Tz. wentylator włączał się tylko na pierwszy bieg i później wyłączał? Gdyby włączał się na drugi (niewyobrażalnie głośny) i później wyłączał to masz na 98% rezystor, ale jeśli tylko na pierwszy to najpierw sprawdziłbym przekaźniki w sterowniku (może któryś "nie trzyma", co już miałem okazję widzieć) i wtyczki do sterownika jakimś kontaktem na wszelki wypadek potraktował.
Natomiast sprawdzenie czujnika najlepiej byłoby chyba zrobić omomierzem. Raz na wyłączonym, a później z włączoną klimą chwilę potrzymać i zobaczyć, jak będzie się zachowywać.
Na koniec jeszcze głupio zapytam, tak zapobiegawczo: klima nabita i względnie szczelna?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
klima szczelna i nabita dzis sprawdzilem u klimaludka a ktore przewody od czujnika odpowiadaja za wlaczenie wentylatora bo jest ich cztery i jaki sygnal z niego wychodzi plus czy masa
Klima włącza wentylator żółtym przewodem wchodzącym do sterownika wenta. Przewód idzie z przełącznika opisanego w RAVE jako "trinary switch" czyli właśnie to jest ten cudowny czujnik na rurce.
Zwarcie żółto/szarego do masy (czarny) powinno uruchomić went na najwyższą prędkość.
Jeśli mnie pamięć nie myli zwarcie dwóch czerwono/czarnych powinno odpalić kompresor.
Do tego poszczególne kabelki z masą na mierniku dawały takie wartości: czerwono/czarny - 12v, drugi czerwono/czarny - 3.5v, żółto/szary - 7v.
Sprawdź, jak jest u Ciebie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
to wlaczanie i wylaczanie wentylatora zalezalo od cisnienia w ukladzie rurka cienka robila sie goraca pozniej zalaczal sie went nastepnie rurka robila sie letnia i went sie wylaczal i tak w kolko
[ Dodano: Pią Maj 02, 2014 22:49 ]
wellman napisał/a:
Zwarcie żółto/szarego do masy (czarny) powinno uruchomić went na najwyższą prędkość.
No właśnie zwarcie dwóch czerwono/czarnych przy odpaleniu kompresora powinno uruchomić też pierwszy bieg. Robisz to z kluczykiem w pozycji II ale silnik nie musi być włączony (przynajmniej w dieslu).
W ten sposób sprawdzisz też, czy kompresor działa jak trzeba. No i teraz - jeśli kompresor nie działa to i I bieg się nie włączy.
Jeśli chcesz wyłącznie sprawdzić pierwszy bieg to najprostszą opcją jest po prostu włączyć odparowanie przedniej szyby. To włącza nawiew w kabinie na full, obchodzi ten "trinary switch" oraz ustawienia kompresora klimy (który pozostaje wyłączony) i załącza I bieg wentylatora. Jeśli się nie włącza - znaczy, że go nie masz (rezystor lub coś innego na tej drodze).
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
kompresor dziala jak nalezy sprawdzony na odparowaniu szyb to samo wlaczanie i wylaczanie wenta moze za niska jest temperatura na zewnatrz 7 do 10 stopni jak sprawdzalem wczoraj
dzisiaj jak poprawi sie pogoda to wezme pacjeta na warsztat
po sprawdzałem po mierzyłem na ile pozwolila mi pogoda i tak
na przewodach do czujnika klimy czarny /czerwony napiecie 3,5v na drugim czarny/czerwony 12v na zoltym 12v u ciebie bylo 7v
na pracujacym silniku i wlaczona klima na zoltym 14.5v po załaczeniu wenta napiecie 0,3v i kliknieciu w czujniku czyli zworka z masa praca na drugim biegu
bezpieczniki w skrzynce w komorze silnika sprawdzone dzialaja prawidlowo
odparowanie szyb nie załacza wenta
wychodzi ze mam brak 1 biegu nie mam rezystora wiec to odpada szczotki byly niedawno sprawdzane mialy wszystkie ok1.5 cm zostaje zrzucic zderzak i sprawdzic przekaznik 1 biegu w sterowniku zaznaczam ze jest bez plytki co jeszcze mogło sie uwalic
Nic więcej na ten moment nie przychodzi mi do głowy.
Spróbuj jeszcze, jak już zwalisz zderzak i zdejmiesz wentylator, sprawdzić, czy pierwszy bieg będzie działał "na krótko" z akumulatorem. Jeżeli tak, zostaje przekaźnik w sterowniku.
Trochę dziwne jest, że nie masz pcb. Teoretycznie w dieslach sterowanie wentylatorem odbywa się przez sygnał modulowany o zmiennej szerokości, który jest interpretowany przez modulator na płytce. Chociaż mam pewne podejrzenie, że była jakaś wersja diesla, która miała inaczej - już kilka osób na forum pisało, że ma diesla bez płytki, jak kupiłem wenta na wymianę dla siebie też był zdjęty z diesla (2000r) i płytki nie miał.
Musiałby znaleźć się ktoś z dobrym sprzętem pomiarowym, co by bardzo dokładnie sprawdzić, jak to wygląda w wersji z pcb i bez.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
sprawdzilem jeszcze dwie wtyczki przy nadkolu w jednej 3 pin sa napiecia 12 v 12v 3.5v druga wychodzi ze jest minusowa 2 pin czarny gruby przewod i niebieski cienki to masa od drugiego biegu nie wiem od czego jest ten drugi czarny przewod masowy moze powinien byc to plus tego nie wiem
takze plus jest prawdopodobnie wcielo gdzies mase zrobi sie cieplej sciagne zderzak i sprawdze ten sterownik wentylatora
U mnie wiatrak się odpala jak włączę klime albo odparowywanie/grzanie przedniej szyby, natomiast jak mam na econ to odpala dopiero przy 105' temperatury płynu. Wygląda na to ze mam uwalony 1 bieg ale podając prąd na przekaźniki te przy wentylatorze mam dwie prędkości. Nie wiem o co chodzi, nie wiem co mogę jeszcze sprawdzić. W moim temacie o zmianie silnika jest filmik jak działa wentylator na 1 i 2 biegu, obydwa są szybkie i głośne. Na chwilę obecną czekam na sesje z t4.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
interesuje mnie jakie napiecie jest na tym sygnalowym przewodzie fiolet/niebieski mozna tez zmierzyc w kostce przy nadkolu u mnie jest 3.5v moze jest za niskie i na tym nizej zoltym tez sygnalowym j
U mnie jak diabli wzięli 1 bieg to miałem złamany niebieski przewód między przekaźnikami a wentylatorem i dopiero jak zwarł do masy i oszalały mi zegary, to doszedłem, że jest coś nie tak.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum