Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam.Niedawno zakupiłem Rover 75 z silnikiem 2.5l V6 z 1999r.
Auto od poczatku miało problem z ogrzewaniem kabiny.Działała tylko jedna strona.Od strony kierowcy ogrzewanie działa sprawnie a od striny pasazera leci zimne powietrze.Zauwazyłem także że czasami temp. silnika jest zbyt niska.Zuzycie paliwa dośc wysokie.Po kilku dniach uciekł cały płyn chłodniczy a i poziom oleju spadł znaczaco.
Jesli chodzi o ogrzewanie kabiny i niedogrzany silnik stawiam na termostat ale te ubytki płynu i oleju sa niepokojace....uszczelka pod głowicą???
Prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki.Jestem obecnie poza granicami kraju i nie moge zajac sie tym osobiscie a boje się wysłac samą żone do mechanika bo może się to skończyc wymianą wszyskiego łącznie z kolorem auta:)
Pozdrawiam i z góry dziękuję za każda udzielona informację.
Ostatnio zmieniony przez BOCHEN Wto Lut 11, 2014 13:12, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 10, 2014 21:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie wykluczone, ze to HGF, ale przede wszystkim poszukaj wycieków płynu chłodniczego, mogła zacząć puszczać pompa, wtedy płyn zpływa w V i odparowuje. Olej mógł się spalić przez przegrzanie silnika, (co też nie jest pewnie wielkim pocieszeniem).
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Do sprawdzenia termostat i okolice pompy wody jeżeli o ubytek płynu. Jeżeli grzeje jedna strona w samochodzie to bym obstawial nagrzewnice, że zatkana, niestety nowej nie da się kupić w PL :-(
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jesli termostat wadliwy to ok. można go wymienic,nieweilki koszt.Co do nagrzewnicy..to najmniejszy problem....a czy da sie nagrzewnice wyczyścic???
Najbardziej martwi mnie to znikniecie płynu chłodniczego i "branie oleju".
[ Dodano: Wto Lut 11, 2014 14:34 ]
..i dlaczego mechanicy nie chca podjac się zrobienia czegokolwiek w tym aucie???
Czy to auto jest az tak skomplikowane czy nasi mechanicy sa tacy "słabi"???
Ja 2 razy czyscilem nagrzewnice i niestety dwa razy nie udało się w 100 %, ale i tak jest znaczna poprawa.
Co do termostatu, to wczoraj widziałem, że kosztuje ccoś ookoło 200 zł wraz z nowymi rurkami, i tak bym zalecał zmienić, bo rurki lubią pękać. No i do tego jest w takim miejscu, że raczej trzeba kolektor ściągać, i tu juz nie wiem ile mechanik za to weźmie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
OK, dziękuje za wszelkie podpowiedzi ale mam jeszcze jedno pytanie dotyczące uszczelki pod głowica...jakie sa objawy? Moja zona teraz jezdzi i nie ubyło ani oleju ani płynu a silnik sie nie grzał...
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Sro Lut 12, 2014 18:43
Przede wszystkim zaczyna brakować płynu. Dodatkowo mój R75 lubił puścić chmurkę. Na początku objawy są niewyraźne tak,że nawet mechanik może się nie poznać. Tak było u mnie.
do paolinio. Czyli w twoim przypadku była to uszczelka? Jesli tak to jakie koszty poniosłes w związku z tą naprawa?
Rozmawiałem z poprzednim włascicielem i okazało sie że auto jest po gruntownym remoncie silnika...cały blok silnika został wymieniony na prawie nowy,nowy rozrząd z chłodnica wody,wszelkie uszczelniacze i nowe uszczelki pod głowicami.Nawet nowe sruby itp. Wszystko zrobione zgodnie z instrukcja i zaleceniami producenta.Poprzedni własciciel jest wiarygodnym i powaznym człowiekiem wiec wierze w jego zapewnienia.
Jakie mogą byc w zwiazku z tym inne przyczyny?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Czw Lut 13, 2014 08:43
BOCHEN, Mnie uszczelka kosztowała:
300 zł komplet uszczelek ze śrubami, 350 zł planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy itd, 350 robota mechanika. Pamiętaj ,że ja mam cztero cylindrówke, a Ty sześciocylindrowy silnik więc koszty też będą inne! Co do wiarygodności sprzedającego to ok, człowiek uczciwy itd, ale czy mechanik, który mu robił auto był uczciwy? Tego nie wiesz. Czy był fachowcem? Tego też nie wiesz. Ja kupiłem tez od uczciwego,a za tydzień uszczelkę robiłem.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
BOCHEN, tylko, że paolinio ma 1.8 i tam uszczelki pod głowicą się sypią a u nas w V6 ta przypadłość to rzadkość (no chyba, że masz autko od jakiegoś kata i piłował do upadłego). sprawdź jeszcze chłodniczkę oleju, może ona puszcza ale to by były plamy na drodze i na płycie pod silnikiem
Dziękuję paolinio za odpowiedz i przedstawienie kosztów.
Domel101 czy mógłbys rozwinąc myśl? V6 są odporniejsze? ...i jeśli chciałbym sprawdzić te chłodnice oleju to gdzie jej szukać i jak zdiagnozować? Polozyć jakiś karton pod auto??
...i jeszcze jedno pytanie dotyczace uszczelki pod głowica...czy oprócz ubytków oleju i płynu chłodniczego są jakieś inne objawy??? U mnie wszystko chodzi ładnie,moc jest ale może troszke za duzo pali...czasami 18l w mieście. Na co zwrócić jeszcze uwagę?
bo v6 ma pod głowicą uszczelkę metalową. duże spalanie może świadczyć o uszkodzeniu silniczka VIS Balance i do tego może jeszcze ciężka noga co do chłodnicy oleju to jakby była uszkodzona to też mieszało by Ci płyn z olejem i miałbyś w zbiorniczku płynu chłodzącego maź koloru cappucina, ale może być inaczej. w linku masz pokazaną aukcje z chłodniczką, a ona sama znajduje się z na dole z przodu silnika po lewej stronie jak stoimy przodem do auta http://allegro.pl/chlodni...3968981014.html
a co do uszkodzeń uszczelki pod głowicą to tak: kopci na biało(wiadomo zimno jest każde kopci), ale po rozgrzaniu objaw się nasila, brak ogrzewania, maź w płynie chłodniczym koloru cappucino, zapach spalin w płynie chłodniczym
[ Dodano: Pią Lut 14, 2014 17:55 ]
zobacz tak jak Ci pisano wyżej czy na V nie ma płynu i sprawdzić szczelność termostatu, rurek od niego i pompy wody
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum