Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 20:14 [R75] brak mocy i dym na rozgrzanym silniku
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam ponownie drogich forumowiczów,
Jako, że mam jeszcze kilka nie rozwiązanych problemów moją siedemdziesiątką-piątką to serwuje jeden z bardziej aktualnych i dość pilnych. Mianowicie, w momencie w miare ciepłego silnika (wystarczy postać w chwile w korku bądź przejechac 15 km) powoli zaczyna brakować mocy. Następuje to powoli az do totalnego zera ktore uniemozliwia nawet ruszenie miejsca. Podczas ruszania na cieplym silniku auto nie chce wchodzic na obroty (max ok. 1700x). Jesli przydusze do deski, silnik kreci do ok 1700, z rury wydobywa sie czarny dym a z pod maski dobiega dziwny dzwiek stukania. Jesli kilka razy rusze, silnik nie ma mocy zeby sie rozpedzic i musze zjechac z drogi. Wystarczy odstawic auto na kilka godzin i znowu zyskuje wigor. Sytuacja sie powtarza przy ponownym rozgrzaniu. Wie ktos moze co to moze byc? Na co zwrocic uwagę? Kolega mówił coś o elektromagnezach w pompce, jak myslicie ?
Proszę o opinie i pozdrawiam, Maciej
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 04, 2014 20:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ok, zrobie tak, ale z tego co wiem to nie ma znaczenia temperatura silnika jesli chodzi o przeplywke, bo na zimnym silniku dziala ona prawidlowo. Coprawda wyskakiwal mi blad przeplywomierza jakis czas temu i zamowilem nowy (zamiennik) ktory nie sprawdza sie wogole i musialem wsadzic z powrotem starego bosha.
Tez przeczyuwalbym przeplywke, pod warunkiem ze bylby z nia problem caly czas.. Fakt ze dzieje sie to tylko na rozgrzanym silniku jakos mi ta diagnoze utrudnia..
[ Dodano: Sob Kwi 05, 2014 20:02 ]
Czuje że problem sie zaglebia... Teraz wystarczy jakies 7 min jazdy by poczuc spadek mocy i dymienie.. Pomoze ktos ?
Jesli przeplywomierz to dlaczego odrazu nie spada mi moc tylko po rozgrzaniu? Serwis sie nalezy, zgadza sie - rozkladam juz pomalu rece. Jesli chodzi o przeplywke nie jest kwestia uzbierania a sensownego wydania. Nie wiem czy nie kupie używki. Jestem w plecy 260zl na zamiennik ktory moze nie jak orginal ale powinien dzialac. Nie kumam tego absurdu.. Jesli Rovery nie akceptuja zamiennikow to dlaczego ludzie to sprzedają? To jak sprzedawac mleko z wlaną do środka wodą - nie spelnia swojej funkcji. Bzdura
Jesli przeplywomierz to dlaczego odrazu nie spada mi moc tylko po rozgrzaniu?
Trudno jednoznacznie określić. Może na Twoje problemy składa się więcej czynników. Szczelność intercoolera, filterek skrzyni korbowej, stan turbiny, stan wtryskiwaczy...
Robiłeś test diagnostyczny podłączając się pod komputer, czymś co potrafi zdiagnozować M47R?
Mayones123 napisał/a:
Jesli chodzi o przeplywke nie jest kwestia uzbierania a sensownego wydania.
Sensowne wydanie, to takie, które jest konieczne. Powinieneś zrobić dokładny test programami do Rover/BMW. Inne (te tańsze) mogą zakrzywiać lub zbyt uogólniać występujące błędy.
Mayones123 napisał/a:
Nie wiem czy nie kupie używki.
Używki tego przedmiotu nie nazwałbym sensownym zakupem. Nie masz pewności czy jest na 100% sprawna i nie masz pewności w jakich warunkach pracowała przed Tobą. Włożysz, pojeździsz miesiąc i problem powróci. To już lepiej nie podłączać jej.
Mayones123 napisał/a:
Jestem w plecy 260zl na zamiennik ktory moze nie jak orginal ale powinien dzialac.
Tak właśnie jest z zamiennikami Działają jak nie oryginał w znakomitej większości
Mayones123 napisał/a:
Jesli Rovery nie akceptuja zamiennikow to dlaczego ludzie to sprzedają?
To tylko czujnik, który musi spełniać jakieś kryteria, żeby działał w prawidłowym zakresie. Widać zamiennik (być może z jednego, chińskiego źródełka) jest nieodpowiednio wykonany, któż to wie. Ludzie sprzedają wszystko, na czym mogą zarobić. Nie zawsze do końca wiedzą co sprzedają i jak to działa i co więcej czy działa. Natomiast Tobie jako klientowi przysługuje prawo do zwrotu Towaru sprzedającemu, jeśli pisząc kolokwialnie "nie działa".
Mayones123 napisał/a:
Nie kumam tego absurdu..
To jeden z wielu absurdów życia codziennego
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tez mi sie tak wydaje ze to turbo... Spadek mocy nastepuje po kilkunastominutowej jezdzie (byc moze chodzi o rozgrzanie turbiny). Jesli sie zaciera to trzeba ja wymieniac/regenerowac? Czy mozna jakos naprawic?
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 17:15 ]
Ok, sprawa rozwiazana. Rzeczywiscie chodzilo o przeplywomierz. Po odpieciu nabiera mocy. Dziwne tylko, ze problem wyskakiwal po kilkunastu minutach jazdy a nie odrazu po odpaleniu.. Wiem jedno: przeplywka Bosh albo żadna. Przekonalem sie na wlasnej skorze
P.s moze komus ta przeplywke autko zaakceptuje, mam nowa niemieckiej firmy. Potrzebuje ktos ?
Mayones123, możesz mi ją w ramach testów wysłać. W przypływie wolnej chwili, mogę ją spróbować zaadoptować w mapie ECU. Połączyłbym to z mapami startowymi, które mogą wyeliminować czujnik położenia wałka rozrządu. Czekam w sumie na ładną pogodę i chwilę wolnego - może na jakiejś działce, albo gdzieś...
Czujnik temperatury przepływającego powietrza powodował, że po złapaniu temperatury dane przesyłane do komputera wychodziły poza tolerancję i stąd spadek mocy. W sumie możesz przysłać obie przepływki Jak się okaże, że ten zamiennik się uda zaadoptować do np. polifta, albo po małej modyfikacji mapy ECU, to możesz to komuś sprzedać.
Tak czy siusiak, powinieneś udać się na porządny serwis i komp.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, moglo tak byc jak mowisz.. Najpierw chcialbym sprobowac oddac ta przeplywke i zarządac zwrot pieniedzy. Zawsze 250zl do przodu, dokladam drugie tyle i kupuje bosha. Watpie ze uda mi sie to oddac bo pierwsza reklamacja byla wojną z firmą. Jesli nie uda mi sie wyslac to wysle ja Tobie so testów.
Btw szkoda ze nie mieszkasz w 3miescie bo pomoglbys mi z kilkoma problemami pozdrawiam !
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2014 23:16 ] MaReK, co to znaczy porządny serwis? Serwisu Rovera juz nie ma ( przynajmniej w 3miescie). Myslisz ze pojechac do serwisu BMW na kompa? Tzw. "Garazowi" mechanicy jak do tej pory boja sie tego auto i dają ciała
Najpierw chcialbym sprobowac oddac ta przeplywke i zarządac zwrot pieniedzy. Zawsze 250zl do przodu, dokladam drugie tyle i kupuje bosha.
Bez dwóch zdań powinieneś to zrobić. Do tego dołączyć wydruki z testbook'a albo z INPA.
Sprzedający wymieni Ci na nową przepływkę - zamiennik - a Ty za kilka dni wrócisz. Zażądasz wtedy zwrotu gotówki, albo niech sprzedający za dopłatą sprawi Ci oryginał. Oczywiście musisz zachować warunki gwarancji, ale mam nadzieje, że takowe są. Mnie wyślij dopiero jak już nic nie będziesz mógł z tym zrobić.
Mayones123 napisał/a:
szkoda ze nie mieszkasz w 3miescie bo pomoglbys mi z kilkoma problemami pozdrawiam !
To nie problem Wybieram się tam na wakacje
Poza tym, masz apples'a na miejscu i paru innych kolegów ogarniających R75 w dieslu.
A jeśli już bardzo będziesz miał dość auta, zawsze możesz odwiedzić Warszawę, firmę BritishCars.pl. Zrobisz serwis, diagnostykę i może parę koni więcej sobie do stajni przygarniesz
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jesli przydusze do deski, silnik kreci do ok 1700, z rury wydobywa sie czarny dym a z pod maski dobiega dziwny dzwiek stukania.
zrób test przelewowy wtrysków. Stukanie i dym mogą własnie świadczyć o tym ze wtrysk/wtryski do regeneracji / wymiany. Rob test na gorącym silniku. Komp by sie przydał żeby sprawdzić korekty - dopiero przelew i korekta pozwala jako tako ocenić stan wtryskiwacza.
Jak jest gorący jak jak odpala? Jeśli go zgasisz i poczekasz ze 30 sek ?
Dźwięk stukania (metaliczny?)
Dymi
Brak mocy?
i powiedz czy gaśnie?
Ja Identyczne objawy miałem gdy jeden z wtryskiwaczy rozregulował się, a mianowicie zamiast winnej mgiełki po prostu "lał"
Sprawdzałem na stole probierczym, koleś je skalibrował i wszystko było ok.
Kalibracja wtryskiwaczy w moim przypadku to 125 zł jeden ale trzeba wszystkie cztery ustawić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum