Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam.
Niestety przed samymi świętami mój przewód hamulcowy odmówił posłuszeństwa.
Szukam ale ciężko znaleźć do roverka ten przewód. Czy będzie pasował od Accorda 93>96.
Chodzi o te przewody lecące przez cały samochód.
Są tam długości 2800, 3700 mm i złączki 116.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 10:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
frycus1, podjedź do jakiegoś sklepu motoryzacyjnego i kup miedziane z zarobionymi odpowiednimi końcówkami. Powinni mieć od ręki. Ja kupowałem jakiś czas temu i mieli o długościach stopniowanych co 10cm.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Maj 2007 Posty: 91 Skąd: Góra Kalwaria
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 11:16
Sam wymieniałeś?
Ogólnie mam w domu zestaw do zarabiania tych przewodów.
Tylko ciekaw jestem czy dam rade samemu je wymienić?
I jak z dostępem do odkręcenia końcówek w bloku silnika?
frycus1, w Roverku jeszcze nie wymieniałem, ale w kilku innych autach tak. Można powiedzieć, że to nic trudnego jeśli ma się trochę cierpliwości i podstawowe pojęcie o mechanice.
"Nie wiem jakie masz auto" ale na pewno przewody nie są wkręcane w blok silnika...
Musisz dokładnie prześledzić, którędy idą przewody. U mnie w R45 z pompy ABS wychodzą dwa na tył, na ścianie grodziowej jest połączenie wyglądające jak opóźniacze załączania hamulców z tyłu, potem bezpośrednio do przewodów elastycznych przy tylnej osi. Chyba najtrudniej byłoby mi ułożyć ten fragment przewodu, który idzie nad zbiornikiem paliwa. Resztę kształtowałbym na kształt oryginału.
Przewód hamulcowy niekoniecznie musi być ułożony dokładnie tak jak fabryczny. Ważne, aby nie stwarzał zagrożenia uszkodzenia mechanicznego kiedy pod auto wpadnie jakaś gałąź bądź będziesz jechał po jakiejś polnej drodze.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sie 2009 Posty: 59 Skąd: Firley !!!
Wysłany: Sob Kwi 19, 2014 21:58
kup sobie z metra miedziany + złączki mi do 600 poszło o ile pamiętam 6 m na prawą stronę i 5 m na lewą. Najgorzej jest ze zbiornikiem bo trzeba opuszczać żeby wydobyć przewód i przymocować nowy. Ciężko z miejscem bo przewód jest przykręcony do karoserii za pomocą złączek. Ja u siebie robiłem to na podnośniku odkręcałem zbiornik i opuszczałem w dół było lepiej. Polecam również zmienić przewody paliwowe bo też są pewnie w kiepskiej kondycji, ja wymieniłem je na plastikowe. Ogólnie jak to z hamulcami robota niekoniecznie przyjemna
witam
MpR Może pamiętasz średnicę przewodów.
Właśnie się przymierzam do wymiany po całości przewody hamulcowe oraz paliwowe.
Z tego co pamiętam przewody paliwowe są innej średnicy jak hamulcowe.
Hamulcowe chcę zrobić w miedzi a paliwo w gumie.
PZ
Przewody paliwowe można z metra kupić w sklepie motoryzacyjnym. Wymieniałem jakiś czas temu w jednym autku... Jest to miedź w koszulce z jakiegoś tworzywa o średnicach bodajże 6 lub 8mm. Pierwszy jest zwykle stosowany na powrót a drugi na zasilanie.
Przewody hamulcowe kupywałem w sklepie motoryzacyjnym. Znajomy w sklepie odnalazł wymiary R618Si. Długosci nie pamiętam ale wiem że na prawą stronę zabraklo mi dosłownie 10cm. Na szczęscie mieli taką przejściówke na miejscu. Przewody paliwowe natomiast chciałem zrobić z przewodu gumowego zbrojonego fi8mm ale mi odradzono bo są 3szt i by się przecierały o siebie. Kupiłem na stacji zakładania lpg chyba 9m przewodu miedzianego którego używają do zakładania gazu. Idealne rozwiąznie. Wszystko w miedzi.
Cena przewodów hamulcowych ok 2x 46zł/szt
Przewód paliwowy 9metrów x10zł/m
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 91 Skąd: Mysłowice
Wysłany: Sro Lip 16, 2014 21:11
Witam. Też się przymierzam do wymiany w moim r620sdi przewodów hamulcowych sztywnych i paliwowych. Czy ktoś wymianiał i pamięta długości i średnice? Będe zakładał hamulcowe miedziane (na metry) z zarobionymi końcówkami i tu drugie pytanie: Jakie końcówki? Co do paliwowych to chcę kupić te rurki miedziane w otulinie do lpg, ale czy ktoś pamięta jakie długości? są tam 2 czy 3 przewody? Jakie połączenia (końcówki)?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Lip 18, 2014 09:21
Wczoraj przeszedłem całą wymianę przewodów paliwowych i sztywnych hamulcowych. Przewody paliwowe kupiłem gumowe zbrojone, takie wystarczą bo w 600 SDi jest małe ciśnienie w układzie paliwowym. Średnice wewnętrzne 6 i 8 mm każdego po 3 metry. Z tyłu zakładałem na króćce od zbiornika a z przodu cieńszy bezpośrednio na przelew, a do grubszego zostawiłem kawałek rurki stalowej i tam nasunąłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum