Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Gorący silnik
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Gorący silnik
Autor Wiadomość
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 12:18   [R75] Gorący silnik
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam!
Sprawa wygląda tak - wczoraj zrobiłem trasę z łodzi do Warszawy (ok150km) przy dość wysokiej temperaturze (31st). Na A2 pocisnąłem go trochę w okolicach 150km/h. Po dojechaniu na miejsce zajrzałem pod maskę (zawsze tak robię po dłuższej trasie) żeby zobaczyć jak wygląda poziom płynu w zbiorniczku - mam prawdopodobnie uszkodzoną uszczelkę i mi trochę wycieka na połączeniu blok/głowica.
Od razu poczułem uderzenie gorąca - silnik był bardzo rozgrzany - czy to normalne?
Muszę dodać że wskaźnik temp pokazuje prawidłową wartość i wentylator działa na obu biegach i się prawidłowo załącza. Czy to kwestia tego upału? Już nieraz tak miałem, ale wczoraj znajomy mi zwrócił na to właśnie uwagę...
Z góry dziękuję za info i pozdrawiam :-)

P.S. Całą trasę jechałem na włączonej klimatyzacji.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 03, 2014 12:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 12:26   

Te typy tak mają, mój w Freelu też tak mocno sie grzeje

[ Dodano: Nie Sie 03, 2014 13:26 ]
A masz termostat PRT? bo u mnie po założeniu jest trochę chłodniej pod maską, ale szału ni ma ;)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 12:41   

Nie, jeżdżę na tym co fabryka dała:-)
To mnie trochę sknerko uspokoiłeś :-)
Tak myślę że może po zrobieniu ( w ramach gwarancji) tej uszczelki, wymienię ten termostat jeśli to faktycznie zmniejsza ryzyko wystąpienia hgf...
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 03, 2014 16:05   

Tez mi się zdaje że to normalne. Osłona dolna ogranicza przewiew w komorze silnika i dlatego tak bucha gorącym. Ja jak jadę w traske to sobie odpalam pozycję 7 w zegarach i obserwuję temp cieczy chłodzącej, teraz przy załączonej klimie i wiatraku na 1 biegu potrafi dojść do 96' w korkach a razem z turbo wsadzilem prt.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Sie 03, 2014 17:27   

Ja co prawda osłony pod silnik nie mam, ale faktycznie bucha gorąco z pod maski:) Ważne, że jak kończysz podróż, szczególnie teraz jak jest gorąco to dać się troszkę schłodzić silnikowi. Ja wyłączam klimę dopiero jak podjadę pod dom i zostawam odpalony jeszcze troszkę po tym jak się wentylator wyłączy.
 
 
pineska 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 299
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 04, 2014 21:00   

Wracając z Wawy włączyłem pozycję 7 na zegarach. Temperatura oscylowała w okolicach 92st C.
Chyba faktycznie ten typ tak ma ;-)
 
 
wschodni 



Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 233
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Wto Sie 05, 2014 22:17   

Wczoraj po mieście pojeździłem, dosyć ciepło było i pokazywał 95-96. W układzie mam wodę:)


Dzisiaj kawałek trasy, na zegarku włączyłem 7 i temperatura wachała się między 80-84:)
Ostatnio zmieniony przez wschodni Sro Sie 06, 2014 15:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BlackD 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 311
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sie 06, 2014 10:21   

A co ma zimny być po trasie? A tak poważnie to norma. Gorąc bucha bo silnik ma swoją normalną temperature ale jak jest chłodniej temperature bierze maska i nie ma takiego uderzenia ciwpla. Teraz jest goraco. Maska sie grzeje silnik tez i nie ma gdzie ta temp. Uciekac i dlatego ci sie wydaje ze mega goracy jest.
_________________
Z roverów się śmieją ale nie muszę przynajmniej pedałować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Gorący silnik !!!
p-fraczek Rover serii 75, MG ZT 21 Nie Cze 14, 2009 08:51
Gość
Brak nowych postów [75] gorący silnik szarpie (nie równomierna praca)
waldekzielona Rover serii 75, MG ZT 17 Sro Kwi 10, 2013 22:51
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Nie odpala jak gorący - KV6
slawkop Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lut 09, 2015 21:55
sicek1
Brak nowych postów [R75 1.8] Silnik od MGF 1.8 16V 02r
Syri Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 02, 2015 08:30
AdaskoC
Brak nowych postów [R75] silnik
jarztom Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Cze 26, 2013 07:31
mimo66



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink