Witam.
Podepnę się pod temat.
Mam wymienioną pompę sprzęgła (jak chyba większość posiadaczy 75). Niestety po jakimś czasie znów mam problem ze zmianą biegów. Muszę wielokrotnie pompować zanim wrzucę bier po odpaleniu auta. Nawet po 10 minutowym postoju robi się to samo. Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.
Pozdrawiam.
najprawdopodobniej nie trzyma Ci pompa ciśnienia dlatego musisz pompować, może to byc spowodowane jej naturalną śmiercią albo innymi zjawiskami, sprawdź poziom płynu, jego barwę czy nie jest czarny czy nie masz osadu w układzie i czy nie ma wycieku, być może też wysprzeglik już się odzywa
_________________ Pamparampam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 05, 2013 19:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.
Jeżeli płynu było wystarczająco to zaworek w pompce puszcza lub było tyle powietrza w układzie, że nie wiesz ile było płynu
Przy wymianie sprzęgła zawsze wymienia się łożysko dociskowe, w tym przypadku razem z wysprzeglikiem, chyba że był wymieniany niedawno.
Trudno ocenić stan wysprzęglika, wręcz nie jest to możliwe
A gdzie znajdę tą pompę ciśnienia i jak mogę sprawdzić czy jest OK czy NOK ?
nie "pompa ciśnienia" tylko pompa sprzęgła pod pedłaem, tam gdzie dolewałeś płyn nie trzyma ciśnienia, czyli przepuszcza płyn przez tłok wtedy kiedy nie powinna
Pytanie do specjalistów w dziedzinie pompek sprzęgła
Mojej pompce kończy się żywot, co prawda nie ma wycieków, ale pedał regularnie ląduje w podłodze, czasem podniesienie i "podpompowanie" pomaga, czasem trzeba chwilę poczekać. Zdarza się też, że mimo pedału wciśniętego na maxa nie wysprzęglał do końca (roverek nadal się toczył i dusił, gdy się wciskało hamulec). O problemach z wbiciem biegu nie wspomnę. Odpowietrzenie pomaga na 2-3 dni.
Samo sprzęgło, wysprzęglik i dwumasa były wymieniane przez poprzedniego właściciela niecały rok temu.
No i teraz - gdy doszliśmy z mechanikiem do decyzji o wymienia pompki - powstało pytanie. Którą wybrać?
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 485 Skąd: Góra
Wysłany: Sro Kwi 09, 2014 15:27
Było dużo o tej pomce metalowej. Ja kupiłem tą metalową i na razie na półce leży.
Pewnie ja i większość formułowiczów poleci Ci tą metalową.
Jest ulepszona, coś tam zmienili w niej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum