Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej
Autor Wiadomość
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 16:20   [R200 214 Si] Kopci z rury i bierze olej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam jestem tutaj nowy także proszę o wyrozumiałość. Ostanio kupiłem Rover'a 200 1.4 Si 103km 16V 96 rok. Mam problem a mianowicie przy obrotach większych niż 3-4tyś strasznie kopci na biało i bierze olej. Ostatnio w miesiąc czasu ( nie wiem ile dokładnie km ok. 500) spalił mi ok 1 litra oleju. Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika bo były robione nowe kable i świece wraz z kopułką. Stare były strasznie zabrudzone olejem. Mechanik mi powiedział że albo do wymiany są uszczelniacze zaworowe albo coś jest nie tak z pierścieniami na tłoku (bo samochód kiedyś został przegrzany). Moje pytanie jakie mogą być objawy jeżeli na prawdę są to te pierścienie. A drugie pytanie czy przy wymianie uszczelniaczy zaworowych konieczne jest ściąganie głowicy? Znalazłem taki poradnik link: http://www.roverki.pl/zro...ia-glowicy.html i czy ten poradnik byłby dobry do wymiany uszczelniaczy w moim wypadku? Z góry dziękuję i proszę o rady zebym wiedział na przyszłość ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 29, 2014 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 16:36   

Sprawdź, czy nie ma czasem objawów HGF-u. Jak wygląda płyn chłodniczy ?? Nie ma w nim śladów oleju ??
Sprawdź, czy pod korkiem wlewu oleju nie ma "majonezu"

kwasniotki napisał/a:
czy ten poradnik byłby dobry do wymiany uszczelniaczy w moim wypadku?
:taa: Tak.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 16:47   

a mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest HGF? W płynie chłodniczym nie ma oleju ale jeszcze zaraz się upewnie czy jest. Pod korkiem to znaczy tam gdzie olej wlewam? jeżeli o to chodzi to nie ma bo uzupełniałem ostatnio olej
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 17:31   

kwasniotki napisał/a:
mógłbyś mi wytłumaczyć co to jest HGF?
Tu masz info o HGF: http://www.roverki.pl/por...o-jest-hgf.html

kwasniotki napisał/a:
Pod korkiem to znaczy tam gdzie olej wlewam?
Tak. Poszukaj trochę na forum, a znajdziesz całe mnóstwo tematów o HGF.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Czw Sty 30, 2014 19:06   

Poczytałem o HGF i widzę żę to jest głównie związane z płynem chłodniczym. Nie ubywa mi płynu chłodniczego, nie ma żadnej konsystencji majonezu ani tłustych plam w płynie chłodniczym nie ma także żadnych wycieków spod głowicy temperatura jest także w normie. Także wina leży raczej na pewno albo po stronie pierścieni albo uszczelniaczy teraz pytanie jaka jest szansa że jednak to tylko uszczelniacze bo jeżeli pierścienie to licze się z wymianą silnika na inny...

[ Dodano: Czw Sty 30, 2014 19:06 ]
Czyli chyba jednak nikt nie wie.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 01, 2014 15:42   

Przeważnie jeśli uszczelniacze poszczają to kopci na niebiesko od razu pod odpaleniu i potem przestaje. Przy obciążonym silniku jak zakopci, to tez wina uszczelniaczy.
Przy zużytych pierścieniach raczej będzie kopcił cały czas, choć też niekoniecznie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 12:51   

Dym pojawia się przy większych obrotach od 4-5tyś. Wcześniej widziałem biały dym co wiąże się z ubytkiem płynu chłodniczego jednak tego ubytku nie ma. Ubywa olej silnikowy i teoretycznie powinien być niebieski dym. Bo jeżeli dym jest biały to nie ma takiej możliwości że to mogą być uszczelniacze?
 
 
Karim 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 54
Skąd: Żagań

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 03, 2014 20:33   

Ja tak samo mam biały dym, od wymiany oleju nie nie mam jego ubytku, tak samo płyn chłodniczy caly czas w zaznaczonym miejscu markerem, z obaw że coś jest nie tak zacząłem od najtańszej rzeczy, czyli uszczelki od kolektora dolotowego, kupilem 2 uszczelki gumowa co wchodzi w rowki kolektora i płaską żeby mieć pewność że to będzie szczelne, po wymianie kopci jak kopcił. Ale skoro żadnych ubytków nie ma więc zostawiam to bo nie zawsze dymi, a i nie przeszkadza to.
_________________
Był 620Si 96' 131KM+LPG -> Jest R25 01' 103KM
 
 
 
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Pon Lut 03, 2014 22:47   

Dzisiaj dokładnie sprawdziłem ten dym i tak jak mówiłem zaczyna on się od 4 tyś obrotów jednak jest niebieski także mogę być prawie pewny że to będę uszczelniacze? bo przy pierścieniach podobno kopci cały czas. Przed wymianą świec i kabli dym był o wiele wiekszy teraz po wymienie tego dym jest o wiele mniejszy.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 04, 2014 07:52   

kwasniotki, uszczelniacze zaworowe można wymienić nie ściągając głowicy, wprawny mechanik obgoni to za 2-3h bez problemu. Jeśli będzie dymił nadal to wtedy zastanowisz się nad pierścieniami
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
kwasniotki 



Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 6



Wysłany: Wto Lut 04, 2014 12:14   

Okey pytam bo nie wiem czy w ogóle opłaca mi się naprawiać... bo uszczelniacze mogę zrobić ale jak to będą pierścienie to cały silnik do wymiany to słowa mechanika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Bierze olej poszukuję mechanika Rzeszów
aradiruk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Nie Sie 26, 2018 13:31
aradiruk
Brak nowych postów [R214] Bierze olej i płyn chłodniczy od niedawna.
Rockefeler17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Maj 10, 2012 13:23
Rockefeler17
Brak nowych postów [Rover 214Si ] Silnik bierze olej, co może byc przyczyną??
neonksc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Wto Gru 16, 2008 17:59
oprawca_1978
Brak nowych postów [R200] Kopci jak wściekły.
Przemek8V Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Lis 15, 2016 22:07
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink