Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] seryjne zawieszenie - odległość opony od nadkola
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] seryjne zawieszenie - odległość opony od nadkola
Autor Wiadomość
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 04, 2014 18:46   [MG ZR 160] seryjne zawieszenie - odległość opony od nadkola

Cześć wszystkim,
mam małą prośbę do posiadaczy MG ZR 160 z seryjnym zawieszeniem a mianowicie o zmierzenie odległości nadkola od opony lub nadkola od ziemi.
Swojego MG kupiłem niedawno, ale ma zamontowane zawieszenie gwintowane. Właśnie padł jeden z amortyzatorów i zastanawiam się nad opcją zmiany gwintu (z przodu) na serię+sprężyny obniżające. Problem polega na tym że tył jest całkiem sprawny i nie chcę go ruszać, tylko jest obawa o to czy seria z obniżeniem ok 30-35mm nie da efektu "motorówki" - uniesionego przodu samochodu.

Poratuje ktoś i dokona pomiaru? :błagam: :błagam:

Mam jeszcze jedno pytanie, słyszał ktoś o możliwości kupienia tylko jednego amorka/gwintu? (mam najprawdopodobniej KW Variant2) u producenta w ostateczności tylko na daną oś, czyli 2 sztuki...

Z góry dzięki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 04, 2014 18:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 04, 2014 21:07   

Posiadam to samo zawieszenie gwintowane kw v2 lepiej nie kombinuj z wkładaniem na przód serii i sprężyn obniżających bo samochód może stać się nieprzewidywalny

jest kilka firm w polsce które regenerują amortyzatory właśnie głównie gwintowane

z tego co się orientowałem to koszt od 300-600zł za sztukę

a jeszcze jedno dlaczego twierdzisz że padł jeden z amortyzatorów ? objawy?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Mar 04, 2014 22:34   

prigoda1 napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie, słyszał ktoś o możliwości kupienia tylko jednego amorka/gwintu?

zawiszenie zawsze zmienia sie parami, ZAWSZE !
ten zawias ma wymienne wklady KONI, wystarczy je wymienic i masz nowke amory
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 05, 2014 03:58   

tuners napisał/a:
a jeszcze jedno dlaczego twierdzisz że padł jeden z amortyzatorów ? objawy?



Faktycznie, nie sprecyzowałem w czym problem, chodzi o to, że w ubiegły piątek po zaliczeniu dziury... (w sumie niewielkiej) ten pierścień którym reguluje się wysokość osunął się jakieś 10-15 cm niżej niż był ustawiony (czyli około 2-3 cm przed końcem tej nagwintowanej części amortyzatora. Skutek był taki, że nadkole oparło się o oponę (przy okazji wygiął się rant nadkola, i odprysnął lakier :evil: ).
Teraz kombinuję co z tym zrobić :???:

Jeśli znacie kogoś lub jakąś firmę w pobliżu Warszawy która by się tym zajęła to proszę o link/kontakt

Ciufa - Dzięki za radę, przyda się :wink:
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 05, 2014 12:21   

A czy napewno to wina amortyzatora ? Może nakrętka była niezabezpieczona i się odkręciła ale dziwne że aż tyle
Druga sprawa kw v2 to amortyzatory olejowe więc nie utrzymują wysokości tak jak gazowe (v1) więc winą opadnięcia samochodu może być pęknięta sprężyna lub właśnie nakrętka

Sam wczoraj właśnie nowe nakrętki zakręciłem na gwint ponieważ jedna z fioletowych oryginalnych zapiekła się w imen

Nowe z nierdzewki gwint m52 trapezowy 2 mm ze srubą zabezpieczającą na imbus 4 szt 200zł :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 12:22   

a nie jest tak że przypadkiem ten plastik się tylko rozleciał? nie jest powiedziane że masz rozwalony amor, tylko uszkodzony pierścień lub zwój na gwincie, w sumie dziwna sprawa też mam KW i jakoś sobie tego nie wyobrażam. weź sobie też ściągnij instrukcje z KW. ten gwint ma tylko 30mm zakres regulacji ( a gwintu jest ze 150mm, co może być mylące).
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 05, 2014 13:40   

No więc, żeby być precyzyjnym i nie krążyć wokół właściwego problemu:
-nie wiem czy sam amortyzator jest uszkodzony (to ze napisałem że jest, wynika bardziej z braku precyzji przy opisywaniu problemu, za co przepraszam)
-pewnym jest, że nakrętka od regulacji gwintu (ta którą regulujemy wysokość) "zsunęła się po zaliczeniu "doła" około 10cm niżej niż była ustawiona. Nie przyglądałem się jeszcze na tyle dokładnie (o ile można to na oko sprawdzić) który gwint jest zerwany - obudowy amorka, nakrętki czy może oba. wiem tylko że już nie trzyma nic a nic :cry:
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Mar 05, 2014 13:56   

prigoda1, daj fote
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 05, 2014 20:34   

Na chwilę obecną nie dam rady z fotką, bo MG stoi u znajomego na placu i nie mam kiedy podjechać coś podziałać w temacie :( jak tylko będzie taka okazja to na pewno zrobię i podrzucę

To co, podrzucicie jakieś firmy , najlepiej z okolic Warszawy które naprawiają zawieszenia gwintowane?
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 05, 2014 21:06   

Kwestia co jest zepsute
Zazwyczaj są firmy które robią amortyzatory w zawieszeniach gwintowanych lub sprężyny a sam gwint ew nakrętka to robota dla tokarza
Ogólnie tak duży zakres regulacji przydatny jest do tego że na te sprężyny ciężko założyć by było ściągacz więc można poluzować tab by dało się rozkręcić cały amor
Na 90% jak masz oryginalną nakrętkę z tworzywa taka fioletowa to poszedł w niej gwint od siły uderzenia
Zapewne masz kw inoxx więc to nierdzewka a ona jest mocniejsza od zwykłej stali a już napewno od nakrętki z tworzywa
Samo odkręcenie się jej o tyle po wjechaniu w dziure raczej mało prawdopodobne

Sprawdzenie
Podnieś samochód podnośnikiem typu żaba :-) i sprawdź czy nakrętka od regulacji wysokości luźno lata ew czy się kręci jak tak to masz winowajce
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 07, 2014 17:01   

No dobra jest trochę więcej info, i chyba nie ma aż takiej tragedii jak myślałem.

Zerwany jest gwint na nakrętce, ten na amortyzatorze jest praktycznie nie ruszony.


poniżej 2 fotki


tuners
[quote]Nowe z nierdzewki gwint m52 trapezowy 2 mm ze srubą zabezpieczającą na imbus 4 szt 200zł :-) [/quote]
dasz jakieś namiary na taki zakup? bo to chyba rozwiąże mój problem :)
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 07, 2014 19:42   

Email do gościa który wyrabia takie nakrętki muminekmw@wp.pl
Tylko sprawdź czy masz v1 czy v2 bo v2 ma m52 trapezowy 2mm

Tutaj rozpiska co i jaki
GWINT METRYCZNY 1,5 - ŚREDNICA AMORTYZATORA OK 52MM ( KW, KONI, SUPERSPORT, H&R, BILSTEIN, TA-TECHNIX, MTS, Żółte FK itp.)

- GWINT METRYCZNY 1,5 - ŚREDNICA AMORTYZATORA OK 54MM ( niebieskie FK, starsze żółte FK EDITION, starsze gwinty KW, TA-TECHNIX, itp.)

- GWINT TRAPEZOWY 2.0 - ŚREDNICA AMORTYZATORA OK 52MM ( KW INOX z nierdzewki, prawdopodobnie nowy H&R INOX, itp.)

- GWINT TRAPEZOWY 2.0 - ŚREDNICA AMORTYZATORA OK 53mm ( są to tylko nakrętki z wysokim kołnierzem do śrubunków pod tylne sprężyny w nowszych gwintach KW, WEITEC itp.)

- GWINT TRAPEZOWY 3.0 - ŚREDNICA AMORTYZATORA OK 52MM ( WEITEC itp. )

Sprawdź dokładnie u siebie bo ja symbol na amorach mam 550 1001 a ty widzę masz inny
I uuważaj na gości co sprzedają nakrętki główne i kontrujące koszt wtedy wychodzi 90-100 zł za amor bo te co ja mam mają zabezpieczenie jak w kw fabrycznie czyli na imbus
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 15, 2014 04:05   

OK, wszystkim dziękuję za pomoc, a szczególnie tobie tuners, problem rozwiązany, Kupiłem nową oryginalną nakrętkę w KW Polska - koszt 80zł + kurier.
Wszystko śmiga jak należy, i znów mogę cieszyć się jazdą ;)

Temat do zamknięcia.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez prigoda1 Nie Mar 16, 2014 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 15, 2014 11:48   

Mogles sprawdzić gwint bo mi 3 w stanie bdb zalegaja teraz :-)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
prigoda1 




Dołączył: 12 Sty 2014
Posty: 37
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 25, 2014 08:19   

Gdybyś powiedział od razu ze masz 3 na zbyciu to na 100% bym sprawdził i wziął od Ciebie :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] zawieszenie z R25 ZR
PitBull89 Tuning mechaniczny 11 Pią Sty 17, 2014 18:22
RAKU_44
Brak nowych postów [R600] zawieszenie
Chudeck Tuning mechaniczny 25 Pią Wrz 28, 2012 13:32
Chudeck
Brak nowych postów [R200] zawieszenie
gruby87 Tuning mechaniczny 1 Czw Maj 13, 2010 11:47
TomC
Brak nowych postów [R 200] zawieszenie sportowe
themartino Tuning mechaniczny 12 Pią Lut 27, 2009 00:03
Kozik
Brak nowych postów [R 600] Zawieszenie na PL drogi ;) .... ???
andrzejziom Tuning mechaniczny 22 Pon Mar 03, 2008 19:26
Sachar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink