Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam,
kontrolka od ABS nie gaśnie a komputer pokazuje dwa błędy:
4 - Nieznany kod usterki
12 - Nieprawidlowe kolo zebate czujnika kola na któryms z kól
Czy ktoś wie które koło określa liczba 12? Zakładam że dla każdego koła jest inny numer usterki.
Jak mogę rozpoznać w którym kole wymienić łożysko? Dodam, że żadne się nie grzeje ani nie hałasuje.
Diagnostyka wykonywana za pomocą Autocom Cars CDT+
Z góy dziękuję za wszelkie podpowiedzi
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 15, 2014 22:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Diagnostyka wykonywana za pomocą Autocom Cars CDT+
ktoś chyba nie umie sie nim obsługiwać, ponieważ można włączyć podgląd rzeczywisty i jadąc samochodem, będzie pokazywać z każdego koła odczyt prędkość i tak byś już wiedział w którym kole jest problem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
rafalmis1, ja kiedyś byłem na dwóch kompach w Kraku w związku z ABSem i obu wywalało jedynie błąd 4 jak koledze wyżej. Nie udało im się dowiedzieć z którego to koła- obstawiali oczywiście modulator pompy.
Problemem okazał się pierścień magnetyczny koła prawy przód.
Niestety sniffi, nie dam ci gwarancji że to właśnie to koło u ciebie nawala.
Ja obstawiałem tył zgodnie z radami forum, okazał się przód.
Obserwuj wskazówkę prędkościomierza - jeśli zdarzy jej się zafalować lub coś przekłamać w prędkości to będzie prawy przód.
Pozdro!
Nie podałączałem pod scanner BMW.
Diagnostykę komputerową robiłem już 3 razy (zawsze w unieruchomionym samochodzie).
Za pierwszym razem pokazało błąd przekaźnika zaworów więc wymieniłem pompę ABS (teraz nie wiem czy zasadnie). Po jej wymianie kontrolka dalej świeciła.
Pojechałem na drugą diagnostykę do tego samego punktu co za pierwszym razem. Wywaliło błędy o których piszę w pierwszym poście, błędu zaworów przekaźnika już nie było.
Chcąc się upewnić podjechałem do forumowicza SyntaX'a - pokazało te same 2 błędy co dało mi jakąś pewność co do diagnostyki.
A czy te uszkodzone koła zębate w łożysku da się jakoś wzrokowo rozpoznać? Czy mechanik będzie mógł to określić? Biorąc pod uwagę że tylne łożyska są razem z piastą (koszty) wolałbym uniknąć zgadywanki.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lip 16, 2014 19:01
sniffi napisał/a:
czy te uszkodzone koła zębate w łożysku da się jakoś wzrokowo rozpoznać?
sniffi, to nie są koła zębate , to są punkty magnetyczne wtopione w szalkę łożyska i jeśli nie jest uszkodzona szalka to pewnie jest OK. Najdokładniej oprócz komp. diag. można sprawdzić oscyloskopem obserwując widmo sygnału.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum