Forum Klubu ROVERki.pl :: [416]Wymiana cukierków oraz problem z maglownica
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416]Wymiana cukierków oraz problem z maglownica
Autor Wiadomość
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 21:28   [416]Wymiana cukierków oraz problem z maglownica
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Po ostatnim "sprawdzaniu czy dzuira była głeboka" musze wymienić cukierki w moim roverku. Znalazłem taki temat:
http://www.civicklub.pl/f...toda-m%B3otkowa

I teraz zastanawia mnie fakt jak głęboko wbić nową tuleję? I co to jest ten punkt LWR???;) Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez Spoksik Nie Maj 04, 2014 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 21:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 23, 2014 23:14   

Na cukierze masz napisane w jednym miejscu na gumie LWR (w skrócie lower) czyli spód. Dobrze jest zaznaczyć położenie po prostu, żeby elementy montażowe były poziomo i guma nie była od razu skręcona po zmontowaniu.

Co do głębokości zamontowania, to najlepiej zmierzyć jak głęboko są tuleje zanim je wymontujesz i nowe wbić tak samo. wtedy wiesz, w którym miejscu mierzyć i w którą stronę, żeby pasowało.,
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 14:43   

cóż, trzeba zamowić cukierki i wymieniac;)

[ Dodano: Czw Kwi 24, 2014 15:43 ]
Panowie, Myslałem że cieknie mi pompa wspomagannia.... dzisiaj ją obejrzałem i nie zauważyłem żeby coś takiego miało miejsce. Jednak cała gumowa osłona maglownicy o stronie pasażera jest mokra a pod nią zbierają się krople. Czy można wymieniać sam simmerig???
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 15:06   

wymieniał ktoś w ogóle tym sposobem te cukierki ? Ja zabrałem się za to ostatnio na kanale ale szybko skapitulowałem :-|


cukierek odkręciłem, poluźniłem śrubę wahacza kompensacyjnego i odciągnąłem wahacz w dół ale nie na tyle aby cukierek był widoczny "pod progiem" i swobodnie wychodził z drugiej strony bo blokował juz wężyk hamulcowy.

Do tego nie wiem czy można wbić cukierek od wewnętrznej strony ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 15:55   

nie wiem. Ja mam tarcze z tyłu, więc wyjmowałem cały wahacz i na prasę :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 19:43   

Przecież węzyk hamulcowy odkręca się od wahacza. Wsobotę biore się za wymiane cukierków.ZObaczymy z jakim skutkiem mi to wyjdzie.
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 22:56   

daj znać jak wymienisz :wink:
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 19:34   

Może warto posmarować cukierek przed włożeniem smarem?? zeby łatwiej się wbijał.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 21:14   

oczywiście
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 12:44   

Mam nadzieję że suię uda wymienić te cukrasy:)

[ Dodano: Sob Kwi 26, 2014 13:44 ]
No i już po wymianie:) czas: 2 h;) Ogólnie jeden cukierek to tak naprawde jakbym go nie miał;) wahacza nie wyciągałem;) Wsystko da się zrobić na samocodzie ale musi byc kanal;) Pozdrawiam i dzięki za info;)
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 15:07   

dasz jakieś wskazówki ?
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 15:56   

ja osobiscie nie musialem używać brzeszczota tylko wziałem i wybijałem cukierki. Robiłem to w dwie osoby ponieważ jest wygodniej.
Odmierzajcie sobie suwmiarką ile wystają cukierki z wahacza i pozniej na tą samą głębokość wbijać. Wyczyścić tą dziurę w wahaczu i nasmarować ją i cukrasa deikatnie smarem. No i odkręcamy przewód hamulcowy od wahacza.
Wbijałem przez drewniany kołek.

Myślałem że to trudniejsza robota. Ale narawdę jeśli ktos ma kanał to idealnie;)
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 16:19   

no dobra odkręcę przewód od wahacza ale wtedy wygnie się chyba przewód hamulcowy (metalowy) ?

A wbijałeś cukierek od wewnątrz ?

a i po stronie z wydechem nie było problemów ?
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 17:51   

Masz tam przewód hamulcowy przymocowany śrubą na klucz nr. 10.
I najlepsze jest to że pierwszy cukierek wybijałem od zewnątrz(ten po str pasażera)
A ten drgi to wybijałem od wewnątrz. :)
Trzeba 4 śruby odkręcić:
Od zbieżności
Od linki hamulca
i dwie śruby od cukierka i tyle
No i oczywiscie koło zdjąć;)
 
 
kezmanq 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 459
Skąd: Wrocław/Wieluń



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 20:16   

wymienione :mrgreen: ale porządnu młotek to podstawa :twisted:
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Nie Maj 04, 2014 20:51   

No i moje rady pomogły??:)

A ja mam pytanie z innej beczki....Podczas wymiany cukierków zauwazylem wyciek z maglownicy....I teraz powstaje moje pytanie:\
Ile kosztuje regeneracja maglownicy???
Czy jestem w stanie wymienić te usczelniacze sam?
jeśli nie to czy warto kupować dobrą używke???
Czy maglownica od 2/0TD pasowałaby do mojego 1.6???
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 04, 2014 22:05   

o który uszczelniacz Ci chodzi?
Przekładnia z diesla powinna pasować.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Spoksik 



Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 43



Wysłany: Pon Maj 05, 2014 15:27   

Cieknie mi podczas skręcania, po stronie pasażera. I teraz jestem ciekaw czy jestem w stanie sam wymienić ten uszczelniacz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] wymiana cukierków tył i zbieżność.
olszan1234 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Gru 24, 2013 01:15
sTERYD
Brak nowych postów [R400 1.6 99r] wymiana dużych cukierków z tyłu
Pawson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Wto Cze 05, 2012 17:38
snake0908
Brak nowych postów [R400] Problem z maglownicą
makthom Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sty 05, 2008 20:22
makthom
Brak nowych postów [R400 2.0 SDi 99r] - Problem z maglownicą; ABS; Nawiewem...
Wyciek z maglownicy;dzwonienie w okolicach mieszka; nie ma 1 i 2 prędkości nawiewu; ABS źle działa.
Misza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 10, 2009 22:25
darek_wp
Brak nowych postów [R400] Wymiana paska oraz rolki od pompy wtryskowej w SDi.
Spiewaczek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Cze 05, 2013 14:47
Spiewaczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink