Wysłany: Nie Mar 16, 2014 23:09 [R420] Nie odpala.Brak kontrolki świec i check engine
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Zauważyłem dzisiaj podczas odpalania, że po przekręceniu kluczyka kontrolka grzania świec i diagnostyki silnika (check engine) mignęła dwukrotnie. Po ponownym zabiegu wszystko było ok a autko odpaliło bez problemu. Niestety po 2-godzinnej jeździe silnik zgasł i kaplica. Po przekręceniu nie zapala sie ani kontrolka check engine ani grzania świec. Rozrusznik kreci normalnie ale silnik nie odpala.
Zauważyłem też, że podczas przekrecania kluczykiem w stacyjce, kontrolki chwilowo sie zapalaly (ale sporadycznie).
Teraz mam poważny problem bo pytałem kilku mechaników i niestety nikt po opisie nie wie co to może być a jestem 120 km od domu i nie mam możliwości rozebrania/sprawdzenia czegokolwiek.
Osobiście myślę że to może być stacyjka ale chciałbym jakąś poradę bo jeśli autko nie odpali jutro czeka mnie laweta i mechanik.
Dodam że miałem ten sam objaw jakieś pół roku przez około 3 dni autko gasło i czasami po przekreceniu kluczyka nie zapalały sie kontrolki check i świec. Mechanik bawil sie 2 dni (przynajmniej tak mowil), sprawdził komputer itd. Nic nie znalazł i sam nie trafił na ten problem z odpalaniem. Od tamtej pory wszystko było ok, aż do dzisiaj...
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 16, 2014 23:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pompa bzyczy normalnie. Masy sprawdzalem. Ruszajac kluczykiem dzisiaj rano znowu chwilowo sie zapalilły kontrolki. Ale tylko pochodził minute i znowu to samo.
7Tomi, Nie załamuj mnie
W SDi "bzyczy" pompa wtryskowa pod maską, a dokładnie elektrozawór w tej pompie. Jeżeli nie słychać pompy, to znaczy że jest brak zasilania na pompę. A jak nie ma zasilania na pompę, to nie zaświeci się wtedy kontrolka check engine i swiec żarowych.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeżeli nie słychać pompy, to znaczy że jest brak zasilania na pompę. A jak nie ma zasilania na pompę, to nie zaświeci się wtedy kontrolka check engine i swiec żarowych.
Jak to sprawdzić? Czy wentylatory wtedy też nie działają? Mam dokładnie takie same objawy: gasnący w trakcie jazdy silnik, brak kontrolek check engine i świec żarowych i brak pracy wentylatorów. Kiedy tylko ruszają wentylatory, powracają kontrolki i można odpalić auto. Szkoda, że tylko na chwilę, bo zaraz objawy się powtarzają. Czy może mieć to związek z immobilizerem??
ja bym sprawdzil wiazke elektryki przy wspomnianej bzyczacej pompie pod maska
Dzięki, każda sugestia mile widziana. Jestem pod ścianą, bo nawet do zaprzyjaźnionego warsztatu nie dojadę, więc muszę sprawdzić wszystko co się da w warunkach "podblokowych".
Okazało się, że bzycząca pompa nie bzyczy, wentylatory nie pracują, nadal brak kontrolek, a usterka prawdopodobnie leży, jak napisałeś, w wiązce, w okolicach pompy. Poruszanie wiązką w tym obszarze powoduje chwilową reinkarnację pompy i wentylatorów. Jednak nie potrafię zlokalizować dokładnie miejsca usterki. Kable prawdopodobnie są całe, przynajmniej ciągłość izolacji na to wskazuje. Zrobiłem co mogłem. Autko na lawetę i do warsztatu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum