Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam wszystkich klubowiczów. kolegów. Na początku postu chciałbym powiedzieć, że mam świadomość istnienia wielu innych podobnych postów tego typu i niechciałbym dublować tematu . jednakże mój jak wiekszość przypadków jest inny i swoity. do rzeczy.
mam problem z zamykaniem. wyjaśniam:
1.otwieranie chodzi z pilota
2. działa przycisk na pulpicie otwieranie /zamykanie
3 . nowa bateria w pilocie
4. podczas naciskania /zamknij/ swieci sie lampka w pilocie i słychać te kliknięcie w przycisku
5. zamykanie chodzi i załącza sie po przekroczeniu 7 km/h
6. otworzyłem pilot nic nie widać nie ma uszkodzeń płytka nie śmierdzi,
7. raz tuż przed ustrerka pojawiła mi sie ikona przed uruchomieniem silnika na wyświetlaczy check engine przekreślona krztżykiem.
Pytanie brzmi czy to pilot czy jest jakiś moduł zamykania. nie sprawdzałem bezpieczników .. ostatnio mój roverek sprawdza mi cierpliwość po 4 latach bezawaryjnego użytkowania
_________________ Gawor
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 17:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 27, 2014 19:27
Jarcun napisał/a:
Pytanie brzmi czy to pilot czy jest jakiś moduł zamykania.
system zamykania/otwierania i alarm jest kontrolowany przez moduł komfortu BCU ,który współpracuje też z immo . Immo się nie wyłączył wtedy jak zapaliła się kontrolka check i zaczął się problem z zamykaniem , więc może coś z BCU.
A ja swój pilot uwaliłem w dziwny sposób - wydaje mi się, że to zwarcie lub rozkodowanie na skutek długiej przerwy w dostawie zasilania
Tradycyjna synchronizacja pilota nie dawała efektu. Natomiast pomyślałem sobie, że kupię innego pilota, przelutuję scalak i może wtedy się powiedzie. Niestety, dupa zbita.
Napotkałem na temat kodowania kluczyków w BMW E46 przy okazji kodowania świateł DRL.
Tam procedura jest nieco inna i podobno da się w ten sposób dopisać każdy kluczyk, jeśli tylko dopisany jest transponder do EWS'a. Więc zrobiłem procedurę w/g wskazań BMW:
- wejdź do auta
- zamknij drzwi (ale nie centralny ma być cały czas otwarty)
- przekręć go na 1,5 sek. w pozycję I
- po zapalaniu się kontrolki poduszek
- ale przed jej zgaszeniem (1.5 sek.)
- wyjmij kluczyk i trzymaj przycisk otwierania
- trzymając przycisk otwierania naciśnij 3 razy w odstępach ok. 5 sek. przycisk zamykania
- puść przycisk otwierania
centralny powinien dygnąć .
Tak się stało u mnie. Podniecony byłem jak dziecko w kidilandzie... radość trwała krótko
Rozkodował się kluczyk nr 1. Doczytałem wtedy, że kluczyki należy synchronizować wszystkie jakie się posiada do auta, jeden po drugim ale bez kolejnego przekręcania stacyjki
Niestety, moja próba już się nie powiodła kolejny raz
Muszę nad tym się pochylić bardziej, jak się zrobi ciepło.
Pomyślałem sobie też, że jeśli potrafię używany kluczyk dopisać do EWS'a (a to umiem), to może nie muszę dostawać się bezpośrednio do BCU, bo ta procedura robi w taki sposób...
Dlatego jeśli uda mi się odpalić dwa kluczyki, jak tylko zrobi się ciepło wezmę jakiś nieużywany sprawny kluczyk od któregoś z dostawców części używanych, dopiszę do EWS'a w pozycję 3 i spróbuję w ten sam sposób przypisać go do BCU.
Być może to tylko pobożne życzenie, ale należy spróbować.
Nie będę posiadał kodu BAR - bo z nim to łatwo
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam Panowie i Panie. dziś wychodząc z auta jak za każdym razem próbuje zamknąć ten cholerny central i udało sie . bz zadnej ingerencji i resetu kompa. Dziwne ale zdarza sie. znając życie pewnie to krótkotrwały efekt ale na razie sie ciesze.
znając życie pewnie to krótkotrwały efekt ale na razie sie ciesze
niekoniecznie krótkotrwały.
Mój samochód parkuję pod chmurką, tegorocznej zimy miałem problemy z zamkami,
ustąpiły gdy się ociepliło.
Miałem jednak taki sam problem z zamykaniem z pilota, który to problem pojawił się gdy rozładował mi się akumulator. Nie ustąpił po naładowania aku, lecz dopiero gdy odłączyłem aku na godzinkę (poszedłem na obiad), po podłączeniu wszystko działało prawidłowo.
Dodam jeszcze że z niesprawnym zamykaniem jeździłem około tygodnia.
racja problem powrocil.... ale senior miał racje. problem tkwi w BCU. przeglądając bezpieczniki zauważyłem okropna wilgoć... podsuszyłem ustąpiło.... nie bylo dziś czasu dobrze tego zrobić ale mam już pewien namiar i moge wyeliminować kluczyć i czujnik koło ręcznego
Znajdź i zabezpiecz ew. źródło skąd wilgoć przedostaje się do środka. Może ściana grodziowa zatkana i woda stoi, może leci uszczelką szyby. Puszka bezpieczników może być skorodowana od strony wtyczek. I tradycyjnie masy do oczyszczenia
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum