Wysłany: Czw Maj 01, 2014 16:45 [R25/Streetwise] Ubywający płyn chłodniczy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Potrzebna pomoc.
Od jakiegoś czasu borykam się z ubywającym płynem chłodniczym.
Po ostatnim zalaniu do MAX (2 tygodnie temu), dzisiaj płyn był już na poziomie MIN w zbiorniku wyrównawczym.
Brak widocznych wycieków, węże odpływowe suche, uszczelka pod głowicą wygląda ok, brak nalotu na korku od oleju, brak plam pod samochodem.
Czy ktoś ma jakieś pomysły?
Może chłodnica "się poci" i płyn po prostu odparowuje?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 01, 2014 16:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Obejrzyj nagrzewnice ( zawor ) lub czy czasem nie masz mokrego dywanika. Oprocz tego zobacz wszystkie opaski zaciskowe. W najgorszm wypadku moze to byc poczatek HGF, gdyz plyn chlodniczy moze sie lac bezposrednio do cylindra i nastepnie spalany. Mozesz takze sprawdzic jak wygladaja swiece, czy czasem ktoras nie jest bardziej wyplukana. Zobacz takze pompe wody oraz czy Ci sie nie leje pod kolektorem ssacym ( pod pierwszym cylindrem ) plyn moze isc na zewnatrz lub sie lac do pierwszego cylindra. Rowniez sprawdz sama chlodnice, moze miec tzw. mikropekniecia. Ogolnie szukaj zaciekow, moze byc tak, ze goracy plyn bedzie leciec na rozgrzany silnik i momentalnie wyparuje.
płyn nie odparowuje sam, jesli jest majonez pod korkiem to moze to byc juz hgf, mozna sprawdzic czy uszczelka pod kolektorem ssacym jest dobra (moze zalewac tlok i bedzie przerywal przy odpalaniu ale to nie regula - koszt wymiany 15zl za uszczelke) hgf powazniejsza sprawa i naprawa tylko i wylacznie u dobrego speca
u mnie to samo przy rozruchu nierowna praca silnika plyn mi znika po malu czyzby uszczelka kolektora ssącego ? plyn czysty olej tez jak odkręcam korek od wlewu oleju to para się wydostaje ale mało
czy przy wymianie wystarczy wlozyc uszczelke bez silikonow heh pytam się z ciekawości bo może w sobote się za to wezme a i czy plyn musze zlac czy wężyk tylko zatkac?
Dorzucając od siebie do tematu to zauważyłem, że płyn u mnie "ucieka" przede wszystkim podczas jazdy.
Wczoraj sprawdzałem jego poziom i stwierdzam, że przez tydzień praktycznie go nie ubyło.
Na dniach oddam chyba samochód do mechanika, żeby zajął się kolektorem i sprawdził szczelność chłodnicy, bo niestety, ale nie za bardzo mam warunki pod blokiem, by zdziałać coś samemu
siema miałem wymieniac uszczelke kolektora w sobote niestety jeszcze nie dostałem ale sprawdziłem ze po przejechaniu np. 10km i po zatrzymaniu się i odczekaniu plus minus 10-15 min i odkręcenie korka w zbiorniczku wyruwnujacym oczywiście odkrecalem pomalu żeby ciśnienie zeszlo ,zauwazylem ze po całkowitym ostygnięciu silnika i ponownym rozruchu zapalil pięknie bez szarpniec itp. wiec chyba na 100 ze to uszczelka kolektora hm jak myślicie ?
wymieniłem uszczelke wrescie od kolektora paczatki były trudne heh ale uporałem się po dwóch godzinach był zlozony ,plynu trochę zleciało przez maly wężyk bo od chłodnicy nieodkrecalem po zabiegu silnik odpaliłem bez problemu i szarpania ,po ostygnięciu dobrych 30 min znowu proba poki co działa i już nieposzarpuje jak kiedyś mam nadzieje ze będzie dobrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum