Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Lut 25, 2014 09:18
Ja mam wgraną 5 lat temu przy okazji diagnostyki auta T4 zmianę softu silnika w PH JOWI , ale nie zauważyłem jakiegoś specjalnego wpływu na zużycie paliwa , zresztą wprowadzenie tej zmiany softu przez MG ROVER miało na celu poprawę jakości spalin i ochronę środowiska, to były względy ekologiczne a nie ograniczenie zużycia paliwa czy zwiększenie mocy.Duży wpływ na zużycie paliwa ma sposób jazdy, dobrze zrobiony rozrząd ( przy pomocy blokad ), wymiana świec, jakość oleju i kilka innych elementów.
To mnie nie pocieszyles myslalem, ze ten soft obniza spalanie. Olej swiezy, rozrzad robiony byl, jak to nie wiem, ale byl, swiece watpie. Jazda po Wroclawiu, jak w kazdym miescie, wolno, 1, 2, 3 max.
Andrzej dzieki, za info, ile Tobie wychodzi w automacie w Kra?
Chetnie poznam opinie innych osob, ktore sa po wgraniu nowszych map.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 07:46
R75 napisał/a:
Chetnie poznam opinie innych osob, ktore sa po wgraniu nowszych map.
był jeden nowy program i mają go wgranego seryjnie przez fabrykę wszystkie R75 kV6 od 2003r,a starsze mogły mieć wgrane przez serwisy.
Zużycie paliwa w Krakowie ma różne bo to zależ od pory dnia i natężenia ruchu , od 12-14 litrów, a w zimie ( śnieg , korki) zdarzało się nawet więcej, ale nie 16 l. W Krakowie średnia prędkość jaką obserwuję to 15 -18 km/h , korki i co kawałek światła . Kraków-Szczecin - Kraków 7.2 - 7.5 , K-w Zakopane-K-w 9 l .
No ale w jedną stronę to chyba na holu jechałeś? Taki wynik jest trudny do osiągnięcia przy tak ciężkiej budzie nawet dla diesla z manualem, a co dopiero silnika benzynowego z automatyczną skrzynią dość leciwej konstrukcji.
Co do map - PHjowi mówił, że mam nowe, więc nie mam porównania do starych. Po usprawnieniu VISów auto jest żwawe, a spalanie jest adekwatne do silnika V6 - miasto (Zakopane, krótkie odcinki, cztery miesiące w roku zakorkowane) 13-15l, trasa (najczęściej Zakopane-Kraków-Zakopane, 56km normalnej drogi, 50km ekspresowej/dwujezdniowej) ≥ 10l/100km, prędkość ≤ 130km/h. Od 140km/h (w Niemczech) MG zachowuje się nieprzyzwoicie (pije więcej niż ja ), a wzrok nie nadąż za opadającą wskazówką poziomu paliwa. Jak bardzo bym się nie starał, nie schodzę poniżej 10l. Może gdyby udało się przejechać cały dystans na tempomacie, z prędkością 70km/h spaliłby 9l.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 26, 2014 12:39
HarryVip napisał/a:
No ale w jedną stronę to chyba na holu jechałeś?
nie na holu , a autostradą A4 i Zieloną Górę w dwie osoby z prędkością 120-130 km/h w dużej części tempomat. Jeżdżę co roku nad morze i tylko raz jadąc przez Śląsk i Poznań (odwiedziny PHJOWI) miałem w jedną stronę 8.14 a z powrotem 8.5 l/100 ,a tak to zawsze w okolicach 7.5 l.
nie na holu , a autostradą A4 i Zieloną Górę w dwie osoby z prędkością 120-130 km/h w dużej części tempomat. Jeżdżę co roku nad morze i tylko raz jadąc przez Śląsk i Poznań (odwiedziny PHJOWI) miałem w jedną stronę 8.14 a z powrotem 8.5 l/100 ,a tak to zawsze w okolicach 7.5 l.
...u mnie wyniki są bardzo ale to bardzo podobne więc ten hol nie jest konieczny ...7,5 czasem się udaje osiągnąć w trasie gdy nie przekracza się 3 tyś obrotów, ale w mieście automatu się nie oszuka od 12l. w górę
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Wgrywałem nowe mapy do kilku 2.0 i 2.5 jak i również do automatycznych skrzyni nowy soft za czasów kiedy miałem T4.
Z opini klientów wszyscy byli zadowoleni i odczuli różnicę. Ja mój soft do T4 miałem z 2007 roku - a softy wgrywałem do modeli 99-03. Widocznie jest coś co zostało udoskonalone.
No dobra, holu nie było, ale żagiel jakiś na dachu musiał być.
SeniorA napisał/a:
autostradą A4 i Zieloną Górę w dwie osoby z prędkością 120-130 km/h
Czyli jak dobrze rozumiem, obroty w przedziale 3.5-4.0k, nawet zakładając stałą prędkość obrotową,
SeniorA napisał/a:
w dużej części tempomat.
masę auta ok. 1.5t i zużycie 7.5l/100km? Panowie, tylko Wam pogratulować eksperymentalnych czy może prototypowych silników/map, bo na serii takie zużycie w opisanych warunkach jest po prostu nierealne.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Mar 03, 2014 20:48
HarryVip napisał/a:
Czyli jak dobrze rozumiem, obroty w przedziale 3.5-4.0k,
nie , w 2.0 automat wystarczy na 5 b. 2800-3000 obr (opony 205/65/15) , przy obrotach 4 tyś. to już około 170 km/h . Ja nigdy nie jeżdżę powyżej 3 tyś , chyba , że wyprzedzam, albo w górach na niższym biegu lub na opcji sport.
Cytat:
masę auta ok. 1.5t i zużycie 7.5l/100km? Panowie, tylko Wam pogratulować eksperymentalnych czy może prototypowych silników/map, bo na serii takie zużycie w opisanych warunkach jest po prostu nierealne.
Znam katalogowe dane techniczne producenta i ich relacje do faktycznego zużycia paliwa. Szczególnie w kilkunastoletnim aucie. W idealnych warunkach i ze stałym obciążeniem silnika (tempomat) pewnie dało by się uzyskać owo magiczne 7.5l/100km, ale jadąc z prędkością 60-70km, a nie 120-130km/h. Poza tym jeśli przy 4k obr. uzyskujesz 170km/h to przy 6.5k obr. ile? Zamykasz licznik?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Mar 04, 2014 09:55
HarryVip, nie patrz przez pryzmat MG-ZT-T na R75 2.0 z automatem ,bo są między nimi różnice w budowie trakcji (skrzynie , ich przełożenia i przekładnia główna ) .
HarryVip napisał/a:
Poza tym jeśli przy 4k obr. uzyskujesz 170km/h to przy 6.5k obr. ile? Zamykasz licznik?
kończąc ten wątek , przypomnę , że 2.0 kV6 w automacie na 5 biegu ma przełożenie 0,685 : 1 (2.5 manual ma 0.809 ) i przełożenie główne 4.15 :1 (2.5 odpowiednio 3.944 ) , średnica koła 205/65/15 to 647.5 cm , każdy może sobie policzyć jaka prędkość w uproszczeniu odpowiada 3tyś i 4 tyś obrotów silnika , albo jakie obroty odpowiadają np. 130 km/h ,jest dokładnie tak jak podałem.
Wyniki będą z pewnością interesujące, zwłaszcza podstawiając do wzoru taki parametr:
SeniorA napisał/a:
średnica koła 205/65/15 to 647.5 cm ,
Teoretyzując, prędkość obrotową koła można obliczyć wg wzoru:
Kod:
prędkość obrotowa koła = obroty silnika : (wartość przełożenia głównego x wartość przełożenia włączonego biegu)
Czyli według świętych danych katalogowych 2.0 KV6 automat (podanych przez Ciebie wartości nie sprawdzałem):
Kod:
6.500 obr/min : (4.15 x 0.685) = 2.286,5 obr/min koła jezdnego ≈ 2.287
Zakładam średnicę koła podaną przez Ciebie z przesuniętym przecinkiem - 64,75 cm ≈ 64,8 cm
Kod:
2.287 x (2Π x 32,4 cm) = 2.287 x 203,47cm ≈ 2.03m (obwód koła) = 4654 m/min x 60 = 279.240 m/h : 1000 = 279,2 km/h
SeniorA napisał/a:
jest dokładnie tak jak podałem.
Mylisz się kolego. Teoretyzując jest dokładnie tak, jak ja napisałem. Zamknięty licznik. Wynik tak samo realny, jak wspomniane wcześniej 7.5 l/100km. Pozdrawiam.
[ Dodano: Wto Mar 04, 2014 12:17 ]
Szanowni Admini, dalej występuje błąd w skrypcie.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 05, 2014 18:30
Kolega Oskarw innym poście napisał :
" według kompa moje ostatnie spalanie po zmianie opon z 225 na 195: średnie z trasy Stargard - Wyspa Wolin - 6,9 litra .. Wiem, że szok ale naprawdę. a średnie od niedawna mam 7,9-8,1 według kompa. i w sumie się zgadza bo zrobiłem jakiś czas temu 270 km zalałem i weszło 20 litrów. A mam 2,0 V6 automat "
To już teraz wyliczenia nie wystarczają? Idąc dalej za tym tokiem myślenia, po zmianie ze 195 na 165 będzie.... 6.1l/100km? Oskar napisał również:
Oskar napisał/a:
Przy mega oszczędnej jeździe spala mi minimalnie średnio 7,8 i poniżej tego nie da się zejść w automacie. w mieście pali mi max 12. A tak na co dzień na krótkich trasach po 15 km w jedną trochę miasta to 9,5. Przynajmniej według komputera, bo na stacji zawsze jest trochę inaczej.
Przy czym "mega oszczędna" jazda, to z pewnością nie grzanie 120-130 km/h, a raczej "kulanie" się 60-70 na godzinę bez odrywania wzroku od obrotomierza. Niekomfortowe i niebezpieczne. Jazdą tego procederu też nazwać nie można. No chyba że faktycznie masz genialnie dłubnięte mapy i nawet o tym nie wiesz.... W to jednak szczerze wątpię. Gdyby chodziło o zakład, zaprosiłbym Cię na porządną hamownię i postawiłbym swojego MG bez mrugnięcia okiem. Ale to tylko wolna dyskusja, zatem cieszę się Twoim szczęściem i raz jeszcze kończąc dyskusję w tej kwestii, pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum