Wysłany: Nie Mar 02, 2014 02:03 [620 DI] Wymiana pompki sprzęgła i kilka innych pytań
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy )
Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?
Jeśli ktoś z Was sam wymieniał tą pompkę to chętnie przeczytam czy to trudna sprawa mam dostęp do w pełni wyposażonego warsztatu więc jeśli nie jest to trudne mogę spróbować samemu to zrobić.
Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?
Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.
Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba )
Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 02, 2014 02:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy )
SDI i di to to samo 105 km
Cytat:
Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?
skoro lici z pompki to dolanie płynu nic nie da pewnie padła pompka jak masz jakieś doświadczeniee to moze ci się uda a jak nie to nie bierz sie za to.
Cytat:
Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?
zalezy czy chcesz polatać dłużej na tych przegubach czy tylko na sztuke bo jak chcesz dłużej polatac tym autem do to dołóż jeszcze raz tyle i kup jakies lepsze
Cytat:
Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.
To szacun
Cytat:
Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba )
jak na moje to kąt wtrysku przegiglany...
Cytat:
Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?
to dobrze bo jak jest sprawne to prawie go nie słychać
Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie
instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...
Cześć, kupiłem sobie okazyjnie za 1600 zł Rover'a 620 DI i tu już pojawia się pierwsze pytanie, czym różni się SDI od DI ? bo jak widzę w sieci piszą praktycznie tylko o SDI a mój ma emblemat DI (i raczej S nie spadło z klapy )
SDI i di to to samo 105 km
Cytat:
Ale do rzeczy jeśli chodzi o główny temat, mam go 3 dzień no i nagle padło sprzęgło. Po kilku minutach (i sporej dozie strachu, że sprzęgło umarło i pewnie padło łożysko) okazało się że z pompki nad pedałem sprzęgła cieknie płyn, w zbiorniczku wyrównawczym susza... i teraz pytanie czy, ponieważ nie wiem jaki płyn był tam lany (nakrętka głosi DOT 3 or DOT4) a jakoś do mechanika muszę dojechać to czy jeśli zmieszam jeden z drugim to coś się stanie ? Czy lepiej kupić płyn i odpowietrzyć układ ? a jeśli tak to jak to dobrze zrobić ?
skoro lici z pompki to dolanie płynu nic nie da pewnie padła pompka jak masz jakieś doświadczeniee to moze ci się uda a jak nie to nie bierz sie za to.
Cytat:
Do wymiany mam też przeguby przy kołach strasznie strzelają przy skręcaniu, kupić najtańsze ? ok. 70 zł za sztukę plus gumowe osłony. Czy macie jakieś sprawdzone ?
zalezy czy chcesz polatać dłużej na tych przegubach czy tylko na sztuke bo jak chcesz dłużej polatac tym autem do to dołóż jeszcze raz tyle i kup jakies lepsze
Cytat:
Ogólnie auto wygląda nieźle, nie ma rdzy prawie nigdzie kielichy i ogólnie komora silnika nie ma nawet jednego ogniska rdzy może poza podstawka na aku, nadkola bez rdzy żadnej, podłoga cała, jedynie progi nie wiem bo mają nakładki z plastiku.
To szacun
Cytat:
Jest jeszcze problem przy odpalaniu ponieważ jeśli auto stoi z 5h to odpala prawie od strzała ale jak już postoi ponad dobę to trzeba kręcić z 5s - pompa wtryskowa ? Dodam że ciepły pali prawie od strzała, nawet po 5h (ale znalazłem plaka w bagaju to chyba nie jest dobra wróżba )
jak na moje to kąt wtrysku przegiglany...
Cytat:
Turbo właściwie nie słychać wcale dopiero koło 3,5K troszkę świszczy (trzeba otworzyć okno żeby było słyszalne) czy to normalne ?
to dobrze bo jak jest sprawne to prawie go nie słychać
Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie
instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...
Cytat:
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie porady
Spoko
Dzięki za odpowiedź co do turbo to już wyczytałem, że warto sprawdzić czy nie ma oleju w rurze ale to sprawdzę później bo auto nie dymi nawet przy dużym obciążeniu i jest bardzo ciche więc chyba jest ok.
Pompkę zalałem DOT4 i nic nie ubywa wizualnie ale profilaktycznie ją wymienię - dam radę zrobić to samemu chociaż dojście jest straszne koszt pompki oryginału w używce to 40 zł jak by ktoś miał z nią problem.
co do przerywania podczas pracy to dzięki za info sprawdzę każdą wiązkę może to jest przyczyna, fakt jest, że leje mi się trochę z przewodu od pompy wtryskowej bo przewód jest na krawędzi i krzywo zakręcony będę to poprawiał na dniach bo auto sporo pali wyszło mi 9,5 L to chyba za dużo w mieście ?
Reszta super może poza skrzynią która ma rozwalony wybierak, jak już czytałem to częsta usterka ale chyba kupię używany bo mój jest tak rozwalony, że 2 biegu prawie nie da się wrzucić więc pewnie nie ma sensu go reanimować. Mam tylko pytanie czy do tego wybieraka da się dostać od środka auta czy od spodu ?
Jeszcze małe pytanko bo dzisiaj z bratem kupiliśmy hondę accord V Coupe 2.2 i wracałem nią. Wybierak chodzi mega sztywno i elegancko może w hondach jest lepiej zrobiony i warto adaptować z accorda niż naprawiać własny ? Sprawdzał ktoś czy pasuje ? myślę że będzie bo nawet gałka zmiany biegów jest taka sama.
Cytat:
Przyśpieszenie super ale czasami potrafi przerywać, nie ma na to reguły i są to krótkie takie przerwania, przy jeździe i na samym luzie tak samo losowo drygnie - podejrzewam filtr paliwa albo powietrza, też tak sądzicie
instalacja na silniku wiązka elektryczna do przeglądu... czesta bolączka tych aut i właśnie takie objawy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum