Wysłany: Czw Lip 17, 2014 13:30 [R620 SDI LUX] Sprzęgło i inne usterki
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam, mam kilka problemów z moich samochodem, mianowicie zacznijmy od sprzęgła. Wymieniałem ostatnio pompke sprzęgła i teraz sprzęgło łapie mniej-więcej w połowie, spoko nie ma sprawy, ale wczoraj wjeżdżam na podwórko a ono centralnie mi się wcisnęło w podłoge, ale sam pedał biegów nie mogłem wtedy zmieniać więc sprzęgło nie mogło się "WCISNĄĆ". Teraz jest spoko ale jade mam sztywno sprzęgło ciągle a czasami do połowy jest luz, a wczoraj jak mówiłem całkowicie bez oporu mogłem nogą cofać je i spowrotem w podłoge.
Inny problem - sam mi się czasami alarm włącza, ale nie alarm typowy tylko klakson mi napierdziela jak otwieram samochód, rzadko ale zdarza się.
Trzeci - nie działa mi klima, jak mam najepiej sprawdzić czemu? poprzedni właściciel powoidział że jest dziurka w chłodnicy klimatyzacji. Co najlepiej z tym zrobić? Zespawać czy kupić nową? Ile może kosztować "URUCHOMIENIE" klimatyzacji wraz z nabiciem odgrzybieniem itd?
Jeszcze jeden problem. Oloej wymieniałem przy 264 tyś w marcu teraz mam 275 tyś czy muszę wymieniać olej? Bardzo mało wyciekło dolałem wczoraj około 200ml
Ostatni problem, tego się najbardziej obawiam... Podczas jazdy czasem jest tak że nagle zapali się zółta kontrolka (turbina?) i jak wcisne sprzeglo samochod gasnie... Przy odpalaniu od razu po tym ALBO nie chce odpalić ALBO obroy same skaczą do 3 tyś i gaśnie spowrotem. Z reguły jest tak że czasem na luzie potrafią skoczyć do 2-3 tysięcy i gaśnie. Podczas jazdy czasami jak jade i zgaśnie to wystarczy odkręcić wlew od paliwa i tą pompką podpompować i jest dobrze, ale z tymi obrotami mnie to martwi...
Do tego tempertatura czasem skacze mi na maxa ale jak podnosze maske to widać że płyn w chłodnicy jest w normie... Nie gotuje się...
Prosiłbym o pomoc bo wypadałoby go już zrobić bo boje sie jezdzic..
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 17, 2014 13:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Lip 17, 2014 21:02
Skoro wymieniłeś pompę sprzęgła to może też wyprzęgnik jest do wymiany (podobnie jak pompa tylko po drugiej stronie układu przy skrzyni) pewnie się leje. Ubywa Ci płyn od sprzęgła? Co do alarmu to nie wiem czemu Ci się włącza ale taki jest seryjnie że klakson dzwoni? Może go nie wyłączasz tylko Ciągniesz za klamki? Działa Ci centralny? W jakim momencie CI się włącza? Co Do klimy Wymiana chłodnicy jest dość droga jakieś 700 zł u nas w polsce plus nabicie jakieś 120. Ja zamawiałem chłodnice UK i wyniosła mnie jakieś 350 zł( nowa). Sam wymieniłem więc tylko nabicie jeszcze. Są używki ale nie polecam bo nic lepszego raczej nie kupisz bo po kilkunastu latach po prostu gniją. Co do zapalającej się kontrolki to sprawdź błędy silnika wtedy więcej będzie wiadomo. Na forum jest poradnik jak wybłyskać błędy silnika. W zakładce zrób to sam.
Co do klimatyzacji to przez odległość ciężko powiedziec, bo problemów może być kilka.
Zacznij może od tego czy po wciśnięciu guzika od klimy słychać przekaźnik oraz czy obroty wzrastają.Jeśli jest brak czynnika w układzie to przekaznik nie cyknie oraz obroty nie drgną
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Jeżeli chodzi o sprzęgło stawiam na wysprzęglik, klima- wymień chłodnice klimy (używka pewnie kilkadziesiąt zł) skoro ma dziurę, koszt nabicia, odgrzybienia itp około 250-300zł (u mnie tam gdzie mieszkam). Obroty rosą, gaśnie... hmm może silniczek krokowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum