Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:27 [R25] nie odpala - brak komunikacji z komuterem?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich klubowiczów,
Od pewnego czasu stałem się posiadaczem Rover 25 z silnikiem 2.0TD 101KM. Auto sprawiało się bardzo dobrze, dynamiczne zwinne, nie było problemów z odpalaniem nawet zimą.
Wczoraj podjechałem do sklepu po bułeczki na śniadanie, jak wróciłem do auta to już nie odpalił. Rozrusznik kręci jak szalony a silnik ani drgnie. Zaciągnąłem go w miejsce gdzie mają komputer aby sprawdzić co może być przyczyną i dowiedziałem się, że jest problem z komunikacją z komputerem. Tzn można odczytać stan poduszek powietrznych i chyba ABSów ale żadnej innej komunikacji nie ma.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy problem jest uszkodzenie komputera/jakiegoś sterownika silnika czy może szukać problemu zupełnie gdzieś indziej?
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, czytając forum widziałem, że jest tu bardzo wielu doświadczonych w boju forumowiczów ale nikt nigdy nie pisał o problemie z komunikacją z komputerem.
Pozdrawiam
GG
Ostatnio zmieniony przez Adrian Czw Lut 20, 2014 08:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Lut 19, 2014 15:53
stary, na 99% oni po prostu nie mogą się podłączyc z Twoim kompem (u mnie w 2000r w okolicy az jeden fachowiec się łączy - nie każdy komp to obsługuje)...
A jeśli chodzi o usterkę... wpisz w wyszukiwarce pompa wtryskowa .
Oni się łączą takim specjalistycznym sprzętem diagnostycznym do wielu marek, jutro wyciągnę od nich nazwę. Sprawdzali 3 głowice i nic.
Czytałem o tych pompach... chodzi o elektronikę która pada tak?
co do lampek to kurcze nigdy tego nie analizowałem ale po przekluczeniu kluczyka na pozycję 2 (jak to w instrukcji ładnie opisują) zapalają się wszystkie lampki, gaśnie lampka silnika, potem się zapala i już tak świeci. Nie wiem jak było przed awarią. zabrałem nawet 2 kluczyki aby wykluczyć problem z immo i co ciekawe usłyszałem coś w stylu alarmu. Tylko raz mi tak zrobił.
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy to jest na pewno pompa? Jutro mają auto rozbierać - mogę ich nakierować.
Dowiedziałem się jaki sprzęt mają diagnostyczny, no i jako że UE pomogła mają najnowszy i najwyższy model diagnoskopu Bosh i Hella (chyba dobrze napisałem).
Problem cały czas jest w komunikacji z komputerem. Czy możliwe że jest on walnięty? Może coś nie styka? Czy ktoś z Was miał już taki problem i może coś podpowiedzieć?
Dzięki za podpowiedzi, podzielę się nimi z chłopakami na serwisie.
Zakładając, że to jest problem z pompą to rozumiem, że tak jak czytałem na innych watkach należy wyciągnąć elektronikę, podesłać do zakładu który się tym specjalizuje (chipcar.pl ?), zapłacić i mieć nadzieję, że to pomoże?
Problem z elektroniką odpada... udało się połączyć z komputerem zobaczymy co dalej, czytałem że nowa pompa 10k kosztuje (lol) używane od 200zł do 1300zł - jaką kupić ? bądź tu mądry i pisz wiersze
RAKU_44 dzięki za podpowiedz. Przekazałem twoje info fachowcom.
Z tego co się dowiedziałem to to ze na przewodach jest paliwo i auto odpalana na plaku. Teraz zapewne sprawdzą pompę i pasek według twoich podpowiedzi.
[ Dodano: Pon Lut 24, 2014 20:48 ]
Okazało się, że padł tranzystor. Teraz szukam jakiejś instrukcji jak go wymienić no i z tego co mi chłopaki powiedzieli to trzeba znaleźć przyczynę uszkodzenia tranzystora.
Z pierwszych analiz wynika, że pada elektrozawór dawki paliwa a także może być problem z wałkiem od kąta wtrysku.
Możecie z waszego doświadczenie mi to potwierdzić i wskazać najlepsze rozwiązanie? Czy sam elektrozawór można kupić?
Ceny regeneracji są kosmiczne.... Chce poszukać inną sprawną pompę.
Czy możecie mi potwierdzić jaka pompę jest w tym modelu [R25 2000r 2.0TD 74 KW, 101KM] VP44 czy VP30? Z tego co mi tłumaczy mechanik to jest to pompa z elektronicznym sterowaniem ale może ktoś z Was ma jakieś dokładne informacje na ten temat?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Lut 25, 2014 11:55
vp 30 szukaj pompy 2003 i nowszej (mocniejszy tranzystor dali w 2002r, rzadziej trochę pada), ja za pompę używaną z przesyłką dałem 780pln, regeneracje w piewszym R robilem z przesyłkami w obie strony za niecałe 1300pln
Super dzięki, to już konkret Czy pompę muszę szukać od Rovera czy może być inna marka? podobno jak będzie od innej marki to coś z kątami wtrysku może być inaczej i nie do końca będzie ona działała.
Jeżeli pompa musi być od rovera to czy tylko od takiego jak posiadam czyli Rover 25 czy też od innych Rover'ów pasuje?
Rover 220 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 25 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 420 2.0 SDi 1995 - 2000 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2000 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
Rover 45 2.0 iDT 2003 - 2005 Diesel Bosch Part Number 0470 004 005
wszędzie jest ten sam part number czyli domyślam się, że ta sama pompa jest we wszystkich tych autach i mogę ja wykorzystać w mojej "dwudziestce piątce" - jeżeli tak nie jest proszę o korektę.
Pompa musi byc z Rover lub MG. Z innego auta nie będzie działać bo się nie będzie potrafiło dogadać z ECU, trzeba by ECU pompy przeprogramować jak z innej marki ale to chyba tylko Bosch potrafi z tego co wiem, dość trudny zabieg
Pompy jakiej szukaj to >2003 do 2005 z MG ZR, MG ZS lub Rover 25, Rover 45. i tyle
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum