Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:29 [R25] piszczenie (immobilizer?) przy wyłączaniu auta.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2003
Piszczenie/pikanie - jak alarm w zegarku, głośne
Seria tiii--tiiii ----tiiii--tiii------tiii--tiii ------tiiiiiiiiiiiiii
Pojawiło się nagle - nie było i nagle jest - pół roku temu.
Zawsze przy wyłączaniu auta - dokładnie przy ostatnim obrocie kluczyka w stacyjce.
Żadnego problemu z odpalaniem auta.
Gdyby nie to że jest denerwujące i dziwne - nie byłoby problemu.
Nie pomogła wymiana baterii w pilocie.
Ktoś ma pomysł co to jest..?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 18, 2014 19:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Piszczy inaczej (wczoraj zrobiłem test):
1. Po rozłączeniu kluczyka i pilota, przy próbie uruchomienia auta piszczy w sposób ciągły, coś jakby "ioioioioio"
2. Na co dzień piszczy w sposób przerywany - takie pikanie tii-tii-tiiii trzeci dźwięk jest dłuższy, potem ok 2 s przerwy i znowu się powtarza. I tak 3 razy, potem milknie. Piszczy zarówno przy uruchamianiu jak i gaszeniu silnika.
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:53 ]
Dobra. Wg mnie sypie Ci pilot.
Piszczy Ci MFU. Taki sygnał każde mu wysłać ECU, bo nie dostaje we właściwym czasie (0,5 sekundy) sygnału z pilota. (ECU i pilot muszą pasować).
Wszystko rozbiega się o pasywne unieruchomienie (passive immobilisation).
Działa to tak wg RAVE:
Wkładasz kluczyk i ECU wykrywa pilot. Przekręcasz zapłon, ECU śle sygnał do stacyjki, żeby podała pole magnetyczne, które z kolei wykrywa pilot i wtedy ten śle sygnał 'remobilise' do ECU. Jeśli ECU potwierdzi zgodność sygnału puści przekaźnik rozrusznika. Wszystko dzieje się w mgnieniu oka..
Po 4,5s jeśli ECU sygnału wciąż nie otrzyma, odcina stacyjkę (chyba, bo mam problem ze zrozumieniem )
1. Jeśli 2 piloty są w pobliżu stacyjki, oba ślą sygnał 'remobilise' i ECU widzi to jako błąd - wyklucz
2. Masz drugi pilot na podmiankę z nową baterią i poprawnie zsynchronizowany? Albo jesteś pewny nowej baterii? Powinna mieć 3,0V. Przy 2,7V bateria do wymiany! (info z RAVE)
3. W takich przypadkach trzeba zastosować procedurę EKA. (Emergancy Key Access) i wszystko wróci do normy.
+MULTI FUNCTION (MFU) DESCRIPTION
- Engine Immobilisation Sounder
[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 02:59 ]
Tak sie właśnie zastanawiam i przyczyn może być więcej.
Dodatkowo wg tego co napisane nie powinienem uruchomić auta z samego kluczyka? Łeee?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum