Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 15, 2014 12:58 [R620SDi] Nie mam czujnika temperatury oleju?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam, byłem z nabiciem klimatyzacji i działa na krótko lecz coś jest teraz z elektryką.
Po poczytaniu trochę na ten temat na forum wiem że muszę wymienić przekaźnik klimatyzacji (ten duży na 12V) lub sprawdzić zwierając styki czujnik temperatury oleju.
I tutaj jest pies pogrzebany iż ja owego czujnika chyba nie posiadam albo znaleźć go nie mogę...
Wiele osób opisuje go że jest za prawym kołem obok filtra oleju lecz u mnie nic tam nie ma z wiązką elektryczną, tylko same twarde rurki
Wie ktoś czy taki czujnik występuje w moim Roverku czy może źle szukam?
Pozdrawiam!
Rover 620 SDi, 1995r
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 15, 2014 12:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
to prawda co pisze Matheeo oglądałem pompy na allegro i jest wkręcony czujnik nad filtrem ale u mnie jest wkręcona rurka która idzie do turbiny i za groma nie możemy zlokalizować czujnika oleju od strony rozrządu i od strony grodziowej brak jakichkolwiek czujników i przewodów
[ Dodano: Nie Cze 15, 2014 21:15 ]
gdzie jest czujnik oleju w r 620
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Cze 15, 2014 22:36 hehe
Kolego u mnie wychodzi jeden wąż do turbo ale czujnika nie widać.
Proszę zdjęcia, ostatnio padało więc jest wszystko zachlapane i ciężkie dojście by dokładnie zrobić zdjęcie..
O widzisz to wszystko jasne jeśli mnie pamięć nie myli to ja mam tam dwa czujniki a ty nie masz żadnego właśnie w tych miejscach połączonych rurką jutro zrobię zdjęcia by być pewnym na 100%.
A co do wtyczki która szła do czujnika to patrząc na pierwsze zdjęcie masz wiązkę kabli i w tym miejscu co zaznaczyłem wychodzi u mnie no może troszkę bardziej pod plastikową pokrywą kabelek z wtyczką który jest podłączony do tego czujnika.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 16, 2014 00:22
No właśnie szukałem dwóch czerwonych kabelków, bo doczytałem się że koledzy z forum mają taki kolor tych kabelków prowadzących od wiązki do czujnika. U mnie zdejmując plastikową obudowę można doszukując się dostrzec dwa brązowe.
Jakby mi ktoś mógł powiedzieć czy od tego czujnika idzie jakiś bezpiecznik lub czy mogę dotrzeć do jego wiązki gdzieś indziej żeby móc zewrzeć te przewody.
Proszę u mnie wygląda to tak. Na żółto zaznaczyłem czujnik i miejsce wyjścia kabelków do niego. Ogólnie u mnie jest ich tam dwa jeden z boku drugi z góry, ale ten górny nie wiem do czego służy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 16, 2014 10:14
No niestety u mnie w tamtych rejonach jak widać nie ma nic elektrycznego xd
W SDi podobno występuje i jest jakoś powiązany z klimatyzacją ale no niestety nie mogę go zlokalizować ;x
Dzięki Matheeo za fatygę robienia zdjęć, masz piwo u mnie
Masz może jakieś pomysły gdzie to może być?
Aż normalnie dzisiaj chyba wjadę na kanał i zobaczę jak to jest u mnie i gdzie ewentualnie można tego szukać Sprawdzałeś czy prąd dochodzi do przekaźnika?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 16, 2014 10:57
Heh, no do przekaźników prąd dochodzi tak jak powinien sądzę.
Mam nowy przekaźnik i nowy czujnik ciśnienia, tylko na jednym styku gdy sprawdzam neonówką 12V to żarówka lekko bździ, tak powinno być?
Dziś przyszedł przekaźnik i chwilę temu sprawdzałem czy klima załączy i elektromagnes sprężarki załączył się chwilę po podniesieniu obrotów silnika lecz zaraz się wyłączył. Sądzę że czynnik mógł uciec iż jakaś mała nieszczelność była po zamontowaniu nowego węża klimy, co dali radę to dokręcili ale nic więcej nie zrobili...
Obawiam się że nie ma dobrych fachowców od klimy w moim regionie..
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Cze 16, 2014 16:19
Okolice Ostródy, jeden styk z tych chyba sześciu świeci słabiej przy włączonym silniku i klimatyzacji. Przy pierwszym uruchomieniu silnika po włożeniu nowego stycznika klima załączyła na chwilę i zaraz się wyłączyła. Jutro rano jadę na sprawdzanie szczelności (nie liczę który raz z rzędu) ale też nie przewiduję cudu że mi to naprawi, przez telefon mechanik zapytał który to rocznik i powiedział że stara instalacja to to, to sramto...
Okolice Ostródy, jeden styk z tych chyba sześciu świeci słabiej przy włączonym silniku i klimatyzacji. Przy pierwszym uruchomieniu silnika po włożeniu nowego stycznika klima załączyła na chwilę i zaraz się wyłączyła. Jutro rano jadę na sprawdzanie szczelności (nie liczę który raz z rzędu) ale też nie przewiduję cudu że mi to naprawi, przez telefon mechanik zapytał który to rocznik i powiedział że stara instalacja to to, to sramto...
Ja chyba też nic tam nie mam model DI może to jakaś różnica jest ?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Cze 17, 2014 16:55
kataklysm napisał/a:
Ja chyba też nic tam nie mam model DI może to jakaś różnica jest ?
Ja również mam na karoserii napisane 620Di lecz w dowodzie mam SDi...
Mam pod maską wtyczkę przyczepioną plastikową zszywką do karoserii i idą w niej 2 czerwone przewody, jeden cały czerwony drugi jest czerwony z siwym paskiem. Może to mój czujnik?
[ Dodano: Wto Cze 17, 2014 17:55 ]
Hehe, powiem Wam tak, że nie wiem po co ktoś wymyślił że czujnik temperatury oleju jest potrzebny w klimatyzacji ale u mnie najważniejsze są dwa: ciśnienia w osuszaczu i czujnik oblodzenia w parowniku (taka mała kostka z pokrętełkiem na dwa piny i drucikiem wchodzącym do parownika-podkreślam że koszt takiego czegoś w serwisie to 100-150zł a w środku zasada działania prosta jak budowa cepa ) ustawiłem tym czujnikiem oblodzenia odpowiednią temperaturę co przekładało się na cykle pracy sprężarki które były częstsze i dłuższe lub odwrotnie adekwatnie do położenia pokrętła
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Kwi 2014 Posty: 44 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Cze 18, 2014 11:59
zaq napisał/a:
Ja też miałem problem z tym czujnikiem. Po odłączeniu go od wiązki klima znów działa.
Ale odłączyłeś i zwarłeś przewody? Czy po odłączeniu tego całkiem klima Ci działa - choć nie powinna bo układ jest wtedy otwarty.
Te cacuszko ze schowka do klimy kosztuje w serwisie klimatyzacji HVAC w Gliwicach 75zł + koszty wysyłki dla obeznanych, w ogóle w tym serwisie można zamówić przekaźniki i czujniki do klimy dla naszych Roverków, polecam naprawdę ten zakład.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum