Forum Klubu ROVERki.pl :: [620 SDi] Klimatyzacja nieszczelna i zapchana proszę o pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620 SDi] Klimatyzacja nieszczelna i zapchana proszę o pomoc
Autor Wiadomość
Mattheo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



  Wysłany: Sro Cze 04, 2014 16:35   [620 SDi] Klimatyzacja nieszczelna i zapchana proszę o pomoc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam mam problem ze swoim Roverkiem iż zbliża się okres upałów i chciałbym by klimatyzacja była sprawna, szczególnie iż nie posiadam szyberdachu.

Otóż dzisiaj byłem drugi raz na sprawdzaniu szczelności i okazało się że chłodnica jest dziurawa (mechanik popsikał jakimś spray'em i wychodziła piana w trzech ogniskach blisko siebie) okazało się że chłodnica do wymiany, ale zmartwił mnie iż powiedział że klimatyzacja była dokładana i nie znajdę takiej chłodnicy czyli będę musiał kombinować z chłodnicą od innego samochodu.
Poradźcie mi czy jest jakaś firma która naprawi/zregeneruję tą chłodnicę w okolicach Warmińsko-Mazurskiego czy dostanę gdzieś taką chłodnicę w przystępnej cenie?
Poradźcie coś koledzy forumowicze.
Błagam, zdesperowany...

Info:
Rover 620 SDi 1995r , klimatyzacja Diavia.
Ostatnio zmieniony przez Mattheo Wto Cze 10, 2014 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 04, 2014 16:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pią Cze 06, 2014 09:23   

Skąd jesteś dokładnie? Po rejestracji widzę że chyba z moich okolic? Na Twoim miejscu spróbował bym u Korkucia w olsztynie, sporo części miał do R ;)
 
 
Mattheo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 07, 2014 00:15   Okolice

No miło że jest ktoś z okolic i że byłeś skłonny na odzew ;)
Dziś przywiozłem chłodnicę z Górki, pan ze szrotu mówił że przy wyjmowaniu chłodnicy był w niej gaz, jak coś to mam ją zaznaczoną przez niego więc mogę bezproblemu ją zwrócić (koszt 50zł takiej chłodnicy). Była śmieszna sytuacja gdyż chłodnica była z wężem i ktoś wziął na sprawdzenie ten wąż lecz Pan ze szrotu dostał wiadomość że wąż jest dziurawy i najśmieszniejsze jest to że wąż ten nie wrócił :P
Jutro rano jadę do miasta na nabicie klimy i zobaczymy czy jest szczelna, wczoraj jeszcze przy okazji sprawdzali samą chłodnicę i mówili że "niby" szczelna ale sprawdzał zaspawując jeden ucięty wąż a do drugiego przyłożył wąż z azotem, ciśnienie było tak wysokie że nie mógł utrzymać lecz pryskajac ja z obu stron czymś co robi pianę w przypadku nieszczelności xd nic nie pokazało się.
Zobaczymy co z tego wyjdzie, mam jeszcze problem z wentylatorami iż żaden się nie załącza nawet przy ostrej jeździe w upał, ten od klimy też się nie załączył przy pierwszym nabiciu...
A co do chłodnicy to chyba oryginalne przy produkcji zakładane były z skośnymi wejściami a ja znalazłem taką samą chłodnicę jak moja na allegro pod nazwą "uniwersalna chłodnica klimatyzacji" lub "uniwersalny skraplacz klimatyzacji"...
Co dalej okaże się jutro, trzymaj kciuki :)
pozdrawiam i życzę bez awaryjnej jazdy Roverkiem


P. S.
Jestem z okolic Ostródy (20km od niej)
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Sob Cze 07, 2014 08:03   

Ja pracuję w łukcie ;)

Odezwał byś się ze 2 tygodnie temu i bym Ci załatwił chłodnicę od kolegi ;)
 
 
Mattheo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Cze 07, 2014 20:33   :)

Hehe, chłodnice mamy szczelną dziś się wszystko okazało lecz wyszedł kolejny problem. Tym razem ze strony elektrycznej, czujnik ciśnienia klimatyzacji jest do wymiany (załącza się na chwilę razem z wentylatorami ale zaraz się wyłącza). Dziś tata trochę grzebał przy przekaźnikach i tak jakby załączył klimę "na krótko" i wszystko działało klima chłodziła ale moim zdaniem słabo. Ale wyszły takie jaja że nabiło takie ciśnienie wąż wchodzący do sprężarki wybiło. Siedząca na dole mama mówi że szła sama para z węża a samego czynnika którego powinno być 800g pod maską było tylko trochę na alternatorze :<
Powiem że wcześniej szczelność sprawdzali powietrzem lub azotem (z wysokiej butli).
Czujnik będę miał na dniach lecz nie wiem jak z przekaźnikiem od Diavii iż numer przekaźnika jest po prostu zdrapany jakby było to zrobione specjalnie...
Powiem że się trochę zawiodłem iż myślałem że będzie wszystko działało po uszczelnieniu i nabiciu ;x
Macie jakieś rady co mogę jeszcze zrobić by nie mieć już więcej wpadek z tą klimą?
Bo jak przysłowie mówi najlepiej zrobić to samemu :)
130zł za nabicie dziś poszło w powietrze...
Na dodatek nie widać nigdzie w moim Roverku czujnika temperatury oleju bo niby jest powiązany z klimatyzacją, nie wiem czy w moim modelu taki istnieje...
Pomocy! :(
:sad:
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 09:06   

Czujnik oleju powiązany z klimą? Nie wiem w jaki sposób. Skoro wysadziło wąż wychodzący ze sprężarki to chyba coś musiało być zapchane. Ty masz tą wersję ze sprężarką u góry silnika?
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 09:24   

witam sprężarka u góry szukam przekaznika klimy i okazuje się żę taki sam przekaznik jest od oleju w audi czy się mylę ale piny są identyczne jaki jest numer przekaznika w orginale bo u mnie ktoś zmazał jakby specjalnie
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 09:50   

Powiedz gdzie go znaleźć to zaraz pójdę sprawdzić u siebie ;)
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 09:57   

przy skrzynce bezpieczników są 2 dodatkowe pod takim plastykiem duży i mały przekaznik i bezpiecznik 7,5
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:05   

Zielony żółty czy czarny?
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:07   

ja mam 2 szt czarny wysoki diavia 12v reszta zmazana i mały i bezpiecznik 7,5 chodzi mi o tą diavie u mnie jest ona na na 6 pinów
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:12   

Ja mam czarny wysoki przekaźnik denso 056700-7410 made in skośno okie japany ;)
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:13   

a ile pinów on ma
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:15   

Nie wyciągnąłem go nawet, wrzuć ten nr w google to pewnie będzie jakieś foto
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:16   

na moim mie ma numerów ale wrzuce ten od audi na wygląd jest taki sam
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 10:17   

Zobacz czy w środku są takie same ;)
 
 
BODZIO-gol 



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 42



Wysłany: Nie Cze 08, 2014 11:18   

ten pasuje niby

[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 11:30 ]
mój wiem jak wygląda a nie mogę znależdz bebechów od audi

[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 11:36 ]
za godzinkę bedę wiedział bebechy w audi to porównam czujnik cisnienia zamówiłem wymienie przekaznik i ten wąż co wysadziło dam do zrobienia myslę że wrescie bedzie ta klima

[ Dodano: Nie Cze 08, 2014 12:18 ]
i dupa od audi ma inne bebechy
_________________
bodzio
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Pon Cze 09, 2014 15:14   

Ty szukałeś zdjęć tych przekaźników? Nie lepiej było po prostu zdjąć obudowy? Szukaj na allegro takiego przekaźnika jak trzeba albo tu na forum ;) Jest kilka 600 na części ;)
 
 
Mattheo 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Kwi 2014
Posty: 44
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 12:59   wąż

Widzę ojciec przystąpił do dyskusji :)

Więc mówisz że jeśli wywaliło wąż to klima musi być zapchana?
Jak to sprawdzić i czy da się to jakoś udrożnić?
Pytałeś o sprężarkę, tak jest u góry silnika połączona paskiem z alternatorem nie tak jak widziałem u innych że wszystko jest na jednym pasku, trochę przeraziłem się swojego Roverka jak to zobaczyłem ;(
 
 
SEGE 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 94



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 13:14   

Ja też tak mam klimatyzację ;) Byłeś na nabiciu, nie wypłukali układu? Skoro wywaliło wąż to albo był już kiepski albo zapchany bo innej możliwości nie widzę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Nieszczelna pompa wtryskowa
Beavis-Butthead Rover serii 600, Honda Accord 25 Nie Cze 26, 2011 22:05
k_u_b_i
Brak nowych postów [R620] Proszę o pomoc dt. świateł
pzwmichal Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Lis 29, 2008 12:47
pzwmichal
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 600 Sdi r.99] Pompa wtryskowa - proszę o pomoc
Miya Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Wrz 15, 2012 15:43
szoso
Brak nowych postów [R620SDI] Utrata doładowania. PROSZĘ O POMOC.
chaker24 Rover serii 600, Honda Accord 13 Sro Maj 23, 2012 20:30
chaker24
Brak nowych postów [R620] Proszę o pomoc w spr.zacisku tylnego
kitty25 Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Gru 10, 2009 13:33
kitty25



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink