Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu
Autor Wiadomość
swieru 



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Pon Lip 28, 2014 14:27   [R25] gaśnie i nie trzyma obrotów przy obciążeniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003

Witam was kolegów, jestem nowy na forum.
Posiadam rovera z 2003 roku 1.4 103km i również posiadam problem.

Czytałem podobne tematy więc proszę nie pisać użyj szukaj itd bo jak mówię, szukałem i nie znalazłem.
Problem polega na tym, że roverek nie trzyma obrotów przy obciążeniu, czyli, dojeżdżając do skrzyżowania na włączonej klimatyzacji po prostu gaśnie, co prawda nie zawsze, ale gaśnie. Przed chwilą nawet zauważyłem że na postoju, przy wł klimie dodając lekko gaz, obroty wzrosną (logiczne) ale po chwili spadają do 500rpm i robi się loteria, bo gaśnie lub nie. Drugą rzeczą jest którą zauważyłem, również na postoju, skręcając koła na max w lewo też samochód gaśnie i nie ważne czy z klimą czy nie. Dochodząc do końca wnioskuję że jest za duże obciążenie z którym sobie coś nie radzi. Dodam, że podmieniłem krokowiec i dalej to samo. Dodatkowo jestem w komfortowej sytuacji ponieważ mam drugiego takiego samego w garażu także proszę o jakąś pomoc ponieważ nie ma sensu abym rozbierał dwa auta. Liczę po prostu na wasze cudowne doświadczenie z tą marką, bo mi już ręce odpadają. Dziękuję i proszę jeszcze raz o pomoc.

[ Dodano: Nie Lip 27, 2014 19:00 ]
Widzę, że zainteresowanie moim problemem jest znikome, dlatego proszę pilnie o pomoc! To zjawisko jest niebezpieczne bo w chwili zgaszenia auta tracę wszelkie wspomaganie i na krzyżówkach jest bardzo ciężko skręcić i hamować, dlatego jeszcze raz, proszę o pomoc! Co sprawdzić lub co podmienić, jak wspomniałem, mam drugi taki sam model, z takim samym silnikiem więc z podmianą części nie ma problemu. A nie znam się na tyle więc nie chcę wszystkiego wymieniać/podmieniać. Koledzy z forum macie większe doświadczenie z więc proszę o jakieś konkrety.

[ Dodano: Pon Lip 28, 2014 15:27 ]
Naprawdę nikt nie jest wstanie mi pomóc?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lip 28, 2014 14:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Radical 



Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 25



Wysłany: Pon Lip 28, 2014 18:55   

Podłącz go pod kompa, a będzie ci dane.

sprawdź pompę od wspomagania,
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lip 28, 2014 23:25   

swieru napisał/a:
Widzę, że zainteresowanie moim problemem jest znikome,

Na tym forum na odpowiedź musisz trochę poczekać. No, chyba że trafisz na traffic okołoweekendowy :)
Nikt też Ci nie poda bezwartościowej informacji. I jeśli myślisz, że nikt się problemem nie interesuje, to zobacz na ilość wyświetleń.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 28, 2014 23:49   

spróbuj zdjąć pasek od wspomagania i pojeździć. Sprawdź, czy nie masz dziur w dolocie i czy przewody odmy idą tak jak powinny (na krzyż). Odepnij wężyk podciśnienia od komputera (tylko go zaślep z obu stron, i sprawdź ciśnieni na listwie wtryskowej.

To tak na tę godzinę do sprawdzenia z możliwych przyczyn

aha i oczywiście przewody świece w stanie zadowalającym. ;>
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Lip 29, 2014 16:59   

Kolego nie napisałeś ważnej rzeczy, a mianowicie czy świeci się lampka mil (check engine)?
 
 
swieru 



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Czw Lip 31, 2014 14:41   

Dziękuję koledzy za ruszenie tego tematu. Oczywiście sprawdzę to co powiedzieliście. Kontrolka check się nie świeci. Dodam jeszcze, ze przy przyspieszaniu czasami się przydławia, oraz na wolnych obrotach bez jakiegokolwiek obciążenia, chodzi jakby miał zaraz zasnąć. Postaram się jeszcze nagrać filmik do lepszego rozpatrzenia problemu. Dziękuję u pozdrawiam Was :-)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 31, 2014 17:57   

Mi to śmierdzi walniętym map sensorem.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Czw Lip 31, 2014 18:12   

leszczu napisał/a:
Mi to śmierdzi walniętym map sensorem.

Może nawet nie tyle sam map sensor, ale miałem podobne objawy i okazało się,że z jeden z czterech przewodów dochodzących do "wtyczki" map sensora był skrajnie załamany. Po ruszeniu złamał się i trzeba było lutować.
_________________
Andrzej
 
 
 
swieru 



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Sie 02, 2014 11:43   

Map sensor podmieniony i niestety to nie to. Czuje ze to jakaś pierdoła, tylko nie wiem jaka...

[ Dodano: Sob Sie 02, 2014 12:43 ]
Dane z komputera:



Dodatkowo wymieniłem dzisiaj cewki, wraz z kablami, świece ok.
A gdzie jest ta rurka podciśnienia co idzie do komputera?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Sie 02, 2014 12:53   

swieru napisał/a:
A gdzie jest ta rurka podciśnienia co idzie do komputera?


zdaje się że w 25 nie idzie rurka do komputera tylko jest czujnik zewnętrzny

Samochód ma gaz?
próbowałeś odpinać czujnik położenia przepustnicy?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
swieru 



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Sob Sie 02, 2014 20:55   

Film z problemem
http://youtu.be/v9qKTEoW670

Wszystkie wtyczki odpinałem pod maską...
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Sie 02, 2014 23:04   

ciśnienie masz w kosmosie. powinno być ZTCP poniżej 40, a Ty masz 57 kPa. albo masz dziurę w dolocie, albo coś z MAP sensorem nie tak, albo jeszcze rozrząd przestawiony.
To co zaznaczyłeś, to pozycja przepustnicy i jest ok, a ciśnienie w dolocie masz opisane SAE.MAP.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
swieru 



Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 6



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 11:18   

Na biegu jałowym jest takie ciśnienie jak widać, ale juz po dodaniu gazu spada. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dolot szczelny.

Filmik z problemem http://youtu.be/v9qKTEoW670
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 15:42   

Dzięki za filmik ale nikt go nie zobaczy bo jest ustawiony jako prywatny ;)
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Lysack 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 171
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 07:15   

Udało się rozwiązać problem?

Mam podobnie, tzn po włączeniu klimy zdarza się mojemu R, że obroty spadną poniżej nominału. Co prawda jeszcze ani razu mi nie zgasł, ale obawiam się, że to może być tylko kwestia czasu.

Też mam drugie auto, z którego mogę w razie czego podmienić części.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 08:15   

Klimę dawno nabijałeś?
 
 
 
sebolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 88



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 08:19   

Cytat:
po włączeniu klimy

I masz odpowiedz klima obciąża silnik ponieważ pobiera prąd do działania wiec spadek obrotów i mocy w moim odczuciu jest normalny(dacia Logan tez tak ma np)
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 08:23   

Ale obroty nie mogą spadać do poziomu, który powoduje gaśnięcie silnika. ;) W naszych silnikach silniczek krokowy powinien "wyciągać" silnik z tej podbramkowej sytuacji.
 
 
 
sebolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 88



Wysłany: Wto Sie 12, 2014 08:32   

Cóż masz rację ze powinien wyrównać w każdym silniku jednak spadek obrotowy jest a jeśli ma problem z krokowym to może mu nie wyrównać, na jego miejscu przeczyscil bym i sprawdził czy wraca i chodzi poprawnie
 
 
Lysack 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 171
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 12, 2014 09:21   

U mnie klima jest świeżo po nabiciu, wymianie osuszacza, wymianie uszczelnień na kompresorze i wymianie chłodnicy :)

To zaczynam od krokowca, bo bez obciążenia mam problem z obrotami, ale w drugą stronę. Utrzymują się na poziomie 1500 i schodzą do nominału po kilku sekundach, choć czasem potrafią utrzymać się znacznie dłużej. Zdarza się też, że zejdą do nominału, po czym po chwili wracają, falując, do tych 1500, a nawet 1700.

Początkowo myślałem, że to zawieszająca się przepustnica, ale ona nie powodowałaby wzrostu obrotów, a jedynie brak spadku, jak sądzę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] Hałas przy obciążeniu silnika z komory
Foczes Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sie 17, 2011 06:44
Kozik
Brak nowych postów [R 25] auto gaśnie jak zejdzie z obrotów
komoss Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sob Gru 29, 2012 23:30
chudson
Brak nowych postów [214] Skoki obrotow przy przyspieszaniu
Danio2020 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 07, 2012 20:31
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R25] 1.4 szarpanie przy 2000 obrotów
Najdor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 16, 2017 08:49
Najdor
Brak nowych postów [R 25 1.4 ]dziwny obiaw przy 3 tyś obrotów
timer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Nie Cze 10, 2012 15:30
Blajsero



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink