Wysłany: Nie Maj 04, 2014 11:29 [214si] Tylne hamulce tarczowe - ręczny
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Zacząłem się zastanawiać co powoduje że tył mi bardzo słabo hamuje . Sprawdzałem cały układ pompe,serwo , brak wycieków . Zrobiłem jakby częściową regeneracje tylnych zacisków nowe tłoczki i po dwie nowe uszczelki na zacisk. Jednej rzeczy nie zrobiłem to wymiana tych uszczelek w środku i od ręcznego , nie miałem takich szczypiec do wypięcia tego segera w środku. Przed regeneracją ręczny i tak nie działał ,a konkretnie to poprostu to ramię z sprężynką opornie chodziło. No i mimo tego na stacji diagnostycznej majster nie był w stanie zablokować tyłu na rolkach.
Z obserwacji również da się zauważyć że jeden zacisk jakby stał cały czas (tarcza pordzewiała) a po zdjęciu go normalnie się wykręca podczas pompowania pedałem.
Dodam że układ odpowietrzany co najmniej kilkakrotnie, na wszystkie sposoby znalezione tu na forum:p
Czy ten ręczny ma taki kolosalny wpływ na moc hamowania, czy też nawet na poprawną pracę hamulca ?
Zauważyłem też dziwną tendencję, po nocy, rano jak wyjeżdżam auto przez jakieś 500m-1000m hamuje nawet bardzo dobrze , im dłużej jadę tym gorzej
Już dawno bym wymienił te zaciski na jakieś używki ale lekko się zdziwiłem cenami na allegro po 100-200 zł za sztukę Więc może jeszcze z nimi powalczę
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 04, 2014 11:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No i mimo tego na stacji diagnostycznej majster nie był w stanie zablokować tyłu na rolkach.
Nigdy nie dochodzi do zablokowania kół na rolkach podczas pomiaru sił hamowania. Nawet przednich hamulców.
ruszti napisał/a:
Z obserwacji również da się zauważyć że jeden zacisk jakby stał cały czas (tarcza pordzewiała) a po zdjęciu go normalnie się wykręca podczas pompowania pedałem.
Sprawdź jarzma zacisków. Może coś ze śrubami pływającymi jest coś nie tak.
ruszti napisał/a:
Jednej rzeczy nie zrobiłem to wymiana tych uszczelek w środku i od ręcznego ,
One nie mają wpływu na siłę hamowania. Zapewniają tylko szczelność zacisku.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Przednie jak dał w pedał to się zablokowały , przy tylnich powiedział dokładnie: " nie był w stanie zmierzyć siły hamowania bo były takie słabe ".
No to przynajmniej teraz wiem że to nie ręczny mi tu przeszkadza .
Przy wymianie tych uszczelek to sprawdzałem śruby i stały faktycznie ,ale to się też tym zająłem , ale nic się nie zmieniło.
Czuje to po tym że przód nurkuje mocno , rano jak wsiądę to czuć przy hamowaniu że coś jakby ciągnie cię z tyłu , tak jakby z rana przez chwile wszystko działało jak powinno No i widzę, że dalej jeden zacisk słabo działa bo tarcza pordzewiała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum