Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:42 [MG ZR 2.0 IDT] spadek mocy po ok 2,6tys check engine
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Ja teraz się zbierałem na dniach aby wyruszyć gdzieś pod kompa się podpiąć. Tylko na planowany wolny dzień weszło mi nieplanowane przeziębienie W poniedziałek jadę szukać przyczyn.
po dłuższych jazdach objawy u mojego mg
na początku wydawało mi sie, że mocniej kopci niż poprzednik rover 220sdi. Zaczynała się zapalać co jakiś czas kontrolka check engine. Samochód tracił moc od jakichś 2,6 tys obrotów.
po kilku miesiącach zmniejszyło się kopcenie a zwiększała się częstotliwość zapalania kontrolki. Zastanawiałem sie czy to nie chodziło o paliwo. Bo po niektórych stacjach zapalała sie odrazu, a po niektórych po jakimś czasie. Po kolejnych kilku miesiącach (omijania niepewnych stacji paliw)kontrolka ,,check engine"się świeci cały czas rzadko kiedy gaśnie. Zauważyłem, że ma też dużo większe kłopoty z odpalaniem. Jak bym zostawił na 2-3 dni w chłodnych warunkach to miałbym problem z odpaleniem ( akumulator rok czasu i nie ma już siły kręcić co jakiś czas muszę go podładować w zimę to całą noc na prostowniku w garażu musiał stać) Na obecną chwilę prawie nie kopci ale się świeci kontrolka check engine.
na wolnych obrotach zacnie przyśpiesza do momentu ok 2,6 tys ( czuć tak jak bym odpuścił nogę z gazu a jak minimalnie w pewnym momencie puszczę gaz to troszkę przyspiesza) później się dalej wkręca pomału tak ok 180-190km/h dalej nie próbowałem czy pojedzie.
Mam niestandardowo zamocowane czujniki ciśnienia oleju i czujniki temperatury(zimny ok 4-5 bar) jak jest rozgrzany spada na biegu jałowym do ok 1,5
dodatkowo ciśnienie turbiny i drugi licznik wskazujący temperaturę oleju oraz ładowanie ( ale te akurat głupoty wskazują coś jest źle podczepione zastanawiałem się czy może ktoś coś źle podczepiał i to może przez to?)
filtr powietrza jest sportowy
filtr paliwa + oleju + olej+rozrząd był wymieniane takie jak w rover 25
oleju raczej nie pobiera od wymiany pod kreskę max do wymiany w połowie kreski
Piszę troszkę chaotycznie ale chciałem umieścić jak najwięcej szczegółów być może istotnych. W poniedziałek planuje się wybrać do ,,britishcars " w Morach koło wawy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 08, 2014 23:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pią Maj 09, 2014 08:06
masz checka kilka miesiecy, aż prosisz się o kłopoty
Jesli dymi na biało i do bani odpala to może byc zły kąt wtrysku, tylko ten check do tego nie pasuje śmignij na tego kompa i będzie wiadomo
jeździłem po majstrach i różnych okolicznych serwisach i ciągle słyszę, że te pojazdy to wynalazki i nikt nie ma programów do nich. Czy wszyscy ludzie uważają, że tylko golfem się jeździ? o.0
Coś więcej o tej śrubie? Ją się czyści czy wymienia na nową jeśli tak to ile i gdzie i czemu tak drogo?
Błędów było kilka
pierwszy z nich z immobilaiserem --- Już wiem czemu brzęczało i czasami nie mogłem odpalić samochodu--- wymiana baterii
Dodatkowo problem z przepływomierzem
No i najgorszy pompa paliwowa do regeneracji Ktoś się orientuje w tym temacie? Gdzie jak czemu i czemu tak drogo?
Chciałbym podziękować osobie z Britishcars za reweleacyjną pomoc. od dziś jak tylko coś będzie nie tak już wiem w czyje dobre ręce mogę oddać samochód. Osobiście polecam i namawiam do korzystania z usług tego serwisu(=
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Maj 13, 2014 08:56
Kafarek85 napisał/a:
Dodatkowo problem z przepływomierzem
mapy na mafless zmien w komputerze
Kafarek85 napisał/a:
No i najgorszy pompa paliwowa do regeneracji Ktoś się orientuje w tym temacie? Gdzie jak czemu i czemu tak drogo?
ja regenerowalem kiedys w chipcar.pl 1200 + przesylka, w drugim R gdy tez padla calkowicie kupilem uzywana z 2003 r za ok750-780 nie pamietam dokladnie
Jeśli chodzi o mapy niestety w tym przypadku jest to 2005 po lifcie a podobno jeszcze tutaj jest problem z mapowaniem w przypadku kulejącego przepływomierza. Więc prawdopodobnie będę musiał zmienić cpu na tego z przed lifta i wtedy dopiero można zrobić mapowanie:/
Dlatego Póki co chciałbym się dowiedzieć Czy ktoś może ma gdzieś w dobrym stanie
pompę paliwową, computer z przed lifta ewentualnie przepływomierz
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 08:55
Kafarek85 napisał/a:
Więc prawdopodobnie będę musiał zmienić cpu na tego z przed lifta i wtedy dopiero można zrobić mapowanie:/
no to fakt i zdaje się iż musisz kośc immo też przelutowac, Raptile to robił gdzieś był o tym wątek, myślę że jednak warto pozbyc się kłopotów z przepływką na amen a koszt nie będzie duzo wyższy niż nowej przepływki a może nawet niższy (nie orientuje się obecnie w cenach)
Zależy głównie od tego za ile kupię komputer z przed lifta. A człowieka już odpowiedzialnego mam, który zajmie się już całym procesem. Regeneracje pompy paliwowej w wawie na modlińskiej to min 1000zł w górę
Czy to prawda aby najlepiej odpiąć kostkę jeżeli przepływomierz kuleje aby wprowadzić w stan awaryjny, żeby nie katować silnika?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sro Maj 14, 2014 09:12
Kafarek85 napisał/a:
Regeneracje pompy paliwowej w wawie na modlińskiej to min 1500zł więc to dla mnie horror
to czemu nie wyslesz tam gdzie mówiłem chyba ze tam masz z wyciągnięciem itp to moze byc cena
Kafarek85 napisał/a:
Czy to prawda aby najlepiej odpiąć kostkę jeżeli przepływomierz kuleje aby wprowadzić w stan awaryjny, żeby nie katować silnika?
możesz odpiąc - dynamika powinna się poprawic, ale chyba spalanie rośnie - nie pamiętam, jesli jeździsz na nie odpiętej to silnikowi akurat nic się nie dzieje
Remigiusz
Znasz kogoś kto jest w stanie wgrać mape polifcie i aby to normalnie chodziło? najlepiej z okolic wawy?
[ Dodano: Czw Maj 22, 2014 18:03 ]
własnie wróciłem z Modlińskiej z pompą paliwową. Okazało się, że pompa jest w bardzo dobrym stanie i dostałem na nią certyfikat kosztowało mnie to 250zł.
Mimo to dalej jest problem. Spróbuję podpiąć przewód bezpośrednio do pompy i bańki z paliwem i zobaczę jak na obroty wchodzi. Jeżeli dużo lepiej to muszę szukać w przewodach jeżeli tak samo dalej to nie wiem co....
jeszcze zostaje problem z przepływomierzem. Dlatego poszukuję computer z przed lifta niedrogo (=
OK udało się operacja udana i pacjent żyje - Problem polegał na przepływomierzu - zmiana komputera na tego z przed lifta wgranie nowej mapy i samochód śmiga jak strzała
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum