Wysłany: Pią Lut 21, 2014 08:13 [r75] Jak działa abs w R75 i R400 ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Zaciekawiła mnie ostatnio jedna sprawa związana z ABS'em. Konkretnie : jeśli np 1 tylne kolo wpadnie w poślizg to czy silą hamowania przez ABS jest zmniejszona tylko na tym kole, na obu tylnych czy na wszystkich 4? Wiem ze są nowe systemy ABS które zmniejszają sile tylko na kolach, które utraciły przyczepność, ale czy tak jest tez w r75? I Czy R 400 jest tak samo?
ja miałem ostatnio taką sytuację awaryjną na obwodnicy miasta i musiałem uciekać na tzw pas awaryjny i jak deptałem po hamulcach to zadziałał abs na koło(prawy przód), które najechało na białą linię na jezdni i tylko ono zostało na chwilkę zblokowane, było to wyraźnie wyczuwalne. a kiedyś w zimie sąsiad zauważył, że podczas mojego dohamowania, na lewy tył nie zadziałał abs czyli miało uślizg i było widać po śladach. Jak wysiadłem to zapytał, czy mój abs działa tylko na koła przednie, bo tył się zblokował
"System kontroluje obroty kół podczas hamowania i jeżeli kierowca naciśnie tak silnie na hamulec, że jedno z kół obraca się wolniej niż pozostałe, to system ABS zmniejsza na chwile siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło lub tylko tego koła (w nowszych układach)"
Co to znaczy "siłę hamowania obwodu, w którym jest to koło"
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 07:51
ABS monitoruje prędkość wszystkich kół i w zależności od przyczepności każdego koła przy hamowaniu ,reguluje odpowiednio w nim ciśnienie hamowania tak, by nie dopuścić do jego zablokowania ,a zadziała dopiero po jego zablokowaniu.Od poślizgów kół podczas jazdy jak się nie hamuje, jest ETC.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Lut 22, 2014 17:59
dawidd napisał/a:
czyli w r75 abs reguluje ciśnienie hamowania osobno na każde kolo?
SeniorA napisał/a:
ABS monitoruje prędkość wszystkich kół i w zależności od przyczepności każdego koła przy hamowaniu ,reguluje odpowiednio w nim ciśnienie hamowania
w nim tzn. w kole
SeniorA napisał/a:
układ hamulcowy jest dwu-obwodowy ( w każdym obwodzie dwa koła ).
ale to nie znaczy, że jeden obwód to przód , a drugi to tył jak napisał PD. W R75 jeden obwód to lewy przód-prawy tył i drugi obwód : prawy przód-lewy tył. To , że są taki dwa obwody nie ma wpływu na działanie ABS, ETC, EBD. Po to są dwa obwody by zapewnić bezpieczeństwo w przypadku awarii jednego z nich np. wyciek płynu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum