Wysłany: Wto Cze 24, 2014 18:58 [R75] układ zapłonowy na instalacji LPG proszę o pomoc :(
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam,
Posiadam roverka 75 1.8L sedan 2000r rok temu założyłem mu instalacje gazowa sekwencyjna firmy "Stag" , po założeniu instalacji zaczęły się problemy "szarpanie na gazie" wiec wymieniłem cały układ zapłonowy tzn. 2 cewki, kable oraz platynowe świece wszystko firmy NGK, "szarpanie przy dodawaniu gazu znikło " wszystko OK, po około 5k przejechanych km szarpanie powróciło... mechanik mówił że to świece... ale jak? platynowe świece po 5k km do wymiany? ok wymieniłem, szarpanie nie znikło... wiec wymieniłem kable , także nie pomogło no i zostały cewki, problem zniknął po wymianie cewek. koszt łaczny 1200zł 2x wszystko nowe... przejechałem znowu 4-5k km i znowu zaczęło mi szarpać na gazie.... porażka co może być nie tak? czy zmienić te cewki na inna firme jak NGK? może BERU ? proszę o poradę bo już nie mam siły z tym zapłonem na gazie w moim rowerku, to już moje 4 auto w Gazie i nigdy nie miałem takich problemów. proszę o pomoc....
Pozdrawiam Michał
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 18:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja miałem dokładnie tak samo w Lupo. Niestety u mnie skończyło się zakupem drogich, markowych przewodów. Wymieniałem je dwa razy na jakieś wynalazki i dwa razy było przebicie i szarpanie. Kupiłem Boscha i od trzech lat spokój. Z tego co mówili gazownicy to niestety przy gazie nie ma co oszczędzać. Świece i przewody nie wytrzymują tyle co na benzynie.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 19:47
Posiadam 75 z tym samym silnikiem. Kupiłem świece NGK, bo tu akurat wielkiego wyboru nie było i cewki BERU. Jakieś 2 lata temu zapłaciłem 140zl za sztukę, ale najezdzilem juz ponad 50k na nich i wszystko jest ok. Sprzedawca z wejścia odradzał mi cewki NGK.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 22:22
No właśnie , a wtryski najważniejsze, ja mam valteki takie czerwone i mam to samo, chodzi na tym bardzo słabo, Sknerko polecał mi magic jety z tego co pamiętam i chyba niedługo takie założe bo na tych to szarpie aż miło, a jak gorąco i postoje na światłach chwile to szarpie jak wściekły, valteki są za wolne do tego silnika, ale to moje dywagacje bo nie wiem jakie wtryski masz.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 22:42
Ja mam instalacje STAG200, gazownik stwierdził, że nie ma sensu przepłacać i zakładać Stag-a 300 bo to nie jest V6 więc i różnicy nie będzie. Pseudo wtryski mam jakieś niespecjalne, MagicJety podobno nie są najlepszym rozwiązaniem:)
A jeśli na postoju masz problem i zaczyna chodzić jak traktor to nie wiem czy nie ma na to czasami wpływu układ chłodzenia. Ale mogę się mylić.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 22:51
wschodni, co znaczy niespecjalne wtryski? konkretnie jakie? Jeśli chodzi o magic jety to polecał mi je Sknerko i mam sto procent pewności ,że wie co mówi bo roverami jeździ nie od dziś, chyba ,że pomyliłem nazwę tych wtrysków, ale wątpie. Mi nie chodzi samochód jak traktor tylko szarpie, a to różnica. Sterownik mam staga 4.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 233 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 23:04
Chyba nie do każdej instalacji się nadają- w sensie nie spełnią swojej funkcji. Tak przynajmniej w mojej jest, bo w porównaniu do innych nie są tanie, a jeśli ich sprawność nie jest adekwatna do ceny to lepiej poszukać czegoś co dobrze współgra z całą instalacją. Instalacja gazowa ma niestety swoje plusy i minusy, a podstawą zadowolenia z samochodu z gazem jest dobry fachowiec:)
Witam. Także posiadam r75 1.8 benzyna 120KM i założyłem do niego Gaz Stag 4 i wtryski valtek czerwone i żadnych problemów. Owszem po przejechaniu ok 10 tys. km wymieniłem przewody zaplonowe NGK, Cewki NGK oraz świece platynowo irydowe BOSCH ponieważ zaczeło pzerywać i przy przyspieszaniu jakby tracił na chwile zapłon. Też wymieniałem wszystko po kolei i jak sie okazało wymieniłem na koncu wszystko i nadal zdażały sie pojedyncze "szarpniecia oraz przerywanie". Jak sie okazało silnik łapał lewe powietrze w moim przypadku na łączeniu filtra powietrza z dolnym dolotem powietrza który idzie w zderzak oraz na rurce która idzie pod przepsutnice po założeniu opaski i złożeniu wszystkiego do kupy auto śmiga do dzisiaj bez problemu
valteki to powino nazywa sa sie zaworami gazu, a nie wtryskami gazu magic jety sa lepsze, ale lepiej dołożyć 100 i mieć hana i to sa wtryski które gwarantują ze silnik będzie chodził jak na PB
sprawdziłem i mam Valteki czerwone dzisiaj zamówiłem cewki BERU, NGK jedne wytrzymały 5k KM a drugi komplet 4k KM porazka tyle kasy wydawac na cewki, BERU zas 150zł za szt. zobaczymy jak będzie się sprawowało na BERU. U mnie szarpie tylko na GAZie przy gwałtownym dodaniu gazu...
Wywal valteki, "najgorsze" z dobrych -czytaj minimum dla tego silnika to magic jet, lepsze są hana. Ja na Stagu i Magic Jetach zrobiłem już 90tys km i miałem raptem 2 regulacje wolnych obrotów bo sie rozjechały.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Sro Cze 25, 2014 10:24, w całości zmieniany 1 raz
Ustaw sobie przerwę 0,8 mm na elektrodach, odciążysz cewki na gazie jest potrzebne wyższe napięcie do przeskoku iskry. Mam 1.8 turbo, staga, cewki beru, 30 tys na świecach NGK i jeździ bez problemu.
sebkra dobrze gada. ja mam w tej chwili świece Champion ale one fabrycznie maja 0,85 a wcześniej miałem NGK i szczelinę 0,9 , oczywiście platyna to podstawa
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie do wtrysków bym się tutaj czepiał, bo zdaje sie ze ten silnik ma system wtrysku sekwencyjny, więc czasy wtrysków nie sa wcale jakoś bardzo krótkie. Valteki powinny spokojnie dawać radę do normalnej jazdy. Bardziej bym sie tutaj przyczepił do montażu całej instalacji i do ustawień. Wrzuć fotki spod maski , tego ja są zamontowane wtryski i wkrętki w kolektorze to będzie można powiedzieć coś więcej.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
zacekpl przejrzyj forum i potem pisz valteki są za wolne do tych silników, koniec kropka. Dają rade ale jazda na tym to proszenie się o kłopoty z silnikiem.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum