Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Mam pewien problem z trakcją. Szczególnie zaczął mi doskwierać teraz, zimą - otóż wyłącza mi się trakcja.
Zawsze odbywa się to na tej samej zasadzie:
Odpalę silnik (czy już jestem w trakcie jazdy nieistotne)-trakcja jest w stanie czuwania czyli na komputerze nie ma ikonki. Ruszę gwałtownie z miejsca (w śniegu to nie musi być nawet gwałtownie) - trakcja automatycznie zaczyna działać i koła tak nie boksują i na tą chwilkę zapala się informacja ze system zadziałał i po chwili wyświetlacz sie wygasza.
I od tego momentu sie wszystko psuje - gdy tylko pierwszy raz zadziała system- nie mija 10 sekund od przejścia w stan czuwania a trakcja samoczynnie się wyłącza. Czyli jadę już sobie normalnie a ikona trakcji znowu się zapala i już nie gaśnie - trakcja wyłączona. Gdy zatrzymam się i chce szybciej ruszyć koła cały czas boksują. Guzikiem nic nie mogę zrobić - cały czas nieaktywna.
Jedynym sposobem na "przywrócenie" trakcji to restart silnika, włączę i wyłączę silnik i jest ok, oczywiście do pierwszego zaboksowania kół.
Może trochę niejasno to opisałem więc później zrobię filmik by pokazać dokładnie jak to wygląda.
Jakiś czujnik trakcji padł albo to ostatnie jego chwile ? Z góry dzięki za pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 30, 2014 11:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
u mnie jak podczas jazdy zapali się kontrolka TC i zaraz zgaśnie to na pewniaka nie mogę jej wyłączyć guzikiem lub przy odpaleniu jak nie zgaśnie tylko świeci przez 10 sec to też jej nie wyłączę i wtedy podczas kolejnego odpalania trzymam guzik od TC a drugą ręką odpalam auto i po odpaleniu puszczam guzik, nacisnę go z powrotem i TC już mogę guzikiem wł/wył. to chyba metoda na jakiś reset tego systemu, u mnie działa 100na100 ta metoda
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 05, 2014 08:40
serwomotor jest na grodzi po stronie pasażera , steruje linką od przepustnicy TC, trzeba otworzyć klapkę rewizyjną i zobaczyć czy linka jest cała i leży na zębatce no i sprawdzić czy wtyczka z przewodami jest dobrze zaciśnięta. Przepustnica powinna lekko się obracać i nie blokować, przewody z kostką zaciśnięte na czujniku położenia .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum