Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 22:50 [620 SDi] Jak powinny wyglądać osiągi auta? Turbina? (Laik)
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam, jestem świeżym, młodym (i oczywiście laikiem) posiadaczem ROVER'ka serii 600 tzn. 620SDi 95r. Wcześniej nie posiadałem diesla.
-Mam problem nad którym nie mogę rozmyślać sam więc chciałbym się Was Panowie zapytać jak powinny wyglądać osiągi mojego autka?
-Niepokoi mnie turbina iż ojciec powiada że nie ma "kopa", a turbinę no słychać ( po 2000 obr/min zaczyna gwizdać aż miło) czytałem że problemy z turbiną mogą okazać się "braniem oleju" ale po wymianie i przejechaniu 200km nie odnotowałem żadnego spadku poziomu oleju, jak było dolane tak jest choć słyszałem że diesle same z siebie "biorą" olej ale wiecie jak to jest z tymi "zasłyszanymi" wskazówkami.
Samochód nie kopci, podczas trasy jak się mu da ostro "w podłogę" to puści dymek na początku.
-Mam problem również ze skrzynią ale podejrzewam że jest do wymiany, po kupnie od poprzedniego właściciela strasznie "żęcholiła", właściciel twierdził że tak było od kiedy go kupił i tak jeździł (3 lata). Więc wjechaliśmy z ojcem na kanał a tam w skrzyni "sucho", dziwne było to że do skrzyni leje się olej silnikowy 10W40 choć ciekawe jak było by gdyby zalał go gęstszym. Teraz skrzynia chodzi cicho (o wiele ciszej niż wcześniej) lecz widać w okolicach półosi rozchlapany olej na silniku więc chyba już dobiega czas tej skrzyni, również na biegu jałowym gdy puszczę sprzęgło słychać szmer w skrzyni, brzmi podobnie jak napęd w rowerze
Co o tym sądzicie? Jakieś rady? Doświadczenia?
-Jak już jesteśmy przy skrzyni to mogę powiedzieć że "ogarnęliśmy" temat "klekoczącego" drążka zmiany biegów po dwóch próbach (nieudanych) bez żadnego ale. Wszystko śmiga jak należy i co najważniejsze biegi pięknie wchodzą.
Jakby ktoś chciał wiedzieć co i jak to mogę rozpisać w osobnym temacie.
-Tak to chyba wszystko śmiga bo jechały nim już dwie osoby które mają diesla lub posiadały co najmniej 15 lat i wypowiadały się że silnik zdrowy lecz coś z tą skrzynią nie tak.
-No i jeśli mógłbym prosić to jakie uwagi ogólnie do diesla i takie typowo do tego modelu. Wiem że muszę dbać o smarowanie turbiny więc zawsze czekam tak 1-2min po jeździe. No i filtry, powietrza, paliwa, oleju. Jeszcze nie wymieniliśmy filtra paliwa i powietrza ale to w niedługim czasie razem z rozrządem (nie wymieniany 3 lata-data produkcji paska).
No to chyba tyle. Proszę o pytania i rady.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 12, 2014 22:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 9 razy Dołączył: 30 Kwi 2013 Posty: 311 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Kwi 16, 2014 07:53
Kolego rozrząd w tym aucie to pasek główny 7 lat lub 90tys i pomocniczy(pompa)5lat lub 75tys jeśli masz continentala + ruvile.
Z ważnych rzeczy olej(niecałe 5l 10w40 bo na takim z fabryki wyjechał) i filtry co 10tys, jak ci brak kopa to podepnij manometr i turbo na 1.2 bara(będzie duża różnica).
Zdejmij węża dolotowego do turbo i zobacz czy luzów nadmiernych nie masz.
Czy skrzynia faktycznie rzęzi czy szumi tak jak łożyska?Po wciśnięciu sprzęgła powinna ucichnąć.
Ogólnie auto mało problemowe jak się o niego dba. V max 220 przy 4800 obr wystrcza na nasze drogi.
_________________ Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
osiągi tego auta to mniej wiecej 9 sekund od 60 - 100 na 4 biegu i jakieś 12 sekund od 80 - 120 na 5 biegu ... jesli masz podobne czasy u siebie, to z dynamiką auta jest wszystko ok. MOżna w dość prosty sposób te osiągi poprawić ... są tematy na forum ( tuning za 7 PLN)
Jak skrzynia jeździła na sucho, to mogły łożyska dostać ... jeśli tylko lekko szumi, to jeździj dalej ... jak zacznie głosniej wtedy się martw o skrzynię. A co do oleju, to gęstszego czasem do skrzyni nie wlewaj, bo biegu nie zmienisz.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Kwi 18, 2014 00:19
BlackD napisał/a:
Kolego rozrząd w tym aucie to pasek główny 7 lat lub 90tys i pomocniczy(pompa)5lat lub 75tys jeśli masz continentala + ruvile.
Z ważnych rzeczy olej(niecałe 5l 10w40 bo na takim z fabryki wyjechał) i filtry co 10tys, jak ci brak kopa to podepnij manometr i turbo na 1.2 bara(będzie duża różnica).
Zdejmij węża dolotowego do turbo i zobacz czy luzów nadmiernych nie masz.
Czy skrzynia faktycznie rzęzi czy szumi tak jak łożyska?Po wciśnięciu sprzęgła powinna ucichnąć.
Ogólnie auto mało problemowe jak się o niego dba. V max 220 przy 4800 obr wystrcza na nasze drogi.
No nie powiem tych pasków trochę sporo ale popatrzę kiedy były zmieniane i w odpowiednim czasie zmienię wszystkie na raz razem z filtrami.
Co do turbo to jeszcze się zorientuję co i jak, lecz jak miałem okazję jechać samochodem z rozwalonym turbo, to nie była jazda to była tragedia
I jest tak jak piszesz, gdy wciska się sprzęgło skrzynia ucicha, no i jak pisałem wcześniej jest mokro w okolicach półosi - łozyska. Rozglądamy się już za skrzynią, jakieś rady co do wyboru skrzyni? Zastrzeżenia?
Brt napisał/a:
osiągi tego auta to mniej wiecej 9 sekund od 60 - 100 na 4 biegu i jakieś 12 sekund od 80 - 120 na 5 biegu ... jesli masz podobne czasy u siebie, to z dynamiką auta jest wszystko ok. MOżna w dość prosty sposób te osiągi poprawić ... są tematy na forum ( tuning za 7 PLN)
Jak skrzynia jeździła na sucho, to mogły łożyska dostać ... jeśli tylko lekko szumi, to jeździj dalej ... jak zacznie głosniej wtedy się martw o skrzynię. A co do oleju, to gęstszego czasem do skrzyni nie wlewaj, bo biegu nie zmienisz.
Właśnie no z osiągami na 4 biegu jest nawet trochę lepiej niż tutaj piszesz i nawet na 5 krócej mi wychodzi
W tuningi bawić się nie będę, najbardziej tylko martwi mnie konserwacja turbiny by nie wpełznąć w koszta...
No skrzynia jest do wymiany jak pisałem wyżej, mokro i głośno. Właśnie teraz podczas jazdy wydaje mi się że słychać przeważnie skrzynię dopiero ona ucicha tak przy 2000obr/min od 4 biegu wtedy zaczyna słychać gwizd turbiny i obroty silnika choć lekko.
Jeszcze mam ogólne pytanie do zapłonu, gdy kluczyk mam w pozycji grzania świec pod maską słychać cykanie prądu tzn. słychać jak on płynie. Mam się martwić?
turbiny konserwować nie trzeba ... ona działa albo nie ... O turbo trzeba dbać o prostu czyli: nei pałować na zimnym silniku, dać jej sie ostudzić i obnizyć obroty po jeżdżeniu ... szczególnie ostrzejszym, kontrolować poziom oleju, wymieniać regularnie filtr powietrza. Jak to będziesz robił, to turbina będzie działać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum