Witam
Posiadam auto Rover 214 KAT 1,4 z 1997. Od momentu zakupu w 2008 mam problem z odpalaniem. Kupiłam nowy akumulator w 2008 (EuroEnergy - 50 Ah 420). Przyszła zima i zong. Akumulator oddany na gwarancji okazał siębyć OK. Auto oddane do elektryka - diagnoza rozładowuje je radio - wyjełam. Problem został. Drugi pobyt u elektryka - diagnoza nie ładuje alternator - naprawiony. Problem został. Później była wiosna, lato i problemu nie odczuwałam. Następnej zimy na przemian ładowałam dwa akumulatory by rano mieć świeżo pobudzony i odpalał na strzał.
W grudniu 2013 przy odpalaniu przepalał mu się bezpiecznik. Oddany do elektryka - wymienił kable, które robiły zwarcie. Na przepalający się bezpiecznik poskutkowało ale problem nie zniknął. Akumulator sprawdzony przez pana okazał się być OK (mimo 5 lat). Problem z odpalaniem rano pozostał. Auto znów wraca do elektryka. Wymieniono popalone końcówki i zasugerowano konieczność naprawy rozrusznika, który się kantuje. Dziś rozrusznik jest u naprawy.
Czy uszkodzony lub słaby akumulator może palić kable lub uszkodzić rozrusznik??
Czy akumulator o powyższych parametrach jest dobry czy może mieć wyższą drugą wartość (moc rozruchowa)??
_________________
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 28, 2014 10:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Akumulator jest dobry, powinien być 45Ah. Na chybił trafił to kiedyś pewnie trafią. Czujnik temperatury był sprawdzany, ciśnienie sprężania, spadek napięcia przy rozruchu (stan rozrusznika), układ zapłonowy? I jeszcze jedno pytanie - który bezpiecznik się przepalał?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 587 Skąd: Civitas Kielcensis
Wysłany: Sro Sty 29, 2014 11:47
Przy odpalaniu kręci rozrusznikiem i nie chce zapalić czy jest martwa cisza? i czy kontrolki się świecą na desce?
1) Jeżeli jest martwa cisza - to wina masy na rozruszniku lub w kablu zasilającym (przerwany któryś z kabli)
2) Jeżeli kontrolki się świecą na desce i w czasie próby odpalenia silnika kontrolki pulsują i słychać tak jakby strzały z karabinu maszynowego - to szczotki na rozruszniku się wieszają, być może się kończą (wtedy pomaga rozruch na tzw. popych)
3) Jeżeli kontrolki nie świecą - to akumulator, patrz także pkt 1.
4) Czy słychać pompę paliwa po przekręceniu kluczyka na pozycję zapłonową II
5) Kiedy wymieniany był filtr paliwa, świece i kable zapłonowe, ew. kopułka?
a sprawdzili wiązkę w tylnej klapie? może tam są poprzecierane przewody i coś zwiera iaku rozładowuje, a jak przyjedziesz do nich na pomiar to jest ok.?
radio masz wyciągnięte teraz ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum