Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT 190] Różnice w ustawieniu rozrządu R-75 V6 a MG ZT190
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT 190] Różnice w ustawieniu rozrządu R-75 V6 a MG ZT190
Autor Wiadomość
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



  Wysłany: Pon Lip 21, 2014 07:31   [MG ZT 190] Różnice w ustawieniu rozrządu R-75 V6 a MG ZT190
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Witam.
Właśnie przymierzam się do wymiany rozrządu w swoim MG ZT 190 2003r, do wymiany zakupiłem blokady ASTA http://allegro.pl/asta-a-...4419607026.html by wszystko zrobić bez niepotrzebnych wpadek. Producent podaje ze ww. blokady pasują do całej gamy silników KV6 łącznie z silnikiem 190 KM. Po otrzymaniu przesyłki pojawił się mały zgryz… zestaw zawiera dwa adaptery V6 2,0L i V6 2,5L z opisem NOT 190. Pytanie do Was jak to rozumieć, czy ktoś wymieniał rozrząd w ZT 190 z tymi blokadami, wiem ze silnik 190 KM posiada inne wałki rozrządu, czy ustawienia wałków również są inne …?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 21, 2014 07:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lip 21, 2014 09:22   

Tak na logikę, jeśli NOT 190 to raczej do V6 MG się nie nadają. Ale mogę się mylić.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 21, 2014 09:41   

inne blokady są do MG 190-tki, zapytajcie rafalmis1 on to ogarnął zdaje się.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 21, 2014 12:36   

Poradzisz sobie tymi blokadami ale nie możesz używać właśnie adapterow 2.0 i 2.5 jedynie ten klucz który jest na zdjęciu z aukcje w lewym górnym rogu. Nim zablokujesz oba walki równocześnie (ssący i wydechowy) . Tylko jest potrzeba druga osoba do pomocy. Przy skręcaniu tez miej założona tą blokadę, również jak będziesz zakrecał stronę od strony długiego paska.

Mogę Ci moje wynająć, a te oddasz. Będzin nie jest koło Sosnowca? Nie mam czasu już tego sprawdzić?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Pon Lip 21, 2014 17:11   

Po pierwsze przepłaciłeś

http://hawpol.eu/pl/p/B51...nzyna-pasek/228

po drugie blokada jest ta sama do wszystkich v6 ale do 190 są dodatkowe dwie nakładki (Sealey VS4617 100-170 PLN) które się dokupuje (można też kupić cały zestaw włącznie z tymi nakładkami) lub jak kolega rafalmis radzi możesz pobawić się bez, taniej wyjdzie :)
 
 
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Wto Lip 22, 2014 11:11   

Dziękuję za odpowiedzi.
Widzę ze trochę wdepnąłem, dobrze ze nie wziąłem się za wymianę ponieważ miało być bez wpadek a wyszło by odwrotnie. Nie chcę aby mnie źle zrozumiano, ale jeżeli już trochę wydałem na blokady to chciałbym wykonać to porządnie bez kombinowania, więc mam zamiar dokupić dodatkowe adaptery do 190 (może w przyszłości będę mógł komuś pomóc). Teraz pojawia się pytanie gdzie kupić ww. adaptery z dostępnością nie jest najlepiej…dzwoniłem w kilka miejsc.
Auto mam trochę „rozkopane” więc wymienię krótkie paski z tyłu , myślę ze nie będzie to kolidować z przodem.
Mam nadzieje ze osprzęt rozrządu – paski, rolki, pompa wody, do MG ZT 190 są identyczne jak w pozostałych KV6 ?? ponieważ taki zestaw już zakupiłem, sprzedawca twierdzi ze są to elementy zamienne…
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 22, 2014 11:47   

Jak już ustawisz krótkie paski, to długi pas można powiedzieć że zrobi się sam, ponieważ ustawiając małe paski na blokadzie, to równocześnie ustawiają ci się oba walki. Jak kupisz adaptery, to najpierw zaczynasz od długiego pasa, a kończysz na krótkich
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Wto Lip 22, 2014 13:48   

Jeżeli dobrze rozumiem tylne koła mają stałe wartości - na klinach (nie ma możliwości błędnego ustawienia), nie są „pływające” jak przednie ..??
W tym wypadku trzymamy się dwóch wytycznych – prawidłowo ustawiony znak na wale napędowym, oraz prawidłowo ustawione wałki względem siebie z tyłu silnika…??
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Lip 22, 2014 17:44   

tu masz filmik co i jak ;)

http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc

oprócz tego trzeba ustawić rolkę napinacza, która jak tam powiedzieli fabrycznie powinna być ustawiona, niestety często trafiaja się rolki źle ustawione lub poluzowane.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 22, 2014 20:30   

zedziczek napisał/a:
oprócz tego trzeba ustawić rolkę napinacza, która jak tam powiedzieli fabrycznie powinna być ustawiona, niestety często trafiaja się rolki źle ustawione lub poluzowane.


a jak ją ustawiasz??

carduus napisał/a:
Jeżeli dobrze rozumiem tylne koła mają stałe wartości - na klinach (nie ma możliwości błędnego ustawienia), nie są „pływające” jak przednie ..??


dobrze myślisz
carduus napisał/a:
prawidłowo ustawiony znak na wale napędowym,
po to masz trzpień w zestawie, którym zblokujesz sobie wał na swoim miejscu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Wto Lip 22, 2014 20:36   

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=94666&highlight=ustawianie+napinacza
 
 
carduus 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 29
Skąd: Będzin



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 07:15   

Filmik na pewno widział każdy użytkownik KV6,to świetna sprawa ale wymiana rozrządu na stojaku i „gołym” silniku to zupełnie inna historia…
Na linku podanym powyżej jest informacja o załączniku z dokładną instrukcją producenta, załącznik wyparował czy poszło mi na oczy ?? Na pewno byłby bardzo pomocny.
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Lip 23, 2014 07:24   

u mnie widać
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Wto Lut 21, 2017 14:36   

Witam



czy widział ktoś ten adapter lub go posiada Sealey VS4617

do rozrządu MG ZT 190

wiem iż można bez niego ale chętnie go pożyczę lub zanabędę

.PiotrVN
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
gzkgwizdek 



Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 3



Wysłany: Czw Cze 01, 2017 19:29   

Witam posiadam adaptery MG ZT 190 , jakby ktos potrzebował prosze apelowac.
 
 
PiotrVN 




Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 34



Wysłany: Pią Cze 02, 2017 09:07   

Witaj " gzkgwizdek " jakoś nie zaglądam dawno ale nie ruszyłem jeszcze tematu
chętnie się piszę

i sory .. nie poznałem ... iż rozmawialiśmy na PW tam odpisałem

[ Dodano: Pią Cze 02, 2017 10:07 ]
Może to nie pora bo nic nikomu nie chcę popsuć ...


Ale jak ktoś w okolicy Gdańska ma silną potrzebę samodzielności w temacie rozrządu a nie robi tego zarobkowo
to mam taki zestaw blokad do 2,0 ; 2,5 wprawdzie Rovera

w ramach wspierania fanów marki pożyczę .... propozycja tylko dla samorodnych majsterkowiczów
_________________
MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
 
 
ahaja 



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Gru 20, 2018 15:42   

Czeka mnie wymiana rozrządu w R75 2.0 i tu pytanie w kwestii blokad:
czy taka blokada - https://www.astatools.tw/product/a-8143/ spełni swoje zadanie ?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1063



Wysłany: Czw Gru 20, 2018 16:06   

Tak.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
ahaja 



Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Gru 21, 2018 11:11   

Dziękuję za odpowiedź.
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Nie Gru 23, 2018 16:10   

Często pojawiają się pytania dotyczące blokad MG 190 oraz różnic, więcej informacji na temat jakie są różnice i gdzie wymienić rozrząd znajdziecie tutaj:

Blokady MG ZT 190
Ostatnio zmieniony przez R75 Wto Maj 21, 2019 20:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Mg ZT190 Blokady.
antek124 Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lip 19, 2020 10:39
Mariuszczs
Brak nowych postów [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
Markzo Rover serii 75, MG ZT 12 Pon Lis 14, 2011 08:53
Markzo
Brak nowych postów [MG zt190]Problem z obrotami
kaoka52 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Sty 09, 2016 15:31
dj_darco
Brak nowych postów [MG ZT190] Problem, cylinder!
Palal Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 11, 2018 18:16
adam_26
Brak nowych postów [MG ZT190]Gajzer ze zbiorniczka wyrównawczego?
pachuxd Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Wrz 10, 2020 12:28
SeniorA



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink