Wysłany: Wto Sty 28, 2014 16:34 [R200] Problem z wycieraczkami przednimi i tylna. Pomocy.
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998
Witam,
pomozcie mi w czym lezy problem gdyz przednie i tylnie wycieraczki zatrzymuja mi sie w miejscu w ktorym je wylacze. dzieje sie tak na wszystkich biegach. czemu nie powracaja do pozycji poczatkowej? Wymienilem juz silniczek wycieraczek przednich oraz caly przelacznik zespolony pod kierownica i nadal to samo:( mechanik w tym momencie sie poddal i nie wiem co dalej:( pytanie do was to czy znajduje sie gdzies jakis przekaznik czasowy czy cos co jest za to odpowiedzialne?? prosze pomozcie bo to juz troszke denerwujace przy tych pogodach:((
Jest to roverek 1.4 8v 1998r.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 28, 2014 16:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
z tego co wiem to jakieś powiązanie z tylną wycieraczką ma moduł MFU, przekaźnik od wycieraczki tylnej jest chyba przy prawej tylnej lampie (na pewno jakiś przekaźnik tam jest i wydaje mi się że od wycieraczki )
mfu steruje czasówkami i włączaniem tylnej wycieraczki przy wstecznym. Reszta to czysta elektryka. Nie wiem, gdzie znajduje się przekaźnik od wycieraczek ale to akurat łatwo sprawdzić
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Te MFU miałem na myśli pisząć komputer, bo tych modułów/komputerów/jednostek jest kilka (ECM, ECU, MFU, GIU).
Wg Rave znajduje się za kasetą bezpieczników kabiny przypięty do niej 2 klipsami/spinkami plastikowymi.
MFU wygląda tak jak na fotce - czerwony moduł z wtyczkami
Wydaje mi się, że MFU podaje napięcie tak długo na silniczek wycieraczek, aż on nie obróci się określoną ilość razy dla pełnego cyklu wycieraczek. Skoro nie powracają na swoje miejsce, to albo jest upływ do masy (przetarcie kabelka, lub głośne earth point E6, E2) albo tzw. park switch padł, tylko nie wiem gdzie on się dokładnie znajduje. Gdzieś w mechaniźmie z silniczkiem.
Info z RAVE
Musisz sprawdzić czy po przemyciu szyby przedniej wycieraczki wrócą na swoją pozycję (funkcja wash/wipe) lub przy włączonych przednich wrzucając wsteczny tylna wycieraczka wykona 3 pełne cykle.
W wolnym czasie zajrzę do schematów. Powyższy wywód traktuj bardziej jako punkt wyjścia, a nie rozwiązanie.
Wymieniłeś silniczek wycieraczek ale nie napisałeś czy z mechanizmem czy bz
Na pierwszym screen'ie napisane jest czym steruje MFU i jeśli nie masz z tym problemów, to raczej on jest sprawny.
A sprawdzał ktoś w ogóle, czy jest stały + podawany do wtyczki silnika wycieraczek? Przy uruchomieniu wycieraczek w trybie czasowym jest podawany krótki impuls w celu zjechania z pozycji parkowania. Resztę załatwia blaszka parkowania mechanicznie. To robi mfu. W pozostałych trybach prąd jest podawany przez przelacznik po prostu.
Test mfu da się zrobić ręcznie - było na forum
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum