A czy taka statyczna wymian oleju nie spowoduje wypłukania nagarów/opiłek ze skrzyni i w konsekwencji pogorszenie jej działania ? U mnie skrzynia pracuje dobrze tylko przy odpuszczeniu gazu ZAWSZE w okolicy 39-38km/h czuć takie szarpnięcie jakby włączało się hamowanie silnikiem. Z kolei przy dynamicznym przyspieszaniu na zimnym silniku po przekroczeniu 40km/h także czuć zmianę biegu inne biegi gdy się zmieniają to rozpoznać można to w zasadzie tylko na słuch lub patrząc na obrotomierz, nie są wyczuwalne zmiany tak jak te w okolicy 40km/h.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 05, 2014 10:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
A czy taka statyczna wymian oleju nie spowoduje wypłukania nagarów/opiłek ze skrzyni i w konsekwencji pogorszenie jej działania ?
raczej poprawi jej działanie, na pewnie nie pogorszy. A jeżeli sytuacja o której wspominasz nie ustanie, po wymianie oleju, to nie chce cię straszyć, ale któryś elektrozawór zaczyna o sobie mówić
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
hmm, a czy taki elektrozawór może mieć wpływ na wibracje na postoju na D(rive) ? Może je się niepotrzebnie poduchami zajmuje (bez rezultatu) a przyczyn wibracji należy szukać w skrzyni ?
Punx, Elektrozawor załącza bieg, jest otwarty albo zamknięty co powoduje przepływ oleju przez odpowiednie kanaliki. Mogę zrobić ci zzdjęcie tych kanalikow jak jesteś ciekawy. I napewno Elektrozawory nie mają wpływu na wibracje budy. W automacie, to tylko bym obstawial poduchy
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 05, 2014 18:20
Punx napisał/a:
a czy taki elektrozawór może mieć wpływ na wibracje na postoju na D(rive)
wg. mnie nie można tego wykluczyć , jest elektrozawór ciśnienia i jak będzie za duże ciśnienie, to drgania mogą pochodzić od zmiennika m. obrotowego.Usterka elektrozaworu Lock Up powoduje niekontrolowane dopinanie się sprzęgła i automat może nawet szarpać na postoju.Jak olej się rozgrzeje , ciśnienie spadnie i drgania mogą być nieodczuwalne.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 06, 2014 19:26
Stojąc na D , delikatnie popuszczaj hamulec ale tak żeby auto nie ruszyło ( jak w manualu na półsprzęgle ) , obserwuj czy jest jakaś zmiana. Zdiagnozować się da, ale w wyspecjalizowanym serwisie za pomocą komp. diagnostycznego odczytując zadawane przez sterownik ciśnienia oleju i pracę elektrozaworów.Mierzy się też rzeczywiste ciśnienie i porównuje z zadanym przez sterownik i z wymaganymi przez Jatco. Jeśli są różnice to mamy usterkę mechaniczną skrzyni.Samemu można pomierzyć tylko oporności elektrozaworów i czy nie mają przebicia albo zwarcia.
Sprawdziłem jak pisałeś. Rano na zimnym silniku odpaliłem auto ustawiłem D i powoli zacząłem odpuszczać hamulec, zaczęło trzeszczeć (chyba tarcie klocków o tarcze), niestety drgania nie ustąpiły, dopiero po odpuszczeniu całkowicie hamulca i osiągnięciu ok 900-950rpm zrobiło się w miarę cicho. Dziś zacząłem wyłapywać dość mocne drgania szyb przy przyspieszaniu i co gorsze nie ustąpiły przez 30 min jazdy po mieście.
[ Dodano: Pią Mar 07, 2014 17:58 ]
Pojechałem dziś do skrzyniarza, aby sprawdził te moje drgania, po jeździe próbnej i dłuższych oględzinach/diagnostyce:
0. Skrzynia podczas jazdy zmienia biegi prawidłowo (!?)
1. Poduszka olejowa uszkodzona (ja tam nie widzę żadnych uszkodzeń)
2. Poduszka 8 strasznie miękka (tedgum) - nie trzyma silnika i cierpią inne poduchy
3. Luzy na obu półosiach (?!)
4. Za mało oleju w skrzyni - dolali 1,5l (253pln z usługą - z deczka drogo)
Nie zdecydowałem się na wymianę bo jakoś nie miałem zaufania do zapewnień że leją taki jaki zaleca JATCO, wole sam kupić olej. Co ciekawe nie stwierdzono wycieków, więc wychodzi na to że 3,5 roku przejeździłem na za małej ilości oleju, coś mi się nie chce w to wierzyć ...
Do skrzyni zaglądały dwie osoby jedna która stwierdziła ubytek oleju, powiedziała mi że jest klarowny więc musiał być kiedyś wymieniany bo nie wygląda na 143kkm, że miska jest w jednym miejscu zagięta (pewnie po dzwonie które to auto miało we FR), druga która dolewkę robiła stwierdziła że olej już taki czysty nie jest i zalatuje spalenizną. Komu wierzyć
Dodam że jak zmieniłem z R-N-D to usłyszałem z kanału niezłe bluzgi - u mnie przy takiej zmianie w obie strony szarpie autem i słychać jak coś w skrzyni metalicznie się odzywa. Żaden mechanik mi na to do tej pory uwagi nie zwracał.
Punx, stuka i Szarpie na zimnej i ciepłej skrzyni?? Luzy na półosiach i mechanizmie różnicowym mogą powodować stuki. Wrzucaj delikatnie najpierw N, moment odczekaj i R lub D. Sprawdź i napisz co zauważyłeś
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
1. Jak zmieniam "z odczekaniem" P-R-N-D jest szarpnięcie dość mocne
2. Jak zmieniam "z odczekaniem" D-N-R jest szarpnięcie słabe mocne
3. Jak zmieniam szybko w obu kierunkach praktycznie nie da się wyczuć szarpnięcia, niemniej szarpnięcie jakieś tam jest ale kilkakrotnie słabsze
Nie ma znaczenia czy zimna skrzynia czy pracująca już od godziny szarpnięcie jest ale wydaje mi się że na ciepłej jest odczuwalnie mocniejsze.
A i jeszcze jedno jak auto postoi trochę i je odpalę i włączę R i zacznę się lekko cofać to po kilku sekundach słychać gdzieś spod samochodu takie metaliczne brzęknięcie (tylko raz), ciężko to powtórzyć, taki dźwięk jakby ktoś naciągnął sprężynę i ją puścił, co to może być i czy tym się przejmować ? Może to hamulec odpuszcza po czasie ?
Wysłany: Wto Mar 11, 2014 20:42 olej do automatycznej skrzyni biegów rover75
A propos głównego wątku: polecam RAVENOL do Jatco.Nie ta skrzynia!Brak poszarpywania!
Do tego garść info na temat "naszych" skrzyń :http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-jf506e-jatco,4,31.html
Pozdrawiam.
Poklikałem po tej stronie i mam mieszane odczucia, przez te literówki, błędy oraz użyty język nie wiem czy zawarte tam informacje można traktować serio. Wygląda to jak wypociny nastolatka/ktoś użył google translatora, jakieś takie same zajawki bez rozwinięcia tematu, no ale może komuś się to przyda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum