Forum Klubu ROVERki.pl :: [ rover 200 vvc ] olej w zbiorniku wyrównawczym ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ rover 200 vvc ] olej w zbiorniku wyrównawczym ?
Autor Wiadomość
kita626 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 45
Skąd: SŁAWNO



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 20:16   [ rover 200 vvc ] olej w zbiorniku wyrównawczym ?
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998

Witam moje pytanie brzmi czy jest inna możliwość w silniku vvc dostawania się oleju do płynu chłodzącego jak przez uszczelkę pod głowicą? Kwestia jest taka iż nie mam plam typu oczka czarne pływające itp, pojawia się maź pływająca konsystencji masła i koloru kawy kapuccino. Pytam bo nie chciał bym niepotrzebnie ściągać głowicy ale domyślam się że to nie uniknione tyle że wole zapytać dla pewności.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 10, 2014 20:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Cze 10, 2014 21:50   

kita626, wątpie. Od tego się zaczyna, a potem coraz gorzej tzn więcej masła się robi. Płyn ci nie ubywa? Maź koloru cappucino... no hgf jak nic...
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 11, 2014 12:50   

HGF. Rozbieraj i wymieniaj uszczelkę.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 10:30   

To i ja się podepnę...
Jakiś czas temu zakładałem temat o ubywającym płynie chłodniczym.

Ostatnio znowu trochę ubyło, więc chciałem dolać.
Po odkręceniu korka od zbiornika wyrównawczego zauważyłem właśnie jakieś gluty na nim w kolorze cappuccino.
Domyślam się, że jednak wymiana uszczelki jest nieunikniona :(

Nie było tego dużo, ale jednak.
Czy jest jeszcze szansa, że to nie uszczelka?

Edyta:
Czy przy takim stanie rzeczy mogę jeszcze przejechać samochodem jakieś 100km?
Potrzebuję samochodu w weekend a mechanik raczej nie zdąży tego zrobić :(
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 11:54   

To na pewno uszczelka.
Gdybyś nie zajrzał do zbiorniczka nie byłbyś w ogóle świadomy, że masz HGF i z pewnością jeździł byś do przegrzania.
Jechać możesz ale naprawdę niezalecane. Podczas jazdy kontroluj temperaturę silnika. Przed wyjazdem sprawdź poziom oleju i zaopatrz się w borygo.
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 13:42   

Były pewne podejrzenia co do HGF.
Ostatnio pękł mi wąż i cały płyn wylał się na jezdnię.
Oddałem samochód do mechanika, żeby wszystko posprawdzał i powymieniał.
Skończyło się na wymianie wężyka. Powiedział mi jednak, że w środku starego znaleźli plamę oleju, która mogła być jednak z poprzedniego HGF (niestety nie wiem czy poprzedni właściciel robił).

Stwierdziłem, że płyn może ubywał "rozwarstwionym" wężykiem.
Jednak ostatnio podczas kontroli płynu zauważyłem 2-3 0,5cm gluty na korku od zbiornika cieczy chłodzącej (podczas wcześniejszych dolewek ani razu nie było żadnego majonezu - tak samo czysto było pod korkiem od oleju)
Miałem nadzieję, że uda mi się uniknąć wymiany uszczelki, ale chyba nadeszła pora by to zrobić :(
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 12, 2014 14:56   

A to zmienia postać rzeczy. Jeśli tylko na korku, a nie w płynie to niekoniecznie musi to być HGF. Może się coś tam wytrąca w połączeniu z syfem w nieszczelnym korku?
Nie wiem. Niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą.
Przeczyść korek i pojeździj. Jak się znów wytrąci i jesteś pewny szczelności korka to możesz przykładać się do wymiany uszczelki.

Ja zaś wplotę pytanie: w zbiorniczku mam kilka czarnych drobinek/okruchów pływających po powierzchni. Nie da się tego wyłowić. Przeszkadza to czemuś?
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Cze 12, 2014 19:02   

Według mnie to początek hgf. Układ chłodzenia musi być idealnie szczelny, jeśli korek by puszczał coś do środka to co oprócz powietrza? Nic. Powietrze w połączeniu z płynem chłodniczym nie zrobi glutów. Co do tych drobinek to ja właśnie jestem na etapie czyszczenia układu chłodzenia, syfu było tam mnóstwo, kawałki plastiku, papieru ściernego opiłki metalu jakby z frezowania, pewnie po naprawie głowicy i pełno rdzawych płatków, nic się nie działo ,ale musiałem to wyczyścić bo zapchała mi się nagrzewnica tym syfem, zadziałała jak filtr. NoPE, jeździj i nie przejmuj się.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
Dudek 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Kwi 2011
Posty: 236
Skąd: Zielonka

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 13, 2014 10:21   

W związku z tym, że i tak muszę wymienić olej, to planuję zrobić to już niedługo i przy tej okazji zweryfikować jego czystość.
Jak napisałem ciecz chłodząca wygląda ok (poza tymi 3 glutami), korek od oleju też czysty.
Jeśli i olej będzie czysty, to będę po prostu jeździł i obserwował, bo jednak zrobienie hgf, to portfel lżejszy o jakieś 800zł :/
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:23   

Olej przy HGF robi sie 3x ponad stan i ma kolor i konsystencję musztardy. Jedyne co Ci zleci przez korek spustowy to przepracowany olej. Jak chcesz skontrolować silnik pod względem opiłków to musisz zdjąc miskę olejową i tam zaglądąć.
Na Twoim miejscu przepłukałbym układ chłodzenia wodą demineralizowaną z płynem do naczyń- wypłucze to olej z układu i będziesz mieć pewnośc ze jest tam czysto. Jeśli natomiast po takim zabiegu plamy oleju powrócą do zbiorniczka wyrównawczego to znaczy ze uszczelka pod głowicą powoli zaczyna puszczać.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214Si 1,4 LPG] Oka oleju w zbiorniku wyrownawczym
blazz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Cze 30, 2009 20:09
des
Brak nowych postów [rover25] w zbiorniku wyrównawczym wybija wrzący płyn.
roomano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Maj 17, 2013 16:54
Adrian
Brak nowych postów [R25] Zamarznięty olej napędowy w zbiorniku
maciejkras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 21 Nie Gru 12, 2010 12:55
GRZYBEK82
Brak nowych postów [R25] znów olej w zbiorniczku wyrównawczym...
bucia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sty 24, 2014 12:19
bucia



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink