Forum Klubu ROVERki.pl :: [r416] brak mocy, słabo się zbiera
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r416] brak mocy, słabo się zbiera
Autor Wiadomość
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 01, 2014 17:44   

Mieliście racje wielkie dzięki pasek popuściłem i już nie gwizda ;) a już miałem kupować nową rolkę ;) uff... niepotrzebny wydatek. A co do mocy i silnika to już wiem dlaczego tak słabo się zbiera i w ogóle w porównaniu do megane 1.6 o której pisałem na początku. Otóż wyczyściłem dzisiaj blok silnika w celu odczytania kodu silnika i okazało się że pisze 14k4 a nie 16k4f czyli mam wymieniony silnika na 1.4 ;/ Faq opłaca się w ogóle wymieniać czy nie? jeszcze takie pytanie czy pasek rozrządu z 1.6 bo do takiego kupowałem myśląc że taki mam i filtry będą pasowały do poj. 1.4?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lip 01, 2014 17:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lip 01, 2014 17:47   

paski, cała głowica i kolektory są takie same. Różne są bloki.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
grzegorz1652 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 128
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 01, 2014 17:49   

a silnik 1.6 ma jakieś jeszcze charakterystyczne znaki lub coś co go odróżnia od 1.4? żebym mógł jeszcze porównać i być pewien na 1000%


Edit: Zresztą co tu jeszcze szukać i po co jak ewidentnie widać na zdjęciu poniżej że pisze 14k4f ;(

 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 10:54   

zmiany na 1,6 bys specjalnie nie odczul, ja mam 1,6 i niedawno sie ściągałem z 1,4 seria, a mój ma i przepustnice z poldka i parę innych bzdur które nie wiele dają i 1,4 mnie odstawił. Fakt ze 4cz5 razy planowałem głowice i mam nalatane 350 tys, ale jednak odstawił. Moze tez dlatego ze on jechał w pojedynkę a ja mialem jeszcze żonę ktora skutecznie zabraniała sie ściągać. Ale na pieszym gazie on byl przede mną...
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 11:34   

Może masz motor zajechany + gorszy start to może dlatego Cię wziął. Między 1.4 a 1.6 jest spora różnica, szczególnie w dolnym zakresie obrotów.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
karollo844 




Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd: Szczytno



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 19:55   

Jaki jest czas przyśpieszenia w R416 na 3biegu od 60-100km/h ? mi wychodzi 9s a od 0-100km/h 11.5
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 21:29   

zacekpl napisał/a:
Może masz motor zajechany
moze nie zajechany bo zbiera sie nieźle, ale 350 tys i z tego 200 na lpg tez robi swoje, chociaż kompresja równa na wszystkich garach. Myślę ze ma wpływ to, że głowica jest zdarta już kolo 1mm zamiast krytycznego 0,2 zalecanego przez rave
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 22:04   

dawidd napisał/a:
chociaż kompresja równa na wszystkich garach

A ile Ci wyszło ? Nie mam porównania do silnika ze splanowana czapką o 1 mm a taką o nominalnym wymiarze, ale teoretycznie powinno go to doprężyć więc moc powinna większa. Jak tyle kkm na gazie to może warto zaworki dotrzeć.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 22:21   

zacekpl, wcale doprężenie nie musi sprawić, że moc się zwiększy. Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy, a ponadto masz dolane więcej nieściśliwej cieczy (benzyny) niż to jest wyznaczone dla minimalnej objętości całego gazu. Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej (bo przecież uszczelnienie tłoka jest liczone dla jakiegoś tam ciśnienia, a i to już jest trochę wyjechane.
Także doprężenie byłoby dobre, gdyby przy okazji przeprogramować wtrysk, a tak to pewnie nie dość, że stracił na żywotności, to i pewnie mocy nie zyskał (a jeśli tak, to niewiele/niezauważalnie)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Sro Lip 02, 2014 23:58   

Kolega dawidd, jeździ na gazie, więc nie mamy w cylindrze nieściśliwej cieczy(której zresztą byłoby tak jakies 0,00001g- juz nie pamiętam rzędu wielkości ale coś koło tego), dodatkowo na gazie może mieć korekty bardziej dopasowane do silnika- w tym przypadku po doprężeniu.
sTERYD napisał/a:
Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej

O to chodzi przy doprężaniu, jednak nie przesadzajmy, że jak ciśnienie wzrośnie z nominalnych 14bar nawet na 16 to mieszanka pojdzie w miske. Wiadomo, nie jest to uszczelnienie idealne, ale straty są pomijalne.

sTERYD napisał/a:
Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy

Idąc Twoją logiką sTERYD, silniki dolnozaworowe powinny być sprawniejsze od górnozaworowych, bo przecież miej mocy/energii tracą na sprężenie mieszanki ? Coś tu chyba jednak nie gra. Ludzie tuningujący silniki atmosferyczne chyba od zawsze doprężają silniki, żeby dostać te pare KM więcej na kołach/kole.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 06:10   

nie pamiętam ile ma barow bo test robiłem z rok temu, ale na pewno ponad 10. W/g danych seria ma 10,5 wiec kompresje mam ok. Ale tez nie kojarzę żeby było tam zawrotne 15 czy więcej, chyba jakoś specjalnie dużo nie wzrosło ciśnienie. Zawory tez docierałem ze 2 lata temu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 09:32   

10,5;1 to jest stopień sprężania, nie ciśnienie sprężania w cylindrze. Ciśnienie jest zależne też od takich czynników jak zużycie silnika czy kąty otwarcia/zamknięcia zaworów. Stopień sprężąnia natomiast to stosunek całkowitej objętości cylindra do jego objętości przy TDC. Z tego co wiem, seria powinna mieć ciśnienie sprężąnia 14 bar i są silniki które wyniki podobne do tego osiągają na teście kompresji.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 10:26   

dzięki zacekpl, za wyjaśnienie, jak będzie chwila to sprawdzę dokładnie ile ma barów
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Sirk 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 315
Skąd: Nowa Ruda

Rover 400

Wysłany: Czw Lip 03, 2014 16:35   

grzegorz1652, znam ten ból gdy pod maską zamiast 1.6 jest wsadzone 1.4... Przerabiałem to, jak kupiłem swoje auto. U mnie co ciekawsze jeszcze był wsadzony komp z poldrovera, bo ten silnik z niego pochodził...
_________________
Czasami spotkasz na swojej drodze osobę której nie należy wkur***ć. To będę Ja.
http://forum-lines.ru/rez/ab236900.gif
 
 
karollo844 




Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 12
Skąd: Szczytno



Wysłany: Czw Lip 03, 2014 18:19   

No i ja dołączam do grona oszukanych 14k zamiast 16k ale jak na silnik 1.4 i 1200kg to całkiem dynamiczny jest.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lip 05, 2014 05:14   

w którym miejscu jest nabity symbol z nr silnika?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 06, 2014 13:47   

przy skrzyni biegów tuż pod połączeniem bloku z głowicą,
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45 1,8] Słabo przyspiesza, brak mu mocy.
sasza Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Mar 29, 2012 22:08
sasza
Brak nowych postów [R416] Brak mocy? Czy co?
piotrek821 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Gru 27, 2007 03:56
piotrek821
Brak nowych postów [R416] Brak mocy
Rady Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lut 10, 2009 16:59
Rady
Brak nowych postów [R416] Stag 300 - brak mocy
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Wrz 19, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów [R416] Szarpanie,brak mocy.
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 28, 2013 13:48
Pawel_416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink