Wysłany: Nie Mar 30, 2014 20:45 [R75] Licznik szaleje
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Dzis moja kobieta wzieła R pojechała do koleżanki i po powrocie oznajmiła, że nie działa Panowie obrotomierz w ogóle nie reaguje, licznik przebiegu dziennego pokazuje PPP.P , temperatura silnika nie reaguje to samo poziom paliwa, temperatura zewnętrzna ciagle -40 C.Przed awarią autko miało 261tys a teraz troche ponad 5tys pokazuje. ABS-sprawny auto pracuje doskonale.Przed ww sytuacja nie skasowałem inspekcji olejowej próbowałem dziś i zero reakcji na zworke ze spinacza. Po odpieciu aku bez zmian. Kto wie co mogło się stać i jak R wyleczyć
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 30, 2014 20:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pon Mar 31, 2014 13:56 Re: [R75] Licznik szaleje
lukasz5992 napisał/a:
Witam.Dzis moja kobieta wzieła R pojechała do koleżanki i po powrocie oznajmiła, że nie działa Panowie obrotomierz w ogóle nie reaguje, licznik przebiegu dziennego pokazuje PPP.P , temperatura silnika nie reaguje to samo poziom paliwa, temperatura zewnętrzna ciagle -40 C.Przed awarią autko miało 261tys a teraz troche ponad 5tys pokazuje. ABS-sprawny auto pracuje doskonale.Przed ww sytuacja nie skasowałem inspekcji olejowej próbowałem dziś i zero reakcji na zworke ze spinacza. Po odpieciu aku bez zmian. Kto wie co mogło się stać i jak R wyleczyć
...na początek proponuję wyjąć zegary i sprawdzić podłączenie czy kostka się nie poluzowała (teoretycznie nie powinna ale może poprzedni właściciel tam grzebał i nie wpiął właściwie)
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
ok tak zrobie tylko jak sie dostac do zegarow wogole? ile orientqcyjnie kosztuje przeprogramowqnie eepromu?
odkręcasz osłonę "daszku" który jest nad zegarami potem śruba trzymająca zegary a następnie wysuwasz je podważając od dołu bo są tam dwie zapadki blokujące (najlepiej zobacz na allegro jak wyglądają zdemontowane zegary to będziesz widział jak są mocowane) potem odpinasz dwie kostki i zegary są w rękach
...co do eepromu musi wypowiedzieć się ktoś inny
_________________ Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis
Piekne dzieki jutro sprawdze te zegary. Dzis sprawdzilem złączki zegarów 2szt wypiąłem i wpiołem ponownie, ale niestety nic to nie dało. Dodam kilka zdjęc może to pomoże rozwiązać problem.Licznika dziennego nie można skasować cały wyświetlacz jest jagby blady.Swoją droga licznik był kręcony wnioskuje po zerwanej pląbie na nim, ale R mam już kilka ladnych latek i nic takiego się nie działo.
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
Zdarzają się takie kwiatki. Ja bym zaczął od resetu eepromu (bez zdejmowania zegarów z auta).
Pytałeś o koszty. Nie więcej jak 50 zł. Chyba, że rozmontowanie zegarów wejdzie w grę, wtedy cena za robotę.
Spróbuj jeszcze wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyki i zamknąć drzwi (będąc w środku) z pilota. Po uzbrojeniu otwórz auto, następnie naciśnij przycisk od kilometrów na chwilę i puść. Zobacz czy PPP jest czy znikło. Pewnie będzie, bo skoro reset nie pomógł (odłączenie zegarów od instalacji) to coś mu się porypało Jest szansa, że przez ingerencję w obszar kilometrażu, ale niekoniecznie. Czasami po padzie prądu może się tak stać.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zdarzają się takie kwiatki. Ja bym zaczął od resetu eepromu (bez zdejmowania zegarów z auta).
Pytałeś o koszty. Nie więcej jak 50 zł. Chyba, że rozmontowanie zegarów wejdzie w grę, wtedy cena za robotę.
Spróbuj jeszcze wyłączyć zapłon, wyjąć kluczyki i zamknąć drzwi (będąc w środku) z pilota. Po uzbrojeniu otwórz auto, następnie naciśnij przycisk od kilometrów na chwilę i puść. Zobacz czy PPP jest czy znikło. Pewnie będzie, bo skoro reset nie pomógł (odłączenie zegarów od instalacji) to coś mu się porypało Jest szansa, że przez ingerencję w obszar kilometrażu, ale niekoniecznie. Czasami po padzie prądu może się tak stać.
Pozdrawiam,
Dziś kupiłem inny licznik w wersji ang. z wyświetlaczem komputera (50zł).Podłączyłem i wszystko jest ok poza licznikiem dziennym tam wyświetla err czyżby niezgodność wersji?Oczywiście przebieg mam teraz zupełnie inny i w milach. Da się to jakoś przerobić w mojej okolicy? Wlasnie sprawdzilem bledy na starym liczniku w pozycji 14.0 pokazuje blad bfc82d wie ktos co to za blad? na innych pozycjach sa same zera czyli bez bledow. Gdy robie hard reset tylko wskazowka od obrotomierza drgnela o milimetr i reszta bez zmian czyli nadal PPP.P
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
Pisałem wyżej skąd ERR
Niezgodność VINu! Dodatkowo niezgodność przebiegu pomiędzy LSM (światła) a IPK (zegary), ale to nie ma wpływu na ERR. Jeśli kupiłeś wersję z LCD, to dokup sobie jeszcze manetkę przy kierownicy z przyciskiem do zmiany wyświetlanych komunikatów. Ciekawe ile masz martwych linii.
Żeby pozbyć się ERR'a musisz rozebrać zegary stare i nowe. Następnie przenieść eeprom, albo najlepiej skonfigurować go od 0 podając prawidłowy VIN i przebieg. W świętokrzyskim nie znam nikogo kto mógłby pomóc... chyba najbliżej do Warszawy. Oczywiście taką procedurę jak przeniesienie eepromu może zrobić byle elektronik, ale wrzucenie golasa + skonfigurowanie auta, to już ktoś kto to robił albo ma pojęcie i narzędzia do tego.
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 19:13 ]
No ale nadal nie znamy przyczyny tej usterki. Nie ma pewności, że usterka nie powróci za 3 - 4 dni od momentu zainstalowania.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Hmmm.... w momencie otwarcia drzwi nie można sprawdzić? Powinno się tam chyba coś rozświetlić.... Mylę się?
Chodzi Ci o to, jak sprawdzić bez manetki?
Generalnie zawsze jakiś komunikat będzie. Zarówno ten od drzwi, klap albo braku paliwa, czy rozgrzewaniu świec. Mnie po prostu zastanawia sam fakt. Jako używka, z LCD czy będą linie czy może licznik był na naprawach w ACEFie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witam .
Mam mały problem i może ktoś pomorze mi go rozwiązać ?
Posiadam Rover 75 kombi 2.0 CDTi 136KM 2003r i trzy dni temu rozładował mi się całkowicie akumulator ( coś mi kradnie prąd nawet kiedy wyłączony jest zapłon i zamknięty samochód ) .
Po naładowaniu akumulatora i podłączeniu dolny licznik zaczął wskazywać 999999 i kilometry wymiany oleju zwariowały, a górny wskazuje normalnie przejechane kilometry .
Co to możne być ? i jaki jest sposób żeby przywrócić oryginalny przebieg
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pon Mar 28, 2016 17:29
a nie mogło sie tak stać, że padł licznik elektrycznie nie programowo i rozładował aku ? bo takie samo z siebie rozjechanie eproma to raczej rzadko sie zdarza (pomijając spawanie na podłączonym aku lub pomaganie akumulatorowi prostownikiem z rozruchem z niezbadanymi parametrami)
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997 ciężko powiedzieć ale mam dość słaby altek i zimą 'bawiłem' się trochę licznikiem i po prostu przy którymś odpaleniu wywaliła się kontrolka ładowania (za niskie ładowanie było) i rozprogramował się EEPROM licznika i na EWSie skoczył przebieg z 280 tyś na bodajże 1 mln 80 tyś albo coś w ten deseń.
To już gdzieś było poruszane. Wygląda na to, że powodem są spadki napięć i brednie w eepromie. Należy eeprom wyjąć, zaprogramować czystym wsadem i dopisać do auta.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum