Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Paź 14, 2012 20:45 [R220] Słabe doładowanie,tubina
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Co to moze być ze moj R dmucha pod obciazeniem(gwałtowne przyspieszanie) max 0,5bara ,do tej wartosci pompuje szybko i czuc ze auto ładnie zbiera sie, potem dalej nie idzie i auto juz nie przyspiesza tak sprawnie.
Jakies sugestie ? z góry thx
sprawdź gruszkę od sterowania zaworkiem upustowym spalin albo odkrec dolot do turbo i sprawdz w jakim stanie sa łopatki turbiny może sie po prostu zuzyła ewentualnie masz jakas dziurkę miedzy turbo ic a silnikiem na przewodach przejrzyj je one często pękają
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Paź 14, 2012 21:43
Naki17 napisał/a:
sprawdź gruszkę od sterowania zaworkiem upustowym spalin
Ciegno mam skrecone ,dziwginia od kierownicy turbiny max w prawo,gurszke odłaczałem i równiez bez zmian
Naki17 napisał/a:
sprawdz w jakim stanie sa łopatki turbiny może sie po prostu zuzyła
Łopatki wygladaja ok,minimalny luz na ośce wirnika,oleju w silniku nie ubywa ,brak czarnego dymu po gwałtownym przyspieszeniu
Naki17 napisał/a:
dziurkę miedzy turbo ic a silnikiem na przewodach przejrzyj je one często pękają
nawet jesli byłaby gdzies nieszczelnosc to i tak nie powinna miec wpływu na wskazania (zegar doładowania) polaczony jest od do wezyka idacego do czujnika
nawet jesli byłaby gdzies nieszczelnosc to i tak nie powinna miec wpływu na wskazania (zegar doładowania) polaczony jest od do wezyka idacego do czujnika
Bedzie niestety miało Nieszczelny dolot jak coś jest gdzieś luźne pokaże mniejsze doładowanie. Sprawdź redukcje od Turbiony co idzie do czarnej rury która idzie do IC tam lubi być to luźne lub pęknięte. Najlepiej wszystkie węzę sprawdzić.
Ja w 45 miałem luźne ta redukcje to mi pokazywał wskaźnik tylko 0,8 bara jak dokręciłem do razu podskoczyło do 1.1bara
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
kadzaf,
"Problem rozwiazany ,odpieta gruszka i otwor zaslepiony teraz przy gwałtownym przyspieszaniu idzie do 1,6bara od razu inna jazda"
Nadal jeździsz na doładowaniu 1.6? Nic się nie stało z silnikiem? Pytam bo sam zwiekszyłem doładowanie i nie wiem jak daleko mogę się posunąć
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Sty 31, 2014 23:07
psebek napisał/a:
kadzaf,
"Problem rozwiazany ,odpieta gruszka i otwor zaslepiony teraz przy gwałtownym przyspieszaniu idzie do 1,6bara od razu inna jazda"
Nadal jeździsz na doładowaniu 1.6? Nic się nie stało z silnikiem? Pytam bo sam zwiekszyłem doładowanie i nie wiem jak daleko mogę się posunąć
Cały czas tak smigam,czyli ciegno max skrócone i westegate odłaczony wezyk (do tamtego momentu do turbka nie dotykałem sie)
oczywiscie to owe 1,6 jest przy gwałtownym przyspieszaniu ,a przy codziennej jezdzie zwykle nie przekracza sie ok 1,2 bara.
(no bym zapomniał latem miałem przygode z wywalajacym wezem dolnym od IC do kolektora ssacego ,wymiana weza oraz małe modyfikacje pomogły teraz nie spada przy gwałtownym depnieciu )
Oki, podkręciłem do 1,4 zgodnie z radą ( w innym temacie) że czujnik pracuje do 1,5 bara. Pomiar ciśnienia zrobiłem z kolektora ssącego w miejscu niepodłączonego czujnika po lewej stronie kolektora. Muszę jeszcze zastanowić się dlaczego w manometrze słychać powyżej 1 bara drgania jakichś części lub też hałas generuje się w głowicy ale dociera do manometru poprzez wężyk. Może uda się znaleźć jakiś tłumik drgań powietrza żeby to sprawdzić. Manometr mam z Depo.
psebek, Brak dławika na wężyku dlatego słychać drgania normalne zjawisko Najlepszy patent jest wstawienie coś w wężyk i wywiercić przez to 1mm dziurkę żeby ciśnienie dochodziło do manometru, oraz dodania filtra paliwa takiego od malucha np na węza jako bufor drgań
Podłącz sobie manometr pod kolektor wydechowy bez dławika to dopiero zrozumiesz co to jest metaliczny dźwięk manometru
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum