnica do czyszczenia.
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 20:22   

Silnik krokowy wymieniony, rozrusznik wymieniony (słabo kręcił, zacierał się)
Teraz odpala normalnie i jakby normalnie jeździł, lecz potrafi od czasu do czasu zgasnąć dojeżdżając do świateł, wyrzucając na luz :(

Przepustnicy nie czyściłem, wygląda na czystą... zrobić to, czy szukać gdzie indziej?


Edit. Zauważyłem, czytając posty na forum że zalecacie wymianę przepustnicy plastikowej na metalową... To jakiś mod, czy po prostu fabryka różnie wypuszczała auta?

Jak taką kupić, coby na pewno pasowała? Pozdrawiam
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 16:48   

Gajos01 napisał/a:
lecz potrafi od czasu do czasu zgasnąć dojeżdżając do świateł,

Musisz trochę przegonić auto, aby krokowiec się dostosował.
Gajos01 napisał/a:
To jakiś mod, czy po prostu fabryka różnie wypuszczała auta?

Pod koniec 99 roku puszczała już z metalowa przepustnica która nie zużywała się tak jak plastikowa.
Gajos01 napisał/a:
Jak taką kupić, coby na pewno pasowała?

Od każdego rovera z silnikiem k-series.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lut 01, 2014 16:39   

Dziękuję za informacje :) czytałem trochę na temat przepustnic, ale jest tu tego tak dużo że zacząłem się gubić...

Noo dobrze, to dzisiaj polatam troszkę :D zobaczymy

[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 16:39 ]
Panowie doszedłem jeszcze do faktu że iskra nie ładnie skacze na świecy... Kupiłem już świece denso platynowe i myślałem jeszcze o cewce, wygląda na nową, ale profilaktycznie ją wymienię.. Jakiej firmy kupić? Na allegro znalazłem jedną nową valeo, warto ją kupić czy szukać czegoś innego?

i jeszcze jedno pytanie.. na forum pada odpowiedź uszkodzonego czujnika temperatury, jeżeli nie chce odpalać. Który to czujnik? Czujnik temperatury wody? Jeżeli tak, to też moje pytanie jakiej firmy? Pozdrawiam
 
 
rudealis 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 186



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 21:25   

I jak sprawa wyglada,bo znajomy ma podobny problem
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 21:35   

Wymiękam :( Błagam pomóżcie mi... Dzisiaj się pomęczyłem i wymieniłem co mi zostało do zrobienia, czyli:
- świece zapłonowe platynowe DENSO PK20PR-P8
- kopułka BREMI
- palec rozdzielacza BREMI
- przewody WN NGK RC-RV415
- cewka BREMI
- akumulator BOSCH SILVER S5 52Ah/520A
- silnik krokowy
- czujnik temepratury cieczy, brązowy
- wymiana przepustnicy plastikowej na aluminiową (aluminiową wyczyściłem dokładnie płynem do przepustnic)
- rozrusznik
- filtr paliwa WIX

Resetowałem przepustnicę, czy jak to tam się zwie, odłączałem akumulator, latałem po ulicach do odcięcia, szalałem jak głupi...
DALEJ JEST TO SAMO :roll: :cry:
Czasami gdy puszczam gaz, gaśnie :cry: i póki co odpalałem tylko na ciepłym silniku, ale odpalanie wygląda tak jakby miał przestawiony zapłon, no ale regulacji tego nie ma, także odpada.. ale tak to wygląda :( bardzo ciężko mu się odpala, kręci jak szalony, lecz ciężko mu zatrybić.

w gwoli ścisłości, obroty nie spadają mu nagle do zera, tylko wtedy kiedy puszczam gaz to obroty powoli sobie spadają, tak jak zwykle, tylko nie zatrzymują się na 1000 tylko na 0. Po zgaśnięciu odpalam normalnie, natychmiast.. tylko że mu ciężko jak już wspomniałem wcześniej

Mam go wysadzić w powietrze?
Ostatnio zmieniony przez Gajos01 Czw Lut 13, 2014 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 22:08   

Sprawdż ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania. I jeszcze jedna rzecz, jeżeli po zdjęciu fajki na 2 i 3 cylindrze nie reaguje to może coś z zasilaniem lub sterowaniem wtryskami? Te dwa pracują w parze.
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 06, 2014 23:16   

zdzichu napisał/a:
Sprawdż ustawienie rozrządu i ciśnienie sprężania.

Jutro na pewno sprawdzę rozrząd, a co do kompresji to chyba też, tylko nie mogę się nikogo doprosić o miernik... Zrzucę też listwę wtryskową, co by sprawdzić czy ładnie sika.

Z tego co wyczytałem, błędów nie da rady zrobić na spinacz? Na warsztat który mnie obsłuży też nie mogę trafić :roll:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 07, 2014 11:59   

Przy kompie masz wężyk od podciśnienia, w trakcie pracy silnika odłącz go i zobacz jak jeździ, jeśli tak samo to masz MAP walnięty.
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lut 07, 2014 16:28   

rozrzad sprawdzilem, jest ok.

Wlaśnie odpiałem ten wężyk od kompa. Auto zgaslo... Dokrecilem srubke od obrotow na maxa i trzyma 1000obr na odpietym wezyku.. Auto jezdzi jakby mialo 50nm wiecej, rusza z jedynki jak nowe auto i co najciekawsze normalnie odpala BEZ GAZU, na dotyk! Na podpietym wezyku bez gazu nie odpali. Po chwili jazdy bez wezyka auto zaczyna glupiec, dlawic sie, rzucac. Trzeba odpiac akumulator, podpiac i jest ok. Czyli komp do wymiany... Adi Ty naprawde jestes Mistrzu! Dziekuje :)

Zaraz nasmaruję temat w dziale kupię, ale przed tym, chciałym zapytać czy komputer który mam jest właściwy?
Kod:
MKC104022
4086
GE0089


Dzwoniłem dziś do Britcarparts, tam powiedziano mi 400zł za programowanie nowego komputera :(
Macie jakiś sposób żeby zrobić to po taniości? Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie co zrobić żeby wyszło mnie to jak najtaniej? Nie potrzebuję żadnych immo, alarmów.. tylko żeby centralny zamek z pilota działał.
Na allegro znalazłem taki zestaw: KOMPUTER ZESTAW STACYJKA ROVER
Czy to jest wszystko czego potrzebuje? Włożę to sam i już jeżdżę, czy jeszcze coś muszę zrobić? Pozdrawiam :(
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 08, 2014 15:47   

Komputer masz właściwy.
Zestaw z linku podpasuje.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Lut 08, 2014 21:09   

Gajos01, istnieje możliwość wymiany tego czujnika w ECU, kiedyś robiłem eksperyment i zadziałało.
Trochę lutowania tylko jest z tym...
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 09:09   

Szukając informacji natknąłem się na Twoje eksperymenty :) Ale w takie cuda wianki nie będę się bawił, bo lutować to ja potrafię, ale duże rzeczy :D

Już dwoje ludzi z forum ma dla mnie komputer z potrzebnymi gadżetami, w przystępnej cenie, także nie ma tragedii :) Przy okazji doszedłem że mam nieszczelny kolektor dolotowy, już zamówiłem uszczelki, kolektora szukam bo ten mój poklejony na jakiś silikon, czuje tam grubą rzeźbę i jak to zrobię, to podejrzewam że zacznę być szczęśliwym posiadaczem roverka.. A jeżeli po wymianie będzie dalej tak samo, to będziecie oglądać kontrolowaną eksplozję mojego auta :cool:

Jak już napisałem, po odpięciu wężyka od kompa, auto odpala na dotyk i jeździ jakby miało nitro :razz: przez jakieś kilka minut, także jestem dobrej myśli

[ Dodano: Czw Lut 13, 2014 09:09 ]
Ehhh... wczoraj założyłem nowy komputer, wymieniłem kolektor wraz z uszczelką, regulator ciśnienia paliwa i.......... dalej gaśnie :-| chodzi tak samo jak chodził.. Kolega mechanik jak usłyszał jak chodzi rover na wolnych, stwierdził że wypada mu zapłon. Od czasu do czasu stojąc w miejscu i dodając obrotów, powoli z nich spada, tak jakby miał za mało powietrza... Trzeba jechać oddać do mechaniorów od Rovera bo zaraz może stać się tragedia! :twisted: już nie mam siły :roll:

Jeszcze jedno pytanie.. Z serwa do kolektora ssącego idzie wężyk, przy łączeniu z kolektorem jest mocno luźny, lata we wszystkie strony, ale nie umiem tego wyciągnąć. Do czego to służy? Jaką rolę to pełni?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 13, 2014 16:43   

Gajos01, widzę że w warszawy jesteś, możesz napisać mniej więcej jakie okolice?

Możesz nagrać jak silnik chodzi? Filmik.
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 18:26   

Praga Południe, dokładniej Grochów... Filmik jestem w stanie nagrać dopiero w niedziele, bo wtedy wolne mam.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 13, 2014 18:41   

Może być, i tak teraz nie mam za bardzo czasu myśleć bo swojego naprawiam (uszczelnienie układu wydechowego).
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lut 13, 2014 19:11   

Nie wiem czy w środę tj. 19.02 nie pojadę zostawić rovera w serwisie u Pana Mariusza (British Cars) tylko boję się że może to kosztować tyle co samochód :roll:
już w jednym usłyszałem że rozmowy zaczynają się od 300zł :roll: już mi się nie chciało dalej gadać.

W niedzielę przy okazji sprawdzę jeszcze rozrząd pod kątem ustawienia tłoków, bo to auto od handlarzy, czort wie jak oni to poskładali. Auto ma połowę mocy mniej, ciężko odpala, tyle rzeczy już wymieniłem i tylko trochę się poprawiło. Świece suche, żadnych ubytków płynu i oznak uszczelki pod głowicą.

Najśmieszniejsze jest to że jak odłączyłem wężyk od map sensora to przez chwilę odpalał na dotyk i chodził jak nowe auto z pełną mocą, tylko po kilku minutach zaczął wariować, jakaś poszlaka to chyba jest.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 13, 2014 20:13   

Możesz jeszcze sondę lambda odłączyć.
 
 
 
Gajos01 




Dołączył: 23 Sty 2014
Posty: 19
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lut 18, 2014 11:34   

Kilka razy się na nią patrzyłem zrzucając kolektor, ale pacz! Nie pomyślałem o niej, w niedziele poskładam jedno z drugim i zobaczę tą sondę.. Hurtownik chciał mi bosch'owską wcisnąć za 300, ale jakoś mi się nie widziało tyle pieniędzów wydawać

[ Dodano: Wto Lut 18, 2014 11:34 ]
Kupiłem już sondę, boscha z wtyczką, jutro będę składał i nagrywał film. W niedzielę nie dałem rady, przepraszam.

Mam jeszcze takie pytanie, czy czujnik NNK10001, który mam wkręcony w kolektor tuż przy wtryskach, jest w stanie powodować gaśnięcie silnika podczas jazdy i stosunkowo mało mocy przy toczeniu się na 2gim biegu? Jak można go sprawdzić, bo nigdzie nie mogę go dostać nowego, a jak jest to w zawrotnych pieniądzach :roll:

Co do pojechania na serwis, jak na złość Pan Mariusz wziął sobie urlop :razz:

Bawiłem się też śrubką na przepustnicy od obrotów, czytałem temat jak ją dobrze ustawić, ale u każdego jest inaczej, mam tyle zapisek na kartce że powoli głupieję.. Dam radę ją sam ustawić dobrze, czy lepiej to powierzyć serwisowi? Pytam bo najmniejszy obrót tą śrubką nie powoduje zmiany obrotów a pracę slinika już diametralnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si 1.4] Nie odpala na zimnym np. po nocy, gaśnie
cih997 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 09, 2012 15:01
Gość
Brak nowych postów [R214 95r 1.4 16V (k16)] Silnik gaśnie, potem odpala
marekpodcz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 23, 2007 20:12
marekpodcz
Brak nowych postów [R214 16V 97']Silnik pracuje normalnie, gasnie i nie odpala
marcin8c Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Lut 02, 2008 12:57
PHJOWI
Brak nowych postów [R214]Gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala, rozr. nie kręci.
Radziu08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Mar 22, 2017 14:21
Radziu08
Brak nowych postów [216Si, 97r] Nie odpala albo odpala i gaśnie
Raval Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Lut 10, 2009 13:31
szymon1986



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink