Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
W moim aucie przy dolewce oleju do skrzyni (automat) mechanicy stwierdzili luzy na obu półośkach, na krótszej luz jest w skrzyni i raczej nienaprawialny bez otwierania skrzyni, na półośce dłuższej luz jest prawdopodobnie na tym łączniku, który jest jakiejś osłonie gumowej, jak się porusza w tym miejscu to spod osłony kapie olej/smar.
Czy ktoś może mi doradzić co w takim przypadku robić ? Kupić używaną półośkę czy może jakoś regenerować ten łącznik, jeśli tak to co dokładnie powinienem kupić do jego naprawy ?
Pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 08, 2014 07:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Kwi 08, 2014 07:43
Ja ostatnio wymieniałem obie kompletne półośki z przegubami ( oczywiście używane). Krótką , bo miała luz na przegubie wewnętrznym ( od skrzyni ) i długą - tak dla pewności . Koszt niewielki ( po 90 zł) za szt. Efekt po wymianie - autko jak nowe. Warto więc zacząć od wymiany kompletu półosiek z przegubami bo na pewno tansze rozwiązanie niż otwieranie skrzyni.
A czy przy takiej wymianie kompletnych używek może dojść do wycieków oleju ze skrzyni ? Trzeba szykować się na dolewkę ? Uszczelniacze rozumiem kupiłeś nowe ? Jeśli tak to gdzie i jaki to koszt ?
Ja bym uszczelniacze nie kupował, na początek, bo to koszt powyżej 100 zł za komplet. No i nie zawsze trzeba wymieniać, obserwuj tylko czy po wymianie polosi nie ma wycieku, czy nie jest mokra któraś ze stron
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Półośki od automatu różnią się zapewne od tych od manuala ? Może ktoś wie jak je rozróżnić ? W sobotę jadę na szrot, niby tam maja poopisywane części ale różnie to bywa, np. poduszkę od skrzyni musiałem zmieniać bo dostałem od manuala (nie była opisana).
Da się jakoś na oko ocenić stan takich szrotowych półosiek ?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Wto Kwi 08, 2014 14:08
Uszczelniaczy raczej się nie wymienia chyba że ci ciekną . Zwróc uwagę czy półosie są od diesla ( bo taki masz w opisie) Tu masz porównanie półosi i przegubów http://www.rimmerbros.co....pension--m-2984
Co do sprawdzenia na oko to mój stary przegub wewnętrzny miał wyczuwalny luz
Dzięki za fotkę, teraz skumałem że Ty miałeś luz na przegubie po stronie skrzyni, a ja mam luz wewnątrz skrzyni, czyli da się poruszać góra/dół trzymając za krótką półośkę przy samej ściance skrzyni, wyraźnie czuć że jest luz wewnątrz skrzyni, a tu chyba wymiana półośki nic nie da ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum