Wysłany: Sob Cze 14, 2014 23:27 [620TI]pproblem z wałkami rozrządu
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam klubowiczow...mam problem z moim 620ti. Zdejmowalem glowice do szlifu i ogolnej regeneracji jest zrobiona jak trzeba.glowica zostala wzieta z zapasowego kompletnego slupka ktory czekal na swoja kolej w garazu;) jako dawca...po zamontowaniu glowicy ustawienu rozrzadu po znakach fabrycznych naciecie na kole pasowym i dwoch kolach zebatych od walkow samochod nie pali. Po porownaniu walkow z poprzedniej glowicy okazuje sie ze ta "nowa" para walkow nie rozni sie od siebie tzn kiedy ustawiam walki napisami w poziomie <ex in i drugi obok <ex in okazuje sie ze krzywki maja identyczne polozenie. w drugiej parze walkow "starych" po takim ulozeniu ich i porownaniu krzywki roznia sie polozeniem. Dodam ze stata para walkow byla w glowicy w ktorej przestawil sie rozrzad i pokrzywilo zawory. Na tlokach znikome slady zostaly.pomozcie ktore walki wybrac jakie powinny miec ustawienie w martwym punkcie rozrzadu
SPAMU¦
Wysłany: Sob Cze 14, 2014 23:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z jakiego silnika są te wałki? jedne i drugie. Wszystkie Ti z 220, 620 powinny mieć takie same wałki. Jednak w poczatkowych roverach 820Ti wałek wydechowy był inny, ostrzejszy. Dlatego poszukaj nr na wałkach. Powinny być na obu takie same w przypadku modułu zapłonowego, bodajże: LGC10219L oraz dla wersji z cewką i kopułką ssący: LGC10246 i wydechowy: LGC10245.
[ Dodano: Nie Cze 15, 2014 15:12 ]
Stare walki sa z glowicy wydechowy z paluchem donparatu a ssacy z czujnikiem polozenia walka a nowe sa od glowicy ktora latala na cewce i zaplon teraz jest taka metoda zrobiony u mnie bo zmienialem to i samochod latal normalnie ale mial walki stare mimo ze na cewce
Czyli jedne maja mocowanie dla palca rozdzielacza a drugie nie? Takich walkow nie mozna uzywax zamiennie bez wymiany ukl. Zaplonowego, ecu, wiazki i kola zamachowego
Wlasnie i tak i nie, na ang forach wiele razy walkowano ten temat i nie raz przy nie odpalaniu auta pomagala wymiana kola zamachowego. Nie wiem od czego to zalezy, ale cos w tym jest niestety... wynika t chyba z innego sterowania zaplonem i wtryskiem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No ok a czy przystawieniu sie rozrzadu co bylo przyczyna tego remontu mogl sie zerwac ten klin przy kole przestawic bo slyszalem ze tam tez jest jakis znak ex i in prawda to?
[ Dodano: Pon Cze 16, 2014 01:14 ]
Ustawilem rozrzad wlozylem stare walki na korych sie zerwal rozrzad i wydechowy walek na prawym cylindrze gdzie tlok jest w gorze ma krzywki w dole otwieraja zawor nie moze tak byc chyba?????bo skrzywi znowu zawor i boje sie ze remont glowicy zrobiony i po jedej probie odpalu znowu sie zderzyly tloki z zaworami...przydalby sie jakis schemat ustawienia krzywek ktore domkniete ktore otwarte przy ustawkionym rozrzadzie
No ok a czy przystawieniu sie rozrzadu co bylo przyczyna tego remontu mogl sie zerwac ten klin przy kole przestawic bo slyszalem ze tam tez jest jakis znak ex i in prawda to?
nie... albo blokujesz koło zamachowe albo ustawiasz koło pasowe na "godzinę" za 15min 9.
papaey91 napisał/a:
Ustawilem rozrzad wlozylem stare walki na korych sie zerwal rozrzad i wydechowy walek na prawym cylindrze gdzie tlok jest w gorze ma krzywki w dole otwieraja zawor nie moze tak byc chyba?????bo skrzywi znowu zawor i boje sie ze remont glowicy zrobiony i po jedej probie odpalu znowu sie zderzyly tloki z zaworami...przydalby sie jakis schemat ustawienia krzywek ktore domkniete ktore otwarte przy ustawkionym rozrzadzie
Zacznij używać jakis znaków interpunkcyjnych bo nie da się tego czytac... zanim odpalisz załóż klucz na wał i pokręć silnikiem, bedziesz miał odpowiedź czy jest kolizja czy nie. Jeśli wcześniej zerwał się pasek, to najprościej sprawdzić tak jak piszę wyżej, w koło zamachowe wiertło albo sruba przez otwór w flanszy skrzyni i popatrz jak się ustawi koło pasowe.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Wlasnie i tak i nie, na ang forach wiele razy walkowano ten temat i nie raz przy nie odpalaniu auta pomagala wymiana kola zamachowego. Nie wiem od czego to zalezy, ale cos w tym jest niestety... wynika t chyba z innego sterowania zaplonem i wtryskiem.
Jeszcze nie wyciągnąłeś wniosków o prawdziwości wielu zagadnień poruszanych na angielskich forach?
Sam mi pomagałeś przecież uruchomić turbo, wiesz że zmiany ogarnęliśmy w kilkadziesiąt minut.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jeszcze nie wyciągnąłeś wniosków o prawdziwości wielu zagadnień poruszanych na angielskich forach?
wiesz, jesli auto nie odpala przy wymianie zapłonu z kopułki na moduł, a dopiero pomaga wymiana koła zamachowego to ciężko w to nie wierzyć jednak tak jak pisałem, nie jestem tego pewien
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ok...jestem na etapie ustawiania rozrzad.blokuje wal wtykajac bolec w dziure przy skrzyni za wysprzeglikiem. W jakim powinny byc polozeniu tloki kiedy sie zablokuje wal?
Znak na kole pasowym jest na pozycji (patrząc na tarcze zegara) "8:45"? wałki znakami do siebie IN na lewym i EXHAUST na prawym. Kołki montażowe w wałkach skierowane: na wałku ssącym po skosie na prawą strone, na wałku wydechowym po skosie na lewą strone. Polecam ustawiać koła wałków od linijki i ma grać.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Jeśli chodzi o koła zamachowe to w Ti koło z silnika na kopułce różni się od koła z silnika bez kopułki stąd nie możność odpalenia. Dlatego że czujnik położenia wału odbiera z zębów koła zamachowego sygnał kiedy ma podać iskrę, a te koła różnią się właśnie nie pamiętam dokładnie albo ilością zębów albo mają przerwy w zębach w innych miejscach, gdzieś widziałem zdjęcie tego na internecie. Jeśli chodzi o ustawienie rozrządu bardzo ważne, przy wymianie koła zamachowego zaznaczyć sobie jak było. U mnie świeży temat bo na kole zamachowym jest pin ustalający koło jak ma być lecz u mnie on wypadł i zakładałem go na nowo a miejsca na kole na piny są dwa 180 stopni od siebie czyli bardzo łatwo ten pin wpiąć o 180 stopni źle i wtedy cały rozrząd obraca się również o 180 stopni. dlaczego bo sygnał kiedy ma podwać iskrę jest również przestawiony i podaje iskrę w innym momencie najlepiej pozdejmować wszystko i kręcić wałem ręcznie oczywiście i patrzeć czy jak pierwszy cylinder idzie w dół to zawory ssące są otwarte a jak zbliża się do góry to czy się domykają po czym jak znowu idzie w dół są zamknięte wszystkie i jak znowu do góry to otwierają się wydechowe i zaraz po nich ssące i rozpoczyna się na nowo cykl pracy, miejsce cylindra sprawdzasz sobie latarką w miejscu świecy bądź drucikiem. Do tego sprawdź czy jak kręcisz to wychodzi w miejscach świec powietrze z cylindrów. I jeszcze jedna rzecz ustawiając na znakach rozrząd zarówno wał korbowy jak i wałki rozrządu wszystkie tłoki są na równi w połowie tulei cylindrycznych, a nie jak w większości innych samochodów pierwszy tłok w górnym martwym punkcie, cecha charakterystyczna tych silników
Heh no to mnie zaskoczyłeś Ci powiem Jednak każdy silnik ma swoją tajemnicę ale dodaje zdjęcie na dowód, że różnica jest w przerwach między zębami
http://img.photobucket.co...GUST2006009.jpg
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum