Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam , mam problem, otóż wymieniłem dziś wentylator chłodnicy wg porady na ten z Vectry B, wszystko ok działa bez problemu i z samym montażem także nie było problemu ale, najprawdopodobniej źle podłączyłem biegi, bo na pierwszym biegu pracuje szybko a na drugim wolniej, pomyliłem przewody na których jest rezystor, po prostu etraz mam tak ze pierwszy bieg jest bez rezystora a na drugim biegu jest rezystor. Moje pytanie brzmi czy mogę zmienić sterowanie przekaźnikami ? Do puszki z przekaźnikami wchodzą 3 przewody (niebieski, żółty i szary) który oodpowiada za który bieg ? i czy mogę wtedy np. na kostce przy nadkolu zamienić przewód sterowniczy z biegu pierwszego i drugiego ? chodzi mi o to żeby już nie rozbierać pół auta :\
Czy np. jeśli pierwszy bieg i sterowanie przekaźnikiem odbywa się poprzez przewod niebieski a bieg drugi i jego przekaźnik jest sterowany przez żółty, to czy po zamianie tych przewodów powinno działać prawidłowo ?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Cze 24, 2014 21:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jakbyś zerknal w schemat byłoby latwiej. jeden z tych przewodów jest wspólny dla obu biegów, musisz zamienić dwa pozostałe. Masz przedłifta, czy po? Jak przedlifta to lepiej zamien te kabelki przy silniku wentylatora. Nie będziesz musiał ściągać zderzaka, tylko grilla a unikniesz pomyłki jak będziesz coś naprawiać w przyszłości.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Tylko ze mnie chodzi o przewody sterownicze sterujace przekaznikami przy wentylatorze, np niebieski steruje przekaznikiem od 1 biegu, zolty steruje przekaznikiem dla2 biegu a szary steruje przekaznikiem 3 biegu i pytanie czy jesli zamienie niebieski z zoltym to rowniez zamieni sie miejscami bieg 2 z 1 i wtedy w moim przypadku bedzie pracowac poprawnie bo ja mam rezystor teraz na 2 biegu zamiast na 1
Ponizej odreczny schemat jak mam teraz a jak chce zrobic tylko ze zmiany kolorow przewodow sterujacych zrobilbym na wtyczce kolo nadkola gdyz tam jest lepszy dostep i polaczyl dodatkowo 3 bieg z 2 chyba ze nie jest to potrzebne, bo nie wiem teraz czy gdy zalacza sie 3 bieg to pozostale 2 sie wylaczaja czy wszystkie biegi są załączone ? razem z tym 3 ?
Powinno to tak zadziałać. Przekaźniki są tam sterowane niezależnie. a masa idzie prosto do tego grubego przewodu od silnika. Co do trzeciego biegu, to on podaje ddatkową masę i w Twoim przypadku nic nie zmieni w pracy silnika.
Ale podtrzymuję swoje zdanie, że bardziej prawidłowo byłoby zamienić te kable za przekaźnikiem.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wiem tylko ze nie mam gdzie to zrobic a nie dostane sie do przekaznikow bez zrzucania zderzaka:/ chyba ze sie myle
A z tym 3 biegiem to chodzi mi o to czy ecu podaje +12 na wszystkie 3 przekazniki czy tylko na 3 przekaznik?
Np bieg 1- przekaznik pierwszy zal.
Bieg 2 - przekaznik 1i 2 zalaczony
Bieg 3 - przekazniki 1,2,3 zalaczone ??
nie musisz się dostawać do przekaźników, tylko do rezystora, który zamontowałeś. Chyba, ze go zamontowałeś w skrzynce z przekaźnikami, to i tak lepiej się tam dostań zanim Ci się wszystko stopi.
Trzeba zamienić ten kabelek, który dochodzi do rezystora, z tym, który idzie prosto do silnika i już.
Teoria wygląda tak:
1bieg- 1przekaźnik załączony
2 bieg- 2 przekaźnik załączony (1może zostać załączony, acz nie musi i jest to niepotrzebne)
3 bieg 3 przekaźnik załączony, ale któryś z pierwszych dwóch musi zostać załączony również, więc byc może wszystkie 3
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Nie, rezystor jest zabudowany za wentylatorem tak zeby dmuchal na niego tylko musze zobaczyc czy da rade tam dojsc przez grill jak nie to bede musial zamienic na sterowniczych przewodach przy wtyczce kolo nadkola i zapisac gdzies modyfikacje tak na przyszlosc
Miałeś racje, niestety przekaźniki są ze sobą powiązane i działają zaleznie od siebie, zmiana przewodów sterowniczych nic nie dała, znalazłem przewód w którym jest +12 (sterowniczy) po załączeniu klimy ale działał tylko z jednym sterowniczym. Zmieniłem kolejność przewodów w puszce z przekaźnikami tak jak proponowales i jest ok wszystko działa prawidłowo. Zamieniłem przewód biegu 1 z przewodem biegu 2, tych które już idą do silnika, dzialaja oba biegi prawidlowo
[ Dodano: Czw Cze 26, 2014 12:31 ]
Panowie powiedzcie mi jak sprawdzic drugi bieg wentylatora, bez rozbierania auta, idzie jakos wymusic?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum