Wysłany: Pią Mar 07, 2014 00:43 [620DI] Nadmiar oleju w sileniku lub ropa w oleju
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Problem jak w temacie, Zaraz po kupnie czyli kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju i był ok, dzisiaj sprawdziłem i nagle jest nadmiar z pól cm na mierniku... Być może ropa dostaje się do oleju ? co może być przyczyną takiego objawu ?
Dodam że auto pracuje normalnie i nie kopci
Dziś wymieniłem olej, zobaczymy co będzie dalej, jakieś sugestie ?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 07, 2014 00:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Ja bym obstawiał lejący wtrysk jak masz znajomego mechanika to wykręć wtryski i niech ci sprawdzi. Ja tak miałem w moim Transicie, tez mi poziom oleju się podnosił i okazało się, że jeden wtrysk lał.
2. Możliwe, że płyn chłodniczy(uszczelka pod głowicą) ale do tego jest charakterystyczna wydzielina na korku oleju.
Tak, że sprawdź najpierw poziom płynu chłodniczego i jeśli masz stan to sprawdź wtryski.
Stan płynu sprawdzany co do mm nic nie ubywa. W starym oleju nie było wody mechanik mi sprawdzał, więc może być to wtrysk, można to jakoś samemu sprawdzić ?
tu ci kolego nie pomogę bo nie wiem jak samemu można sprawdzić, ja mam kolegę który ma warsztat i mi sprawdzał on. Podłączył do jakiejś pompki wtryskiwacz po pompował i od razu było widać który robi mgiełkę a który ciekł jak z kranu.
Podejrzewam, że każdy mechanik w twoim mieście powinien mieć takie coś do sprawdzania...
Minęły 3 tygodnie i oleju w silniku trochę ubyło ok 1mm, więc już byłem spokojny, że wszystko jest ok ale niestety dzisiaj rano sprawdzam stan oleju (jak co dzień przez 3 tygodnie) i widzę lekko ponad MAX O_o nie wiem co jest grane ale nagle jednego dnia poziom skoczył jakieś 3mm w górę więc jednak coś się dzieje. Poczytałem po innych forach i podobno filtr cząsteczek stałych może takie coś powodować jak się nie dopali, pytanie tylko czy w tym aucie taki filtr jest i czy może coś podobnego powodować ? Dodam, że całkiem ziemny odpala z 5s i wtedy zaraz pod odpaleniu leci chmura białego dymu ale to chyba przez to, że mam wyciek z pompy i się zapowietrza bo jak postoi kilka godzin to zapala od strzała i nic nie dymi. Co jeszcze prócz wtrysków może powodować nadmiar oleju ? dodam, że cały czas obserwuje zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego i nie ubyło zupełnie nic (namalowałem nawet kreskę i i jest idealnie tak jak było) a co do wtrysków to może jakiś jest do wymiany ale chyba wtedy auto powinno kopcić nie ? a moje nawet przy dużym obciążeniu niewiele kopci (muszę naprawdę dać do pieca żeby jakikolwiek dymek zobaczyć bo o chmurze to w ogóle nie mowy)
Zawsze stawiasz samochód w tym samym miejscu? Bo jeżeli nie to wystarczy nierówność terenu i już masz ileś tam więcej oleju czy mniej. A to że rano masz chmurę to chyba nic dziwnego ja też mam ale sam nie wiem czy białą czy szara ale jest 2 lata mija nie widzę różnicy moc jest, oleju nie bierze, pali ciągle tyle samo zrobione 70tyś km i jeździ nie ma czym się przejmować trzeba jeździć:)
Zawsze stawiasz samochód w tym samym miejscu? Bo jeżeli nie to wystarczy nierówność terenu i już masz ileś tam więcej oleju czy mniej. A to że rano masz chmurę to chyba nic dziwnego ja też mam ale sam nie wiem czy białą czy szara ale jest 2 lata mija nie widzę różnicy moc jest, oleju nie bierze, pali ciągle tyle samo zrobione 70tyś km i jeździ nie ma czym się przejmować trzeba jeździć:)
Chyba racja, że nadwrażliwość, postawiłem auto kawałek dalej i poziom pokazał się taki jak trzeba, więc to chyba ja panikuje dzięki za rady. Roverkiem jeździ mi się super tylko kąt skrętu straszny ale brat ma accorda w coupe i jest tak samo lipny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum