Wysłany: Pon Lip 21, 2014 07:31 [MG ZT 190] Różnice w ustawieniu rozrządu R-75 V6 a MG ZT190
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam.
Właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu w swoim MG ZT 190 2003r, do wymiany zakupiłem blokady ASTA http://allegro.pl/asta-a-...4419607026.html by wszystko zrobić bez niepotrzebnych wpadek. Producent podaje ze ww. blokady pasują do całej gamy silników KV6 łącznie z silnikiem 190 KM. Po otrzymaniu przesyłki pojawił się mały zgryz… zestaw zawiera dwa adaptery V6 2,0L i V6 2,5L z opisem NOT 190. Pytanie do Was jak to rozumieć, czy ktoś wymieniał rozrząd w ZT 190 z tymi blokadami, wiem ze silnik 190 KM posiada inne wałki rozrządu, czy ustawienia wałków również są inne …?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 21, 2014 07:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
inne blokady są do MG 190-tki, zapytajcie rafalmis1 on to ogarnął zdaje się.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Poradzisz sobie tymi blokadami ale nie możesz używać właśnie adapterow 2.0 i 2.5 jedynie ten klucz który jest na zdjęciu z aukcje w lewym górnym rogu. Nim zablokujesz oba walki równocześnie (ssący i wydechowy) . Tylko jest potrzeba druga osoba do pomocy. Przy skręcaniu tez miej założona tą blokadę, również jak będziesz zakrecał stronę od strony długiego paska.
Mogę Ci moje wynająć, a te oddasz. Będzin nie jest koło Sosnowca? Nie mam czasu już tego sprawdzić?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
po drugie blokada jest ta sama do wszystkich v6 ale do 190 są dodatkowe dwie nakładki (Sealey VS4617 100-170 PLN) które się dokupuje (można też kupić cały zestaw włącznie z tymi nakładkami) lub jak kolega rafalmis radzi możesz pobawić się bez, taniej wyjdzie
Dziękuję za odpowiedzi.
Widzę ze trochę wdepnąłem, dobrze ze nie wziąłem się za wymianę ponieważ miało być bez wpadek a wyszło by odwrotnie. Nie chcę aby mnie źle zrozumiano, ale jeżeli już trochę wydałem na blokady to chciałbym wykonać to porządnie bez kombinowania, więc mam zamiar dokupić dodatkowe adaptery do 190 (może w przyszłości będę mógł komuś pomóc). Teraz pojawia się pytanie gdzie kupić ww. adaptery z dostępnością nie jest najlepiej…dzwoniłem w kilka miejsc.
Auto mam trochę „rozkopane” więc wymienię krótkie paski z tyłu , myślę ze nie będzie to kolidować z przodem.
Mam nadzieje ze osprzęt rozrządu – paski, rolki, pompa wody, do MG ZT 190 są identyczne jak w pozostałych KV6 ponieważ taki zestaw już zakupiłem, sprzedawca twierdzi ze są to elementy zamienne…
Jak już ustawisz krótkie paski, to długi pas można powiedzieć że zrobi się sam, ponieważ ustawiając małe paski na blokadzie, to równocześnie ustawiają ci się oba walki. Jak kupisz adaptery, to najpierw zaczynasz od długiego pasa, a kończysz na krótkich
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeżeli dobrze rozumiem tylne koła mają stałe wartości - na klinach (nie ma możliwości błędnego ustawienia), nie są „pływające” jak przednie ..??
W tym wypadku trzymamy się dwóch wytycznych – prawidłowo ustawiony znak na wale napędowym, oraz prawidłowo ustawione wałki względem siebie z tyłu silnika…??
oprócz tego trzeba ustawić rolkę napinacza, która jak tam powiedzieli fabrycznie powinna być ustawiona, niestety często trafiaja się rolki źle ustawione lub poluzowane.
oprócz tego trzeba ustawić rolkę napinacza, która jak tam powiedzieli fabrycznie powinna być ustawiona, niestety często trafiaja się rolki źle ustawione lub poluzowane.
a jak ją ustawiasz??
carduus napisał/a:
Jeżeli dobrze rozumiem tylne koła mają stałe wartości - na klinach (nie ma możliwości błędnego ustawienia), nie są „pływające” jak przednie ..??
dobrze myślisz
carduus napisał/a:
prawidłowo ustawiony znak na wale napędowym,
po to masz trzpień w zestawie, którym zblokujesz sobie wał na swoim miejscu
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Filmik na pewno widział każdy użytkownik KV6,to świetna sprawa ale wymiana rozrządu na stojaku i „gołym” silniku to zupełnie inna historia…
Na linku podanym powyżej jest informacja o załączniku z dokładną instrukcją producenta, załącznik wyparował czy poszło mi na oczy Na pewno byłby bardzo pomocny.
Witaj " gzkgwizdek " jakoś nie zaglądam dawno ale nie ruszyłem jeszcze tematu
chętnie się piszę
i sory .. nie poznałem ... iż rozmawialiśmy na PW tam odpisałem
[ Dodano: Pią Cze 02, 2017 10:07 ]
Może to nie pora bo nic nikomu nie chcę popsuć ...
Ale jak ktoś w okolicy Gdańska ma silną potrzebę samodzielności w temacie rozrządu a nie robi tego zarobkowo
to mam taki zestaw blokad do 2,0 ; 2,5 wprawdzie Rovera
w ramach wspierania fanów marki pożyczę .... propozycja tylko dla samorodnych majsterkowiczów
_________________ MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
Czeka mnie wymiana rozrządu w R75 2.0 i tu pytanie w kwestii blokad:
czy taka blokada - https://www.astatools.tw/product/a-8143/ spełni swoje zadanie ?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Często pojawiają się pytania dotyczące blokad MG 190 oraz różnic, więcej informacji na temat jakie są różnice i gdzie wymienić rozrząd znajdziecie tutaj:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum