Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander]Problem z falującymi obrotami na ciepłym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander]Problem z falującymi obrotami na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Pią Sty 03, 2014 14:38   [Freelander]Problem z falującymi obrotami na ciepłym silniku
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam ponownie
problem jak w temacie + podczas jazdy gdy wcisnę pedał sprzęgła obroty spadają do prawie 100( tak jakby silnik się dławił) i wracają do falowania pomiędzy 800- 900.
Wróciłem właśnie od mechanika który stwierdził że nie ma programu żeby połączyć się z moim autem, jednak zauważył że przy kolektorze wydechowym jest urwana jedna szpilka i to może być powodem, ponieważ dostaje lewe powietrze i sonda lambda może wariować.Koszt naprawy ok 800 żl ponieważ trzeba ściągnąć głowicę.
Przeczytałem kilka tematów na forum i ciężko mi jest się zgodzić z mechanikiem.
Moje pytania brzmią:
1) gdzie na Śląsku mogę połączyć moje auto z kompem?
2) co może być przyczyna w/w objawów?
3)czy słuchać mechanika?
4)Czy po założeniu gazu nie będzie gorzej??

Z góry dziękuje za pomoc!!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 03, 2014 14:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Sty 03, 2014 16:47   

Oczywiście że to może być powodem.
Aby w ogóle myśleć o LPG silnik na benzynie powinien pracować wręcz idealnie.
Dwa to silnika 1,8 nie da się do końca dobrze zestroić.
W miarę dobrze działa na instalacjach adaptacyjnych od 3 generacji w górę.
Jednakże podpinając oscyloskop polemizował bym czy praca tego silnika na LPG jest do końca poprawna.
Są silniki które po prostu nie lubią LPG i ten silnik do takich należy.
Koniecznie należy zmienić układ wodny na ten z termostatem z przodu.
Rozbierałem takie silniki po 50.000 jazdy na LPG i były w stanie agonalnym - Powypalane gniazda zaworowe, nagar na zaworach, przegrzewanie się w okolicy magistrali olejowej.
Powiem tak jak nie musisz nie zakładaj LPG.

Mechanik chce nieźle skasować.
Używka kolektor kupisz za 50zł z przesyłką.
Szpilka to koszt około 70zł za nową GEN.
Za wykręcenie zerwanej szpilki w Łodzi biorą max 100zł
Uszczelka kolektora jakieś 30zł za markową.
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Sty 06, 2014 23:48   

Dzięki za informację

A na chwilę obecną byłem u innego mechanika, podpiął mi landka pod kompa i wyskoczył błąd czujnika położenia wałka rozrządu, który skasował i się nie pojawił(narazie).
Później wypiął silniczek krokowy i obroty się ustabilizowały ale tylko na jakieś 2 minuty.
Wyczyścił przepustnicę i kazał zamówić silnik krokowy, co uczyniłem.
Po zamontowaniu odezwę się i dam znać.
Ostatnio zmieniony przez Spector_sc Wto Sty 07, 2014 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 09:10   

SyntaX napisał/a:
Dwa to silnika 1,8 nie da się do końca dobrze zestroić.

W miarę dobrze działa na instalacjach adaptacyjnych od 3 generacji w górę.

Jednakże podpinając oscyloskop polemizował bym czy praca tego silnika na LPG jest do końca poprawna.

Są silniki które po prostu nie lubią LPG i ten silnik do takich należy.

Koniecznie należy zmienić układ wodny na ten z termostatem z przodu.

Rozbierałem takie silniki po 50.000 jazdy na LPG i były w stanie agonalnym - Powypalane gniazda zaworowe, nagar na zaworach, przegrzewanie się w okolicy magistrali olejowej.

Powiem tak jak nie musisz nie zakładaj LPG.

Kurna SyntaX nie pisz takich bzdur bo jeszcze ktoś to przeczyta i uwierzy.
Układ chłodzenia, zgoda należy poprawić.
Ten silnik bardzo dobrze chodzi na LPG pod warunkiem założenia sekwencji i prawidłowego zestrojenia sam zalożyłem do swojego LPG przy przebiegu 160kkm na liczniku i juz zrobiłem ponad 80kkm tym autem i przez ten czas miałem więcej kłopotów z układem benzynowym niż z gazem. Po prostu na gazie chodzi jak zaklęty. A to co rozbierałeś zniszczone po 50kkm to była wina druciarstwa gazownika a nie silnika i gazu w nim. Nawet najbardziej odporne silniki jak źle zestroisz to zarżniesz.
SILNIK ROVERA BARDZO DOBRZE ZNOSI GAZ LPG.
Sam widziałem silniki po 150kkm na lpg bez śladu zużycia.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Sty 07, 2014 23:28   

To zdecydujcie się :)
Apropo,dzwoniłem dzisiaj do firmy która sprzedajesz uklady chlodzenia zmodyfikowane do frelkow i powiedziano mi ze w moim juz jest zmodyfikowany,bo mam vin z seria 1A i z 2001 r. czy to prawda? ja tam u mnue zadnego termostatu obok silnika nie widze...zamowilem wczesniej ten uklad i musiałem odmowic
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 08, 2014 09:34   

Bzdury ci powiedzieli układy modyfikowane były montowane tylko na życzenie klienta i nie ma mowy o żadnych numerach VIN od-do. Nie słuchaj SyntaXa w sprawie gazu bo on na dieslach to się zna dobrze a z benzynowymi to już trochę gorzej. Przejrzyj forum i popatrz ilu jeździ na gazie z silnikiem K-series i się przekonasz ze te auta bardzo dobrze znoszą LPG. Silniki od 1.1-1.8 Rovera to te same silniki co LRa tylko z drobnymi modyfikacjami i brykają na gazie aż milo. sam mam LPG w LR a teśc miał w Polonezie z roverem i oba auta przejechały pod 100tys bez usterek.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sty 08, 2014 19:00   

Dzieki wielkie,
a wracając do tematu falujących obrotów.
Dzisiaj wymienilem krokowy i jest ok lecz po naciśnięciu sprzegła podczas jazdy nadal obroty spadają do prawie 100 i wracają do 900.(masakra).
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 09, 2014 10:47   

Wyreguluj dobrze linkę gazu lub jeśli to przekładka to wymień linkę na europejską i wyreguluj, kolega miał podobny przypadek na właśnie angielskiej lince.
Jak regulować linkę: http://www.myfreelander.c...emmemprobs9.htm
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sty 16, 2014 12:59   

dzieki sprawdze w weekend

[ Dodano: Czw Sty 16, 2014 12:59 ]
A więc dałem sobie spokój z obrotami...Założyłem gaz Stag 4 na szynie Valteka koszt 2200 i chodzi wszystko tak jak na benzynie i jest git
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sty 16, 2014 15:17   

Te Valteki sa troche za wolne do tego silnika co nie zmienia faktu że daja radę ale nie ma na nich takiej kultury jazdy jak na szybszych wtryskach. Kumpel ma właśnie jak ty a ja mam szybsze MagicJety i on nie wiedząc co ja mam przejechał sie moim autem i powiedział ze u mnie nie czuć wogule różnicy między LPG a PB a u niego czuć. Wg. mnie nawet bardzo czuć u niego utratę mocy, szczególnie na niskich biegach i przy wciśnięciu mu pod czerwone pole.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Sty 17, 2014 10:59   

Co ma być to będzie, po 1000 km mam jechać na sprawdzenie. Chciałem zauważyć ze Freelander to nie auto sportowe a ja nie jestem Kubicą i czy na gaz czy benzynę to i tak będzie ,,zamulony'', waży w tym aucie jest komfort jazdy.
Temat do Zamknięcia
 
 
stachu_stach 



Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 1



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 20:10   

Witam!

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich!(nie mogłęm założyć nowego tematu więc się podpiąłem pod w miarę aktualny)

Mam pytanie odnośnie nazwy części na dołączonym zdjęciu(zaznaczona czerwoną linią). Jest to samochód mojego teścia stąd to pytanie. Proszę o odpowiedz.

Mechanika odłączył wtyczkę ponieważ silnik nie chciał wskoczyć na wyższe obroty. Po odłączeniu wszystko jest ok.

Pozdrawiam!

Kod:
http://speedy.sh/HN8wK/2014-01-26-13.57.50.jpg
link do zdjecia
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 27, 2014 10:35   

To jest czujnik położenia przepustnicy. ;)
 
 
 
Spector_sc 




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 13
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Lut 28, 2014 15:12   

To super mechanik. Prawda jest taka że w Polsce nie ma dobrych mechaników, jak sam nie zrobisz to zbankrutujesz i jeszcze nie będzie tak jak powinno być tylko ( przykład powyżej)odłączyć wtyczkę i jest dobrze. Pomsta do nieba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 10:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 08:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 2.0 TD] Problem z wyższymi obrotami
kamil90 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Nie Maj 18, 2014 15:16
kamil90
Brak nowych postów [Freelander] problem z obrotami silnika, brak reakcji na gaz
Zander Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Pią Mar 17, 2017 10:02
Zander



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink